[A6-2.5TDI AEL] Dwa seryjne IC zamiast jednego IC

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
CIEPLYLBL
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-20, 07:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biłgoraj

[A6-2.5TDI AEL] Dwa seryjne IC zamiast jednego IC

Post autor: CIEPLYLBL »

Witam.

Ostatnio rozmawiając ze znajomymi na temat dolotu w tdi wpadliśmy na pomysł żeby dołożyć po lewej stronie drugi seryjny IC. Jak wiadomo u nas jest problem z dołożeniem FMIC między chłodnicą a zderzakiem z powodu ciasnoty. Z racji tego że nie mam ochoty ciąć zderzaka chcę zastosować 2 IC. Z tego co wiem to audi s3 miało takie rozwiązanie seryjnie.

Dwa IC zostałyby połączone szeregowo. Turbo będzie wstawać później ale da się to zrobić programem u człowieka który na o tym pojęcie.


Na innym forum forum doczytałem się czegoś takiego:

Jeśli powietrze wychodzące z turbo ma 100°C i wchodzi do jednej chłodnicy, którą owiewa powietrze o temperaturze 20°C (różnica temperatur wynosi 80°C) potem ochłodzone do powiedzmy 60°C powietrze z pierwszego intercoolera wpada do drugiego, którego też owiewa powietrze o temperaturze 20°C (różnica temperatur wynosi 40°C) więc z drugiego intercoolera wychodzi powietrze o temperaturze X

Dzisiaj sprawdzę czy wgl jest możliwość zamocowania po lewej stronie IC, a teraz pytanie czy ma to wszystko sens ?
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

To nie jest tak że temeratura za IC będzie średnią z temp przed i temp powietrza. To zależy jaka wielkość i wydolność jest IC. Przydałoby się organoleptycznie sprawdzić o ile st. spadnie temperatura za IC, i to nie na jałowyh obrotach tylko blisko odcięcia. Wtedy, można się zastanawiać nad sensem. Turbo seryjne?
Awatar użytkownika
CIEPLYLBL
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-20, 07:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biłgoraj

Post autor: CIEPLYLBL »

Wszystko seria ;)
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

To osobiście uważam że nie ma sensu. turbawka troche za mała
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

dodatkowy IC to dodatkowy obieg powietrza to mozesz miec takiego laga ze szybko powrócisz do jednego... zanim to napompuje i przepłynie to zdarzy tak nalać paliwa ze może nie zdąrzyc rozdmuchac...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

CIEPLYLBL, A masz jakieś większe plany co do silnika, czy tak tylko chce Ci się wstawić 2 IC żeby się chwalić że masz bi-IC?? Powiem Ci tylko tak miałem turbinę K24 z merca, jeździłem tak jakiś czas na seryjnym IC, później wstawiłem IC centralnie, i jakiejś różnicy nie odczułem zbytnio, a wyszło z tego 189KM. Teraz mam co prawda ponad 210KM i uważam że przy tej mocy musi być wydajniejszy IC. Problem z późnym wstawaniem turbiny rozwiązałem montując turbinę z VNT, gdzie przy 2tyś obr mam już 1,1 bar.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli coś zmieniać to na na FMIC, kolejny szeregowo wpięty IC zrobi to o czym pisał icemerc. Teoria sprawdziła się też w AAN, był taki jeden co kombinował FMIC połączyć w szereg z IC i źle na tym wyszedł.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
CIEPLYLBL
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-20, 07:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biłgoraj

Post autor: CIEPLYLBL »

Dzięki wszystkim, rozwialiście moje wątpliwości. Teraz wolę dozbierać trochę grosza i zrobić porządny program. Sugerowałem się tylko tym że do silnika trafi chłodniejsze powietrze.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

w upalne dni będzie chłodniejsze, ale masowo nie będzie dużej różnicy. Przed programem walnij dobre turbo :)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

lepsze chłodzenie ma sens, ale zamiast pakować dwa IC które będą stawiać dodatkowe opory które żęby turbo pokonać będzie musiało bardziej przymknąć WG, lepiej jest włożyć jedno większe IC.
proponujęnawet od frontery założyć.
ja mam i sobie chwalę
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
CIEPLYLBL
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-20, 07:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biłgoraj

