Strona 6 z 10

: 2012-12-12, 21:18
autor: Dodek
Jeźdze na tym totalu 7 miesiecy i co zauwazyłem - silnik przestał żłopać olej- tj wczesniej miałem 0w40 mobila full, teraz mam 10w40 (gestszy) total (tez full synettic) Dziwne ale fajne , przedtem do tego czasu musiałem dolać min z litra tego mobila, a natym totalu zrobiłem juz z 10tys i nic :-D

: 2012-12-13, 14:27
autor: WojtekC4
Dodek, Jak masz 10w40 to nie jest to żaden syntetyk tylko półsyntetyk,jak już może być na bazie syntetycznej,lub może być wykonany w technologi syntetycznej,a z syntetykiem to on nie ma nic wspolnego to już całkiem co innego,a pozatym to Ci sie troche dziwie bo przeszedłeś z dobrego oleju na gorszy.

: 2012-12-13, 14:42
autor: Dodek
WojtekC4, jak możesz mi tłumaczyc ze olej na którym pisze full syntetyk to nie fullsyntetyk ? Ze jest 10w ?????? Prosze uzasadnij to jakoś treściwie bo jak narazie uważam ze to farmazon

: 2012-12-13, 14:53
autor: trooky
Ten full syntwtyk to reklamowy chlyt, 5,10,15 to klasa lepkosci oleju im wyzszy numer tym bardziej gesty. Moze byc on wyrabiany w sposob synetetyczny ale napewno nie jest tak zwanym syntetykiem bo to inna klasa lepkosci

: 2012-12-13, 17:15
autor: wolfik0
http://e-filtry.net/pl/olej-total-quart ... 40-5l.html

Kod: Zaznacz cały

TOTAL QUARTZ 7000 10W40 Olej na bazie syntetycznej 

: 2012-12-13, 19:42
autor: Dodek
Sorrry ale pomieszałem - chodzi o olej 5w40 totala (ozn. Quarz 9000)
http://www.sklepy24.pl/sklep/motobajery ... fc-1l/5559

Co do 10w40 syntetyka - olej do motocykli - 100% syntetyk motul 300v
http://www.sklepy24.pl/sklep/motograty_ ... line-4l/86

: 2012-12-13, 20:16
autor: wolfik0
Linia motula 300v to syntetyczne oleje przeznaczone do upalania jak i wyżyłowanych silników :mrgreen:
Dodek, 5w40 ? bo link do 5w30 Heheh :lol:

: 2012-12-13, 23:26
autor: J.A.G
A co to za stwierdzenie że 10W40 nie może być syntetykiem? Fakt że się nie produkuje takich olei synt do aut ale to możliwe.

10W40 zarówno może być minerałem, półsyntetykiem z nazwy, jak i syntetykiem, to tylko oznaczenie klasy lepkości wg SAE a nie jakości wg API.
Fakt że im niższa lepkość to bliżej syntetyku ale równie dobrze można dostać "gęsty" 10W-60 czy 20W-60 i będzie to olej w pełni syntetyczny, jak i i 5W40 niemalże czysty minerał, gorszy nawet od półsyntetyku 10W40, bo produkowany w procesie hydrokrakingu oleju mineralnego, czyli tylko poprawiony minerał.

Na te ostatnie radzę uważać, noszą drobnym drukiem oznaczenia HC-Syntetic, czy HC-Synthese i są opisywane tłustym wielkim jako Syntetyczny z którym nie mają nic wspólnego.

: 2012-12-14, 02:01
autor: Dodek

: 2012-12-14, 02:18
autor: WojtekC4
Dodek, To nie jest 100% syntetyk,tylko olej HC,czyli dużo gorszy od syntetyka.

[ Dodano: 2012-12-14, 02:21 ]
J.A.G, To pokaż mi taki 100% syntetyk o lepkosci 10w40 do samochodu.

: 2012-12-14, 02:37
autor: Dodek
WojtekC4, alez to ciekawe - mozna by rzec akademickie podejscie - tylko co to daje.??? Do starego trupa chcesz kupic olej za 300zł - a pewnie jezdzisz teraz na castrolu albo lotosie mineralnym a szukasz niewiadomo czego- Sorry
Powiem tylko tyle miałem mobila i nie było idealnie , włałem totala i jest bdb.
mobil był klasy Sl ,cf, total jest Sm ,cf
poczytajcie sobie o mobilu co jest w polsce sprzedawane a co w De.

: 2012-12-14, 02:54
autor: WojtekC4
Dodek, Czego niby za 300zł? Ostatnio kupiłem Motula X-cessa 8100 a wcześniej jeżdziłem na LiquiMoly 5w40 full syntetyk i kosztował 170 zł wiec nie 300.

A pozatym Norma Sm jest do benzyniaków więc gdy byś miał benzyniaka to ok,ale w dieslu wymagania dla benzyniaka nie powinny Cie interesować, prosze za nim coś napiszesz to sie zastanów bo widzę że na temat oleju jeszcze musisz sie troche doinformować,ja chwile już siedze w temacie więc coś troche wiem.
A pozatym to co chcesz od lotosa? Ty pewnie śmigasz na selektolu.

: 2012-12-14, 07:16
autor: Mareek
Dodek pisze:Do starego trupa chcesz kupic olej za 300zł
Obrażasz nasze uczucia religijne :-P

Nie gryźć się i nie róbmy prywatnych wycieczek!

: 2012-12-14, 08:28
autor: plazma24
We wszystkim jak i w dobrze oleju trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem. Producent w latach jak wychodziły nasze silniki jasno określił jaki ma być olej. Lista norm:

VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.

Wydaje mi się ze nie ma co przesadzać też z tym olejem do silnika. Kupiony za 300zł nie przywróci życia silnikowi który ma co najmniej 300tys km nalatane. Jak te silniki wychodziły to na rynku nie było tych nowoczesnych olejów co obecnie a jakoś te swoje 15 - 20 lat dożyły ;)

: 2012-12-14, 15:37
autor: J.A.G
WojtekC4, do czego dążysz swoim uparciem?
Był nawet tu wspominany 4T do motocykli/quadów i jak wspominałem, nie produkuje się ich zbyt wiele, przykład do aut to Motul serii 300V, też poczytaj.