[100-2.5TDI AAT] Turbina do regeneracji?
- chmuri
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-09-07, 14:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
[100-2.5TDI AAT] Turbina do regeneracji?
Dzień dobry.
Problem występuje powyżej prędkości 80 km mianowicie podczas wyprzedzania gdy dociśnie się pedał gazu samochód zaczyna "zwalniać" i po chwili zamulenia powoli nabiera przyśpieszenia. Jedynie co mogę zauważyć gołym okiem to to że widać olej na wylocie na pierwszych zdjęciach. Na kolejnym zaś w gumowej rurce oraz na wylocie po włożeniu palca można tez zaobserwować olej.
Teraz pytanie moje do expertów czy to może oznaczać że z Turbina jest do regeneracji? Jeśli tak to możecie polecić fachowców z Wrocławia bądź okolic?
Problem występuje powyżej prędkości 80 km mianowicie podczas wyprzedzania gdy dociśnie się pedał gazu samochód zaczyna "zwalniać" i po chwili zamulenia powoli nabiera przyśpieszenia. Jedynie co mogę zauważyć gołym okiem to to że widać olej na wylocie na pierwszych zdjęciach. Na kolejnym zaś w gumowej rurce oraz na wylocie po włożeniu palca można tez zaobserwować olej.
Teraz pytanie moje do expertów czy to może oznaczać że z Turbina jest do regeneracji? Jeśli tak to możecie polecić fachowców z Wrocławia bądź okolic?
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
W tdi olej w dolocie to rzecz normalna, masz objawy typu szybko znikający olej ?
Bo brak mocy może być również spowodowany zatkanym katalizatorem jak i od strony sterowania turbiną.
W przypadku zatkanego katalizatora pomaga wyjazd na autostradę i chwila jazdy na wyższych obrotach i sporej prędkości Po takim zabiegu na kilka setek kilometrów powinien być spokój, przynajmniej u mnie to pomagało jak miałem katalizator zawalony
Możesz jeszcze ściągnąć wąż z turbiny i pomacać wirnik czy nie ma luzów na boki.
Bo brak mocy może być również spowodowany zatkanym katalizatorem jak i od strony sterowania turbiną.
W przypadku zatkanego katalizatora pomaga wyjazd na autostradę i chwila jazdy na wyższych obrotach i sporej prędkości Po takim zabiegu na kilka setek kilometrów powinien być spokój, przynajmniej u mnie to pomagało jak miałem katalizator zawalony
Możesz jeszcze ściągnąć wąż z turbiny i pomacać wirnik czy nie ma luzów na boki.
- chmuri
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-09-07, 14:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Dzisiaj było poszukanie przyczyn i przy okazji mam kilka pytań które umiejscowiłem na zdjęciach:
1. Jedna wtyczka jest niewpięta jak widać na zdjęciu co powinno na niej być?
2. 2 wężyki idą z N75 jak widać na zdjęciu. Jeden idzie do WG? a drugi na poniższym zdjęciu jest zatkany. Gdzie miałby by one iść prawidłowo?
1. Jedna wtyczka jest niewpięta jak widać na zdjęciu co powinno na niej być?
2. 2 wężyki idą z N75 jak widać na zdjęciu. Jeden idzie do WG? a drugi na poniższym zdjęciu jest zatkany. Gdzie miałby by one iść prawidłowo?
- Rikimaru
- Mechanik
- Posty: 220
- Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
Ten drugi wężyk tak mi się wydaje, że powinien być włożony do rury gumowej która idzie od intercoolera a prowadzi do kolektora ssącego, mogę się mylić ale szukaj w tych rurach: od filtra powietrza do kolektora ssącego, któraś z tych grubych rur powinna mieć mały wypust na ten wężyk.
Los się musi odmienić
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
N75 ma trzy wężyki nie dwa. Ten grubszy niż pozostałe dwa powinien być (tak mi sie przynajmniej wydaje) wpięty do węża gumowego którym powietrze jest zasysane przez turbinkę, pozostałe 2 cieńsze to IC i WG. Zapewne masz zatkany ten grubszy właśnie (którym nadmiar ciśnienia sterującego jest upuszczany do atmosfery) - ktoś chciał zrobić tuning zmuszając WG do stałego zamknięcia ale nie wyszło i samochód wpada w tryb awaryjny lub chciał wyleczyć zepsuty N75 upuszczający stale ciśnienie sterujące do atmosfery uniemozliwiając domykanie WG.
AAT@17xKM/380Nm
-
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Podlaskie
Odświeże nieco temat
Normalną rzeczą jest olej w układzie dolotowym ?
Wyciagnąłem 2 strzykawki 20ml . Po wyczyszczeniu rury łączacej IC z Turbo i przejechaniu 120 km olej dalej jest w dolocie .
Wiele osób mówiło ze to normalne jak na diesla .Wiem ze normą jest olej w układzie dolotowym,ale takie ilości ???
Dodam że auto wczesniej inaczej sie zachowywało ,wiecej mocy troszkę i spalanie inne .
Oleju jak wiadomo ubywa
Nie mam niestety warunków do tego zeby sprawdzić czy turbo od strony zimnej jak i goracej rzuca olejem i licze na Wasze jakies podpowiedzi czy to moze być turbo .
Katalizator wyciety,EGR zaślepiony .
Normalną rzeczą jest olej w układzie dolotowym ?
Wyciagnąłem 2 strzykawki 20ml . Po wyczyszczeniu rury łączacej IC z Turbo i przejechaniu 120 km olej dalej jest w dolocie .
Wiele osób mówiło ze to normalne jak na diesla .Wiem ze normą jest olej w układzie dolotowym,ale takie ilości ???
Dodam że auto wczesniej inaczej sie zachowywało ,wiecej mocy troszkę i spalanie inne .
Oleju jak wiadomo ubywa
Nie mam niestety warunków do tego zeby sprawdzić czy turbo od strony zimnej jak i goracej rzuca olejem i licze na Wasze jakies podpowiedzi czy to moze być turbo .
Katalizator wyciety,EGR zaślepiony .
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Dolot za turbo może być "spocony" ale nie zalany olejem. Z tego co piszesz to po odessaniu 40ml oleju i przejechaniu 120km olej znowu jest w formie płynnej za turbo, w dolocie świadczy to albo o wadliwej odmie co to pluje sobie oliwą w dolot lub o złym stanie uszczelnień koła kompresji w turbinie. Biorąc pod uwagę potencjalny wiek auta i przebieg - obstawiam turbosprężarkę.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
wystarczy sprawdzić czy olej jest na wlocie z filtra powietrza do turbo, i już wimy czy to turbo czy odma
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,