[A6-2.5TDI AEL] Nieszczelny zawór WG
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Taki sam jak u mnie, akurat mój WG jest elegancki, płynnie się otwiera i zamyka, chodzi jak nówka. Ale co z tego.. Poza tym chyba już wiem co boli te turbo, tam gdzie grzybek się styka z powierzchnią części gorącej turbo, na tej płaszczyźnie są wżery, i tam musi być nieszczelnie i uciekają spaliny na wydech i pewnie dlatego nie może napompować tyle ciśnienia ile trzeba na małych obrotach. Nie wiem czemu wcześniej tego nie zauważyłem
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
GTR34,
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Domyka go
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Tak też sądziłem, tak na logikę powinno być, aby ciśnienie doładowania potrafiło przeciwdziałać ciśnieniu spalin by domknąć zaworek potrzebuje "wsparcia" sprężynki.
Więc może u GTR34 powodem spadków mocy jest uszkodzona sprężynka ? To samo u mnie bo i u mnie się problem ponawia, może też być brak ciśnienia sterującego zaworkiem z powodu zapchanego w którymś miejscu przewodu prowadzacego z intercoolera przez N75 do WG, np zabakanego olejem i innymi osadami przy interkoolerze.
Więc może u GTR34 powodem spadków mocy jest uszkodzona sprężynka ? To samo u mnie bo i u mnie się problem ponawia, może też być brak ciśnienia sterującego zaworkiem z powodu zapchanego w którymś miejscu przewodu prowadzacego z intercoolera przez N75 do WG, np zabakanego olejem i innymi osadami przy interkoolerze.
AAT@17xKM/380Nm
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
GTR34, a EGR nie jest nie szczelny?
on też potrafi nabruździć.
po za tym kąt wtrysku do sprawdzenia, i jeśli masz katalizator to pytanie czy drożny
daj logi dynamiczne gr 001, 003, 004, 008, 011.
czy na włączonym zapłonie ale niepracującym silniku w grupie 010 pokrywają się wartości z 2-go i 3-ciego okienka?
on też potrafi nabruździć.
po za tym kąt wtrysku do sprawdzenia, i jeśli masz katalizator to pytanie czy drożny
daj logi dynamiczne gr 001, 003, 004, 008, 011.
czy na włączonym zapłonie ale niepracującym silniku w grupie 010 pokrywają się wartości z 2-go i 3-ciego okienka?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
EGR wywalony całkowicie, w kolektorze dolotowym jak i wydechowym wyjście na EGR zaślepione z grubej blachy.arwam pisze:a EGR nie jest nie szczelny?
Kąt mam ok 3.5 stopnia BTDC.arwam pisze:po za tym kąt wtrysku do sprawdzenia
Katalizatora nie ma, siedzi sama puszka, zostały z niego wywalone bebechy.arwam pisze:jeśli masz katalizator to pytanie czy drożny
Muszę to sprawdzić.arwam pisze:czy na włączonym zapłonie ale niepracującym silniku w grupie 010 pokrywają się wartości z 2-go i 3-ciego okienka?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
GTR34, warto jeszcze sprawdzić czy WG siędomyka, najlepiej jak masz złożoną muszlę z WG dmuchnąć kompresorem ( ciśnienie do 2.0bara nie większe!!!! grozi reozerwaniem mebrany) w momencie dmuchnięcia w króciec który normlanie jest podpięty do zimnej muszli turbiny, powinno być słychać stuknięcie, tak samo w momencie wypuszczenia powietrza.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Czasem warto też sprawdzić, czy jest w ogóle to ciśnienie sterujące. U mnie się okazało (przynajmniej wszystko na to wskazuje), że tego ciśnienia brak na wężyku prowadzącym z intercoolera do n75. Wówczas spinanie węży na krótko z pominięciem n75 i inne kombinacje nie dają efektu.
Pytanie - czy ktoś ma ETKĘ by sprawdzić co to jest to co posiada nr 32 ? Nie zdążyłem sprawdzić numeru bo mnie deszcz przepędził i musiałem kończyć testy ale to co zdążyłem sprawdzić wskazuje na brak na odcinku intercooler-n75 ciśnienia sterującego, prawdopodobnie zatkane to to co ma nr 32 lub wężyk od intercoolera.
http://images36.fotosik.pl/372/097f72bb90d05eb5.jpg
Efekt taki - auto przyspiesza normalnie do 2-2,2krpm, po czym delikatne szarpnięcie budą, ledwie wyczuwalne, czasem i nie (prawdopodobnie otwiera się WG na skutek ciśnienia spalin większego od oporu sprężynki w WG bo dodatkowego ciśnienia utrzymującego WG w pozycji zamkniętej brak) i auto totalnie zmulone. Czasem pojawiają się przebłyski mocy - np w czasie długotrwałych deszczy ??? lub gdy podmieniając n75 przy okazji podmuchałem 2-5 barami w oba wężyki - w ten od intercoolera też.
Pytanie - czy ktoś ma ETKĘ by sprawdzić co to jest to co posiada nr 32 ? Nie zdążyłem sprawdzić numeru bo mnie deszcz przepędził i musiałem kończyć testy ale to co zdążyłem sprawdzić wskazuje na brak na odcinku intercooler-n75 ciśnienia sterującego, prawdopodobnie zatkane to to co ma nr 32 lub wężyk od intercoolera.
http://images36.fotosik.pl/372/097f72bb90d05eb5.jpg
Efekt taki - auto przyspiesza normalnie do 2-2,2krpm, po czym delikatne szarpnięcie budą, ledwie wyczuwalne, czasem i nie (prawdopodobnie otwiera się WG na skutek ciśnienia spalin większego od oporu sprężynki w WG bo dodatkowego ciśnienia utrzymującego WG w pozycji zamkniętej brak) i auto totalnie zmulone. Czasem pojawiają się przebłyski mocy - np w czasie długotrwałych deszczy ??? lub gdy podmieniając n75 przy okazji podmuchałem 2-5 barami w oba wężyki - w ten od intercoolera też.
Ostatnio zmieniony 2013-09-14, 22:36 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm