[100-2.5TDI AAT] kolektor dolotowy odkręcił się

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

[100-2.5TDI AAT] kolektor dolotowy odkręcił się

Post autor: Dawid2542 »

Siema, dzisiaj jechałem nakręcić jakiś filmik jak to ładnie chodzi u mnie wydech :mrgreen: ,już w czasie jazdy zdziwił mnie fakt że nie było słychać turbiny, która tak ładnie gwiżdże na przelocie, dojechałem na miejsce trochę poświrowałem, za mną kupa dymu, autko nie ciągnie, to myślę turbo padło więc wracam na chatę, w drodze powrotnej było słychać jak coś spada, zawróciłem i znalazłem 2 śruby z kolektora dolotowego, jaka może być przyczyna tego że mi się kolektor dolotowy odkręcił? dodam że pozostałych 6 śrub nie ma po prostu pogubiły się gdzieś,
Gdzie dostanę takie śruby?
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Dziwna sprawa że dolot odpadł :D w Etce sprawdź będziesz miał dokładnie napisane jaka to śróba.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Powinny tam być M8x65mm a gwint to M8x1,25. Łeb śruby na imbus 6mm, łącznie jest Ci potrzebnych 8 takich śrubek.

A gdzie dostaniesz??? hm... Ja kiedyś do mojego kupiłem w Segerze w Jastrzębiu. Szukaj U ciebie po jakiś sklepach, tylko nie jedź do Castoramy itp bo tam mają miękkie śruby 5.8 a powinny być 8.8
Ostatnio zmieniony 2013-08-31, 17:29 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

no 3 śruby znalazłem także coś tam na wzór mam, a używki jakieś? ma to sens?
A czemu się to odkreściło? moze być np tak że wydech jest przytkany i ciśnienie w dolocie rozwaliło uszczelkę co skutkowało poluzowaniem sie dolotu?
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Ja kupuje w lepszym motoryzacyjnym:) faktycznie dziwna sprawa ze się poluzowały musiały być niewłaściwie dociągnięte. Może jakiś klej następnym razem pomorze albo klucz dynamometryczny?
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

tylko o tyle to jest dziwne że ja mam autko 5 lat i nigdy ich nie ruszalem, narazie dokręciłem na tych trzech śrubach aby jakos weekend przeturlać, autko jeździ normalnie nic się nie dzieje tylko bardziej kopci pewnie przez to że łapie lewe powietrze, w poniedziałek pojeżdzę za uszczelką i popytam zarazem o śruby, dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

A poduchy może nie padają?? może masz większe wibracje jakieś od tego i dlatego śruby zaczęły puszczać?? bo raczej same to się nie odkręciły :) Tak mi się wydaje na mój skromny rozumek że raczej tracisz ciśnienie w dolocie i dlatego kopci i jest slaby?? niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę??
Ostatnio zmieniony 2013-08-31, 17:55 przez audki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

audki pisze:tracisz ciśnienie w dolocie i dlatego kopci i jest slaby??
Dokładnie, to uciekające a nie nie lewe powietrze, tu nie ma przepustnicy ani podciśnienia w dolocie by takie łapać.
Dlaczego się odkręciły? 5 lat jeździłeś ale kiedy w tym czasie wypadały kolejne to nie wiadomo, wiadomo że teraz 2-3 ostatnie się wysypały i miałeś awarię. Dążę do tego, że ty mogłeś tego nie ruszać ale przed tobą na pewno jakieś łapki do tego lazły i nieumiejętnie to poskręcały.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Tak ale przez te 5 lat autko nie stało tylko jeździłeś i szczerze mówiąc jak by się jedna odkręciła to zrozumiem ale prawie wszystkie?? przyczyna tego musi być w obecnym stanie autka. Nie zauważyłeś jakiś większych wibracji?? Może wtryski, pompa albo złe ustawienia??
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

hmm, raczej nie trzęsie się nic za mocno, jedynie koło pasowe lata jak szmata, ale lata tak od kiedy mam to auto, sprawdzało to koło 3 niezależnych od siebie mechaników i koło według nich jest dobre, no ale napinacz nagina nieźle, na spocie porównam z innym jak się trzęsie,
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

U mnie w 1,9TDI tez koło pasowe wału lata jak szmata aż w końcu wylatała :) szkoda żeby coś jeszcze się odkręciło :)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Oryginalnie te śruby są wkręcane na klej, także za czasów byłego właściciela jak był ściągnięty i poskręcany bez kleju z niewiadomą siłą to sądzę że to nie wina żadnych nadmiernych drgań itd. :-P
()()()() Jedna rodzinka VW
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Mi po podniesieniu mocy śruby obu kolektorów popuscily sie . Wkrecilem na klej :ok:
160+PS
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Ty to może mnie moc urosła :mrgreen:
pamiętam tak ze 3 miesiące temu znalazłem jedną taką śrubę pod samochodem, posprawdzałem wszystko wzroko i nigdzie nie mogłem jej dopasować, bo wiadomo tam nic nie widać, trzeba raczej na dotyk przykręcać, moim zdaniem uszczelka została wydmuchana czy też przepalona, kolektor dostał drgań i powoli i sukcesywnie zaczął się odkręcać, nie mam innych pomysłów na ten przypadek :roll:
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Dowiesz się jak zmienisz uszczelkę, jeśli nie to ja bym chociaż posprawdzał co i jak, bo nie wydaje mi się ze nagle po 5 latach śruby zaczęły się odkręcać:) u mnie śruby przy kolektorze tez nie były na klej i namęczyłem się żeby je odkręcić:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”