Strona 3 z 5

: 2013-10-29, 20:02
autor: afro89
GTR34, Co do kąta wtrysku, to ważne jest także jak jest napisany program, a z tego co obaj wiemy to kąt wtrysku w Twoim programie nie jest ruszony, czyli przyśpieszenie kąta wtrysku za pomocą pompy wtryskowej nic nie da bo N108 będzie miał tylko mniejsze wypełnienie, a kąt będzie taki sam.

: 2013-10-29, 20:07
autor: GTR34
afro89, Masz rację, mapa doładowania i dawki paliwa zresztą też. Muszę pomyśleć nad innym programem do K16.

: 2013-10-29, 21:40
autor: icemerc
GTR34, czytałem twój watek jak zmieniałes na K16 i wposminałes ze różnica jest odczuwalna wiec teraz juz sam nie rozumiem czy jest wydajniejsza czy taka sama...

: 2013-10-29, 22:24
autor: arwam
K14 wystarcza z wielkimi bólami do 165-170KM, a K16 z AAt do około 180-190KM, może przy wielkiej gimnastyce do 200KM ale to jużna wysokim EGT

: 2013-10-29, 22:32
autor: kk84
http://files.tinypic.pl/i/00463/3wy2ov9d96rx.gif

http://files.tinypic.pl/i/00463/s1xtnareih4m.gif

K16 jest sprawniejsza niż K14 (przykładowe ilustrację przy doładowniu 1 Bar i wydatku 0.15m^3/s) o jakieś 5%, osiąga te same parametry przy niższych obrotach wirnika.

: 2013-10-29, 23:16
autor: GTR34
icemerc, Tak, różnica jest odczuwalna, ale powtarzam- Szału Nie Ma. I na pewno na K16 nie poprzestanę bo to nie jest jeszcze to, co bym chciał.
arwam, A ile można wykrzesać NM momentu na takiej K16 z AAT i seryjnych wtryskiwaczach 0.210 z AEL'a ? Myślę też trochę nad zmianą IC na FMIC, ale nie wiem czy do tego turba to ma sens. Kiedyś chciałbym wrzucić VNT ale to w dalekiej przyszłości.

: 2013-10-29, 23:30
autor: arwam
moment około 400Nm ale to w zależności od tego jakie są umiejętności osoby robiącej program, bo sama wiedza jak zmieniać parametry silnika to nie wszystko, trzeba jeszcze znać zasady jak te zmiany będą wpływać na pracę, silnika, i od tego jaki duży margines bezpieczeństwa sobie zostawimy.


ja przynajmniej narazie o VNT nie myślę, VNT jest dobre jeśli nie latamy w sprintach, tylko jeśli zależy nam na elastycznosci sinlika.
większe WG ułatwia utrzymanie trakcji na starcie, to raz. a dwa lepiej się sprawuje w sprincie, otwarcie WG powoduje tylko przewranie dopływu energii zasilającej turbinę, a w VNT otwarcie kierownic powoduje dosłownie zahamowanie wirnika. co w sprincie przeszkadza,
nic jutro będę leczył klina na wale, i jak nie wydrę wszystkich włosów z głowy i pieniędzy z portfela to pojutrze zasiądą wtryskiwacze 240-tki i zobaczymy jak się będzie auto sprawować

: 2013-10-30, 16:16
autor: icemerc
moje turbo po prawie 400 tyś już tez dogorywa.... wiec zmiana na zdrowe K16 napewno przyniesie rezultat jakiego oczekuje.... tzn mam nadzieje :roll:

: 2013-11-05, 20:52
autor: gjom
GTR34, po zmianie turba z 14-stki na 16-stkę należałoby pogrzebać przy kącie wtrysku czy zostawić tak jak jest pod serię K14?

: 2013-11-05, 21:42
autor: GTR34
kąt wtrysku w Twoim programie nie jest ruszony, czyli przyśpieszenie kąta wtrysku za pomocą pompy wtryskowej nic nie da bo N108 będzie miał tylko mniejsze wypełnienie, a kąt będzie taki sam.
gjom, Zależy jaki się ma soft, w seryjnym sofcie nie ma sensu, bo tak jak powiedział afro89,
Więc wniosek jest jeden, ja mam 75 jednostek w 000 BS, coś tam się to padło zrywa ale nie tak, jakbym chciał.

: 2013-11-05, 22:43
autor: icemerc
GTR34, troszke z innej beczki. czym umyć umyc z zewnatrz turbo? bo troszke zasyfione starym oleje itp... ?

: 2013-11-05, 22:45
autor: arwam
dimer, lub Tenzi kamień i rdza sobie bardzo dobrze radę dają, w tym drugim wypadku uwaga na lakier.

: 2013-11-06, 11:37
autor: icemerc
Dzieki.


jeszcze jedno :

według teki uszczelki kolektora wydechowego różnia sie. w klepach twierdza ze sa wszystkie takie same... zakładaliscie wszystkie takie same czy jak?

: 2013-12-04, 21:38
autor: Tedi
Tak wszystkie są takie same.

: 2013-12-04, 22:52
autor: GTR34
Tedi, Wprowadzasz ludzi w błąd. Uszczelki kolektora wydechowego różnią się, 2 jest inne a 3 są inne jak dobrze pamiętam. Na pewno nie są takie same.