Sam byłem zdziwiony, i pytajac czemu to leje tyle lat, twierdzil ze te same silniki sa montowane tez w busach i ze lał to co mu zalecali ludzie ?!?Nieju231 pisze:Casian popieram cie. Ale nieczaje poprzedniego właściciela dlaczego wlał minerał.
[A6-2.5TDI AEL] Jaki najlepszy olej??
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Bo taniej... Jedyny słuszny argument dla minerału.Nieju231 pisze:Casian popieram cie. Ale nieczaje poprzedniego właściciela dlaczego wlał minerał.
Wybacz kolego ale bardziej posranej odpowiedzi w życiu nie słyszałem.pytajac czemu to leje tyle lat, twierdzil ze te same silniki sa montowane tez w busach i ze lał to co mu zalecali ludzie
Co to ma za znaczenie w jakim aucie siedzi dany silnik? Że montowany też w busie, to znaczy, że wymaga gorszego oleju? Jakby był montowany w sportowym modelu osobówki, to znaczy, że już potrzebuje lepszego oleju?
Nie kieruję tych pytań do ciebie, są ironiczne. Jedno mam do ciebie.
Gdyby tak poprzedni właściciel zapewniał cię o bezwypadkowości auta, kupiłbyś je tylko na podstawie tego co powiedział?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
To się chwali ale olej wlewaj zawsze najlepszy bez względu na wiek i wcześniej używany olej, najlepszy tj syntetyczny albo chociaż ten robiony w technologii syntetycznej nazywany HC. Wyjątkiem jest argument spożywania dużych ilości oleju ale to chyba jasne i nikt do takiej padliny nie wleje syntetyka i o olej nie będzie pytał, tylko o remont albo najbliższą stację demontażu pojazdów
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Polecam moje oleje - ROWE. Cena jest śmieszna w porównaniu do jakości półki Millers itp. Moje Audi Smiga na ROWE 5w40 HCD i jest miodzio !.
W razie w PW, oliwa dostępna od ręki.
W razie w PW, oliwa dostępna od ręki.
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Polecam moje oleje - ROWE. Cena jest śmieszna w porównaniu do jakości półki Millers itp. Moje Audi Smiga na ROWE 5w40 HCD i jest miodzio !.
W razie w PW, oliwa dostępna od ręki.
W razie w PW, oliwa dostępna od ręki.
-
- Adept
- Posty: 7
- Rejestracja: 2022-12-30, 12:58
- Imię: Mirosław
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Augustów
Witam.Posiadam instrukcję obsługi samochodu Audi A6/C4 w języku włoskim.Chciałbym zapytać który olej będzie optymalny w naszych warunkach klimatycznych.
Tabela przedstawia zakresy temperatur dla każdego rodzaju oleju,moje pytanie co to za oleje w tabeli A-hiperpłynne?
Czy tabela B przedstawia oleje syntetyczne? optymalnym olejem dla silnika 2.5Tdi będzie olej 5W50?
Poniżej podaję dane dla silników benzynowych i diesla przez tłumacz Google.
Silniki benzynowe:
A- Wielosezonowe oleje hiperpłynne, specyfikacja VW 500 00¹)
B- Oleje wielosezonowe, specyfikacja VW 501 01" - Oleje wielosezonowe, specyfikacja API-SF²) lub SG²)
¹)Za tą regułą WW nie może być daty przed 10.91.
²) Te oleje można stosować tylko wtedy,gdy nie jest dostępny autoryzowany olej silnikowy.
WSKAZÓWKI TECHNICZNE
Silniki Diesla
A- Wielosezonowe oleje hiperpłynne, specyfikacja VW 500 00¹ (do silników Turbodiesel tylko w połączeniu ze specyfikacją VW 505 00)
B- Oleje wielosezonowe, specyfikacja VW 505 00¹ (odpowiednie bez ograniczeń do wszystkich silników Diesla)
-Oleje wielosezonowe, specyfikacja API-CD (w silnikach turbodiesel tylko do uzupełniania awaryjnego)
-Oleje wielosezonowe, specyfikacja VW 501 01¹) (do silników turbodiesel tylko w połączeniu ze specyfikacją VW 505 00))
WSKAZÓWKI TECHNICZNE:
Charakterystyka olejków:
Oleje wielosezonowe wg VW 501 01 i 505 00 to ekonomiczne oleje o następujących właściwościach:
Może być używany przez cały rok w umiarkowanych strefach klimatycznych
- Doskonała zdolność czyszczenia
- Bezpieczne smarowanie we wszystkich temperaturach silnika i warunkach obciążenia
Wysoka odporność na starzenie.
