[A6-2.5TDI AEL] Nieszczelny zawór WG

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

No ja też walczę z brakiem mocy już na biegu jałowym wskazuje błędne dane w vagu na kanale 11 pokazuje cos około 998 mbar a zakładane 1275mbar . a w czasie jazdy w ogóle nie daje takie ciśnienia jakie potrzebuje dopiero koło 3000 tys jest odpowiednie. ale jak powiedzmy jadę z 100km/h około 2000 tys obrotów to ciśnienie wynosi tylko 1000mb zamiast utrzymywać , czyli w trakcie przyspieszenia próbuje łądować ale za chwile traci ciśnienie . sprawdzałem szczelność całą i wszystko jest okej miałem 1 nieszczelnośc na chłodnicy IC ale już naprawione . sprawdzałem całe węże wraz z IC biorąc całość do wanny z wodą i pompując ciśnienie . EGR zaślepiony. tylko na 3 biegu w trakcie przyspieszania słychać w okolicy 2 tys świst mechaniczny przez 1,5 s i koniec .myślałem że to wina uszczelki kolektora dolotowego bo się pociło pod nią to wymieniłem i dalej nic.wężyk metalowy w turbosprężarce wyczyściłem bo był zapchany a w dziurę od tego wężyka dmuchałem sprężarką z 1.5 bara i słychać że coś puka ale wiec wpsikałem tak trochę wd-40 żeby coś rozruszało się , bez zmian , a tam gdzie wchodzi weżyk do WG to próbowałem strzykawką zaciągać ale nic się nie ruszało. Zacięty zawór WG ? czy kupić używaną Turbinkę ? Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Zrób jeszcze LOGI gr 010 tylko na wyłączonym silniku, załączonym zapłonie i je wrzuć.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Tedi, zacznij od poprawnego kąta wtrysku, musisz go przyśpieszyć, widać że od 3 tyś kąt nie wyrabia i to znacznie.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

ile powinien wynosić ?czy to coś zmieni? np doładowanie? za tydzień będę jechać do kolesia na czyszczenie nastawnika a reszta parametrów jest okej? ( w miarę)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

w grupie 000 i druga kolumna ustaw sobie w okolicy 60-65, oczywiście w BS. Jeśli jest wszystko OK to powinno się w jakimś stopniu zmienić ciśnienie doładowania.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Po pierwsze to proponuje wydzielić wątki od tego tematu. Po drugi primo ultimo nasuwa się pytanie czy masz katalizator. Logi prezentują słabe rozpędzanie Turbosprężarki np poprze mniej drożny wydech.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

Katalizator wywaliłem ostro dmucha z wydechu i spaliny śmierdzą jak w jelczu na rozgrzanym silniku. jutro jadę na czyszczenie nastawnika i ustawienie kąta wtrysku może coś się zmieni
Ostatnio zmieniony 2013-10-21, 18:35 przez Tedi, łącznie zmieniany 1 raz.
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

byłem dziś u mechanika ustawił kąt wtrysku na taki jak pisaliście , wyczyścił nastawnik a co doładowania mówi że wygląda na wszystko okej i mam rozebrać turbine zaproponował . wracając od niego wstąpiłem do sklepu z używanymi rzeczami do Audi i kupiłem turbo co pierwsze zrobiłem to odkręciłem metalową rurkę od zimnej turbiny do WG i była zatkana tak jak te nakrętki (holenderki chyba) wyczyściłem i chce sprawdzić czy zawór dobrze chodzi i niewiem jak to prawidłowo powinno być dmuchalem pomką rowerową z rurką gumową w dziurkę nr 1 czyli w te w WG co idzie od zimnej turbiny i słychać że coś tam sprężyna zamyka lub otwiera a natomiast w tą gruszkę gdzie idzie wężyk do n75 ani dmuchanie ani pociągnięcie ustami lub nie dużą strzykawką nie przynosi efektów co i jak powinno być zanim włożę do auta . dziekuję i pozdrawiam! Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

W otwór nr.1 idzie stałe nadciśnienie właśnie z muszli zimnej strony. Jak sam zresztą zauważyłeś ten metalowy przewód jak i holenderki muszą być drożne. Dmuchając w ten otwór, ciśnienie powietrza naciska na sprężynę, powodując uchylanie się WG. Podsumowując dmuchając w otwór nr 1 powinieneś usłyszeć jakiś stuk.

Nr.2 Jak sam dobrze wiesz idzie do niego przewód z zaworka N75. Działa to na tej zasadzie, że jak sterownik żąda max ciśnienia doładowania, to zaworek N75 puszcza w ten króciec ciśnienie, powodując wyrównanie ciśnień po obu stronach membrany i w ten sposób zawór WG jest zamknięty, zaś jeśli sterownik nie żąda max ciśnienia doładowania, to zaworek N75 stopniowo odcina ciśnienie, i zawór WG jest uchylany. Dmuchając w ten króciec nic nie usłyszysz, ponieważ zawór WG będzie jeszcze większą siłą domykany, zaś aby go otworzyć podciśnieniem, to musisz wykonać stosunkowo duże podciśnienie aby WG się uchylił, czyli usta-WG odpada.


Proponuję także odkręcić zawór WG od turbiny, i dokładnie zobaczyć czy nie jest nadpalony grzybek zawora, jak i powierzchnia styku zaworu w turbinie.
Ostatnio zmieniony 2013-10-22, 20:39 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

Dzięki za szybką i i zrozumiałą odpowiedz postaram się odkręcić te imbusy podgrzewając palnikiem gazowym , boję się że ukręcę ale to w sobotę kiedy będe miał czasu w biały dzień , niestety garażu nie mam
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

I znalazłem winowajcę :) jednak turbina ta używana co kupiłem wygląda że wszystkie łopatki jak i zawór wg jest w dobrym stanie porównując do tej z mojego auta gdzie prawdopodobnie wyrwały się elementy z pierścienia na którym grzybek się dociska i wleciały w łopatki turbiny gdzie je poniszczyło porobiłem foto :) ale dopiero się dowiem jak jeździ jutro bo łebki śruby od kolektora dolotowego urwałem i trzeba nowe zamontować . Te pierwsze jest z nowej turbiny a drugie foto z mojej Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

No nie ciekawie to wyglada i tak wyłupane, w moim [ael-u] mialem zepsuty zawór spustowy, wymieniłem na uzywke oczywiscie w dobrym stanie, lecz w niczym to mocy nie przybyło.. :-(
Ostatnio zmieniony 2013-10-28, 18:42 przez lento, łącznie zmieniany 1 raz.
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

Zamontowałem i jest lepiej ale nie wiem czy nie powinno być lepiej zrobiłem odrazu logi poproszę o diagnozę i z góry dziękuje.
http://vaglog.rtnet.pl/tedexite_147132.html
http://vaglog.rtnet.pl/tedexite_147133.html
http://vaglog.rtnet.pl/tedexite_147134.html
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jak dla mnie to turbina w dalszym ciągu wstaje późno, no i kąt wtrysku powyżej 3400 obr nie wyrabia.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”