Post autor: CIEPLYLBL »

widzę że jest dosyć cienki IC od frontery, obeszło się bez cięcia zderzaka ?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

w coupe jest to nie realne bo tam niemal pod samą kratką od zderzaka masz koło pasowe, myślę że w C4 by weszło bez jakiejś strasznej rzeźby.
a co do laga to przy takich podażach turbin mierzonych w m3 to napełnić parę dodatkowych litrów pojemności to jak pierdnąć po obfitym obiedzie, nie jesteście tego w stanie wyczuć ponieważ różnice w osiąganiu ciśnienia w czasie są
mierzalne w mili sekundach, warunek że wszystki idealnie szczelne. dopiero gorzej będzie się zachowywać układ który stawa zbyt duże opory wtedy turbo nie będzie miało tyle spalin
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Lepiej zmienić turbinę i zostać przy starym Icku niż wydłużać dolot przy seryjnej turbawie. Jeśli bardzo bardzo chcesz to mam na zbyciu ICka z mojego AELa, mi już nie będzie potrzebny :evil:
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

CIEPLYLBL pisze:Teraz wolę dozbierać trochę grosza i zrobić porządny program. Sugerowałem się tylko tym że do silnika trafi chłodniejsze powietrze.
większe IC ma sens jak się pompuje już więcej niż 1,2-1,4bara, szczególnie z małych turbin, większa tak nie grzeje powietrza.
a co do programu to jak chcesz to mam na zbyciu sterownik z programem od kostrza, bo mam już ECU z programem pod duże wtryski który jeździł o ArekR.
zbieram na większe wtryski,

jak miałem K14 i wtryski od AAT to generowało to moc 154KM i 290Nm po zmianie turbo, bez dotykania czegokolwiek wyskoczyło już 160KM i 370Nm

u Ciebie na seryjnych gratach myślę że byłoby okolice 165-170KM ( na więcej i tak turbo nie pozwoli, choćbyś nawet i wtryskiwacze 260-tki założył poprostu spaliny nie mieszczą się w gorącej cześci) i myślę że okolice 360-400Nm bo masz większe wtryskiwacze o średnicy dysz 0,210mm a ja miałem 0,180mm.
narazie śmigam na 205-tkach z AFN w stanie mocno średnim bo moje zaniemogły z dnia na dzień. teraz będę chciał coś z wtryskami zrobić, a jak zrobię hamulce w przyszłym tygodniu to powtórzę pomiar już na tych wtryskach i na ECU od Kostrza

a co do dwóch IC to jeśli Ci się chce bawić to ja bym połączył nie szeregowo a równolegle, wtedu ma to sens, wtedy powietrze wolniej będzie przepływać przez intercoolery, od miesca rozgałęzienia ukłądu na dwie rurki do miejsca gdzie siębedzie ponownie łączyć.
kwestia tylko w którym miejscu zrobić rozgałęzienie aby powietrze w miarę równo płyneło przez obydwa IC
Ostatnio zmieniony 2013-09-27, 18:25 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CIEPLYLBL
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-20, 07:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biłgoraj

Post autor: CIEPLYLBL »

Kamyk - sam mam drugi IC z drugiego dawcy który stoi na części ;)

Dwa IC połączone równolegle to już większa rzeźba jak dla mnie a miejsca nie za wiele. Aktualnie założyłem wtryski 0.216 i widać za mną że nie dopala paliwa. Co do IC to jak na razie zostanę przy seryjnym a będę myślał na przyszłość FMIC, jak zrobić to raz a porządnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”