Wielosezonowe oleje hiperpłynne zgodne z VW 500 00 mają również następujące zalety:
- Może być używany przez cały rok w prawie wszystkich możliwych temperaturach zewnętrznych
- Mniejsze straty tarcia silnika
- Optymalna zdolność rozruchu na zimno - nawet w bardzo niskich temperaturach.
Ostrzeżenia:
Oleje Unigrade-(nie tłumaczy) generalnie nie nadają się do użytku przez cały rok ze względu na ich ograniczony zakres lepkości.
Oleje te należy zatem stosować wyłącznie
w ekstremalnych strefach klimatycznych.
Podczas stosowania oleju wielosezonowego SAE 5W-30 należy unikać stałych wysokich prędkości obrotowych silnika i ciągłych wysokich obciążeń.To ograniczenie nie dotyczy wielosezonowych olejów hiperpłynnych.
Tabela przedstawia zakresy temperatur dla każdego rodzaju oleju,moje pytanie co to za oleje w tabeli A-hiperpłynne?
Czy tabela B przedstawia oleje syntetyczne? optymalnym olejem dla silnika 2.5Tdi będzie olej 5W50?
Poniżej podaję dane dla silników benzynowych i diesla przez tłumacz Google.
Silniki benzynowe:
A- Wielosezonowe oleje hiperpłynne, specyfikacja VW 500 00¹)
B- Oleje wielosezonowe, specyfikacja VW 501 01" - Oleje wielosezonowe, specyfikacja API-SF²) lub SG²)
¹)Za tą regułą WW nie może być daty przed 10.91.
²) Te oleje można stosować tylko wtedy,gdy nie jest dostępny autoryzowany olej silnikowy.
WSKAZÓWKI TECHNICZNE
Silniki Diesla
A- Wielosezonowe oleje hiperpłynne, specyfikacja VW 500 00¹ (do silników Turbodiesel tylko w połączeniu ze specyfikacją VW 505 00)
B- Oleje wielosezonowe, specyfikacja VW 505 00¹ (odpowiednie bez ograniczeń do wszystkich silników Diesla)
-Oleje wielosezonowe, specyfikacja API-CD (w silnikach turbodiesel tylko do uzupełniania awaryjnego)
-Oleje wielosezonowe, specyfikacja VW 501 01¹) (do silników turbodiesel tylko w połączeniu ze specyfikacją VW 505 00))
WSKAZÓWKI TECHNICZNE:
Charakterystyka olejków:
Oleje wielosezonowe wg VW 501 01 i 505 00 to ekonomiczne oleje o następujących właściwościach:
Może być używany przez cały rok w umiarkowanych strefach klimatycznych
- Doskonała zdolność czyszczenia
- Bezpieczne smarowanie we wszystkich temperaturach silnika i warunkach obciążenia
Wysoka odporność na starzenie.
Wielosezonowe oleje hiperpłynne zgodne z VW 500 00 mają również następujące zalety:
- Może być używany przez cały rok w prawie wszystkich możliwych temperaturach zewnętrznych
- Mniejsze straty tarcia silnika
- Optymalna zdolność rozruchu na zimno - nawet w bardzo niskich temperaturach.
Ostrzeżenia:
Oleje Unigrade-(nie tłumaczy) generalnie nie nadają się do użytku przez cały rok ze względu na ich ograniczony zakres lepkości.
Oleje te należy zatem stosować wyłącznie
w ekstremalnych strefach klimatycznych.
Podczas stosowania oleju wielosezonowego SAE 5W-30 należy unikać stałych wysokich prędkości obrotowych silnika i ciągłych wysokich obciążeń.To ograniczenie nie dotyczy wielosezonowych olejów hiperpłynnych.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Leje od.kilku lat elfa 5w40.syntetyk bo najtaniej wychodzi jak pije olej. Kiedyś na próbe zalalem aela 10w50 Castrol'em motocyklowym full syntetykiem i silnik dostał baty na autostradzie do Hiszpanii tam i z powrotem zrobił w 2 tyg 8000km temp.oleji dochodziła do 150 i Zero różnic w pracy silnika. To jest przedpotopowy toporny motor który na trasie szybkiego ruchu czuje się w swoim żywiole. Bardziej zabija go męczenie na krótkich trasach i jazda non stop na niedogrzaniu. Tyle w temacie.
AEL INSIDE