Strona 7 z 10

: 2012-12-14, 20:57
autor: WojtekC4
J.A.G, Ja do niczego nie dążę,tylko chce wyprowadzić kolegę z błędu i nie mówimy tutaj akurat o Motulu bo akurat seria 300v jest do upalania i katowania więc to całkiem inna bajka,nie chce sie z nikim kłócić tylko grzecznie wytłumaczyć.
Poza motulem nie widziałem syntetyka 10w40.

: 2012-12-14, 21:31
autor: ziemas
A ja jeżdżę na tym no i tralala :P

Obrazek

: 2012-12-15, 11:45
autor: J.A.G
WojtekC4, spoko, wiem o co chodzi ale nie mów że nie ma skoro jest a to że do upalania, katowania a może nawet i do rżnięcia :-P to dlaczego inna bajka? Olej to olej. Jest? Jest. Wielu używa w mocniejszych cywilnych autach olejów przeznaczonych typowo do motorsporu.

Jeśli już stałbym przed wyborem jakiś półsyntetyk 10W40 czy pełny syntetyk Motula 10W40, wziąłbym oczywiście ten drugi, więc nie wiem dlaczego o nich mamy nie mówić.

Też nie widziałem do aut innego poza Motulem ale nie zmienia to faktu że jest a już do motocykli to pełno.

: 2012-12-15, 15:10
autor: WojtekC4
J.A.G, Tylko że motul 10w40 do aut występuje jako półsyntetyk pod nazwą 6100 synergie,a do motorów 4t 10w40 gdzie smaruje również skrzynie biegów tyle że jest to syntetyk na bazie estrów więc dalej tak naprawdę nie mamy syntetyka o lepkości 10w40 do samochodów tylko pół.

: 2012-12-21, 12:51
autor: wolfik0
Obrazek
No to jutro wymiana :mrgreen:

: 2012-12-21, 15:37
autor: Dodek
wolfik0, Patrz ze pisze na nim tylko SL - czyli only benzyna,


aleee to nie wpływa na komfort jazdy :mrgreen:
Pamietam jak kumpel lał do kaszla oleje do autobusów turbodiezli - bo mu ojciec przynosił za free z pekaesu - zmieniał olej w w silniku srednio 4-5 razy do roku- ale silnik miał przez to w stanie idealnym - maluch mial 200tys bez remontu silnika (prócz wymiany gaxnika, wydechu i świec) - także coś w tym jest . :ok:

: 2012-12-21, 16:56
autor: mati_A6
Dodek pisze:Patrz ze pisze na nim tylko SL - czyli only benzyna
Ja nie widzę tam żadnego SL

Jest za to podana norma 505 00 jaką spełnia olej a taka norma jest właśnie w AEL-u

: 2012-12-21, 17:20
autor: WojtekC4
Dodek, Ten olej spełnia normy SN-CF.

wolfik0, Jeżdze dokładnie na tym samym. Dobry wybór :ok:

: 2012-12-22, 10:34
autor: wolfik0
Dodek, Na drugiej stronie jest SN-CF :-P

Obrazek

Obrazek

Poza tym z tego co wyczytałem to x-cess ma największą liczbę TBN niż x-clean i dlatego jest lepszy do naszych klekotów i do diesli :mrgreen:

: 2012-12-22, 20:59
autor: J.A.G
Tak naprawdę to praktycznie każdy olej jest uniwersalny, do stosowania w PB i w ON, są też typowo oleje przeznaczone tylko dla jednego rodzaju paliwa ale raczej mało spotykane.
Oleje dzielą się tylko ze względu na specjalne wymagania jak np silniki z filtrami DPF czy TCW gdyż te muszą mieć niską zaw. popiołów po spaleniu dla przedłużenia żywotności tych systemów.

: 2013-01-19, 03:39
autor: Lechu
Podejscie typu "do starego trupa lejesz lepszy olej? " jest całkowicie błędne.
Coś co się zużywa i niszczeje potrzebuje więcej troski ;) .

Dla silnika wymagane są normy. I nie wyborażam sobie lać mineralke czy pół syntetyk do Turbodiesla. Pamiętajmy o tym, że tam smaruje się również turbo . Takie praktyki załatwiały portfele co 3-go właściciela 2.5 TDI V6.

Ojciec do AAT leje MObil 5W50 ja z początku też taki lałem później poszedł LM HighTech 5w40 .
Na Mobila nie ma co narzekać, tylko brać od sprawdzonych źródeł. i przede wszystkim kupować samemu i nie dawać się skusić na olej z beczki.

: 2013-01-19, 08:47
autor: Dodek
wolfik0, ja cena tego dziadostwa ?

: 2013-01-19, 09:59
autor: wolfik0
145zl z wysyłką zapłaciłem :mrgreen:

: 2013-01-19, 11:14
autor: GTR34
wolfik0, Daj no linka jak możesz to i ja biorę :->

: 2013-01-19, 16:24
autor: wolfik0
http://allegro.pl/gdansk-motul-x-cess-5 ... 99116.html Ten dokładnie x-cess jest do mocnych diesli bez pompek. Filtry też, napisz meila albo zadzwoń bo dobre ceny też ;-)