Strona 1 z 2

[A6-2.5TDI AAT] problem z przyspieszaniem

: 2014-03-19, 22:29
autor: Scania V8
Audi a6 c4 2.5tdi aat 115km
problem polega na tym że słabo przyspiesza i przy 120kmh się zacina ,pedał w podłodze i dalej nie idzie, przebieg auta to 292000km, katalizator pusty sama puszka, egr sprawdzony sprawny, filtr paliwa nowy, i tak zastanawiam się czy to nie wina turbiny , bo po dodaniu gazu i puszczeniu nie słychać turbinki a powinno chyba tak mi się zdaje tak jest w Ael'u, proszę o poradę

: 2014-03-19, 22:58
autor: pablo90
turbo wcale nie musi być słyszalne.. kopci na czarno? rzeczywiście może to być wina turbo, nie wywala nic żadnych błędów?

: 2014-03-19, 23:14
autor: Scania V8
Leciutko przy dodaniu gazu kopci prawie wcale. Błedów nie ma , sprawdzane na vag'u dawka paliwa między 3 a 9 czyli 6 , znajomy ma 100 c4 ten sam silnik nic nie przestawiane i idzie aż asfalt zawija a u mnie tego nie ma

: 2014-03-20, 07:04
autor: Dawid2542
spróbuj przełożyć z kolegą przepływomierz, :ok:

: 2014-03-20, 10:34
autor: hexman
Tak jak Dawid2542, pisze.
Ja miałem podobny problem, bo samochód w ogóle nie miał mocy. Bez różnicy czy gaz był wciśnięty do połowy, czy do końca miał taką samą moc (a raczej jej brak).

Po zmianie przepływomierza samochód nie do poznania.
Na chwilę obecną możesz odpiąć Twój przepływomierz i zobaczyć jak jeździ - jeśli bez zmian to masz prawdopodobnego winnego - można to potwierdzić podmieniając go.

: 2014-03-20, 17:35
autor: Scania V8
przepływomierz przekładaliśmy z setki to samo , w setce działa poprawnie i u mnie też, nie wiem o co chodzi bo blokuje przy 120kmh lub 130kmh i dalej nie nidzie ,no samochód nie zbiera się tak jak powinien

: 2014-03-20, 21:24
autor: afro89
Z tego co piszesz to wpada Ci w tryb awaryjny. Zrób logi dynamiczne gr. 001, 003, 004, 008, i 011

: 2014-03-20, 22:08
autor: Scania V8
nie mam swojego vag'a i się na nim nie znam ,mechanik na postoju sprawdzał swoim, wcześniej jak był zapchany katalizator to turbo wyło przy niskich obrotach i nie pokazywało doładowania, teraz zaczęło coś tam pokazywać, przyjrzałem się turbinie przez kratkę w błotniku i zauważyłem że jest w oleju pół turbiny i gumowy dolny przewód , kupiliśmy używaną turbinę za 300zł{nie ma luzów na łopatkach} i jutro mechanik będzie ją wkręcał

: 2014-03-20, 22:25
autor: afro89
Scania V8, bez porządnej diagnostyki się nie obejdzie, nie rozumiem po co ludzie czasami wymieniają coś metodą prób i błędów. Logi dynamiczne dużo by powiedziały. A tak w nawiasie to to że turbina nie ma luzów wcale nie oznacza że ma dobre uszczelnienia, i nie będzie ciągła oleju.

: 2014-03-21, 09:09
autor: Scania V8
turbo możemy zwrócić w ciągu 14 dni jak by nic nie pomogło,a co do jego dźwięku macie tutaj przkład

: 2014-03-22, 20:27
autor: Scania V8
wymieniliśmy turbo no jakby lepiej idzie a teraz przy 140kmh zacina :evil: stara turbina miała luzy i szorowała w ściankach , ale na 5 biegu :cenzura: gaz do dechy czy połowa gazu i nie ma różnicy , wnerwiłem się odpiąłem przepływomierz też nic, może przewody od turbo dziurawe, spróbuje do mechanika podjechać żeby pojeździć z vagiem, Sorry że wam truje tym tematem ale nie wiem co temu samochodowi dolega?

: 2014-03-23, 10:09
autor: afro89
Kolego zrób logi tak jak napisałem wcześniej, wtedy będziemy mogli stwierdzić czy masz nie szczelny dolot czy problem z przeładowaniem, będziemy widzieli jak działa przepływka, no i jak EGR ??

: 2014-03-23, 23:58
autor: Key100l
Kolega pisz że dawka 6mg ustawiona to będzie ok :?: Nigdy jeszcze podłączając żadnego diesla nie widziałem takich wartości... Standardowo to od 3,6 do 4,2 wartości były na ciepłym na postoju

: 2014-03-24, 08:22
autor: pablo90
możliwe że kolega wspomniał o wartościach z podstawowej grupy logowania - wartości dawki dla setki (ze wzgledu na dostepnosc tylko grupy 000)

: 2014-03-24, 20:34
autor: Scania V8
coś jakby przestała się zacinać , teraz nie zacina przy 140, dzisiaj poszła 170 bez przycięcia i gazu jeszcze troche zostało , tak czy owak trzeba pojeździć z vag'iem ,bo wymienianie metodą prób i błędów , tak jak mówił "afro89", nie jest dobrym rozwiązaniem, a co do dawki nwm po wymianie turba trochę pyknęlismy nastawnik w drugą stronę bo poprzedni właściciel auta zcisnął ją na pompie i była troche przymulona, a teraz pracuje równiej