[A6-2.5TDI AEL] Wysoka moc i wysoki moment po przejechaniu d
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
[A6-2.5TDI AEL] Wysoka moc i wysoki moment po przejechaniu d
Czasami diesel mnie mocno zadziwiają, mianowicie - im więcej pokonam km bez gaszenia tym lepiej jedzie auto i nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Ostatnio taki efekt uzyskałem wracając z naszego Zlotu C4. Już przed Warszawą auto zrobiło się tak zrywne że nie poznawałem go. Jechało fenomenalnie. wysoki moment już od niskich obrotów. Pięknie utrzymany do 4000 rpm. Coś pięknego.
Z reguły po długie trasie zapina vcds'a że by obadać profilaktycznie parametry po trasie ale nic szczególnie nowe się nie pojawia.
O co chodzi ? Czy to wtryski tak się oczyszczają i dogrzewają ? Czy pompa poprzez wysoką temperaturę doszczelnia się poprzez rozszerzani materiału ? czy to słynny nagar zostaje usunięty z silnika ?
Niedługo będę mieć hamownię to sprawdzę to i owo żeby nie być gołosłownym.
Ostatnio taki efekt uzyskałem wracając z naszego Zlotu C4. Już przed Warszawą auto zrobiło się tak zrywne że nie poznawałem go. Jechało fenomenalnie. wysoki moment już od niskich obrotów. Pięknie utrzymany do 4000 rpm. Coś pięknego.
Z reguły po długie trasie zapina vcds'a że by obadać profilaktycznie parametry po trasie ale nic szczególnie nowe się nie pojawia.
O co chodzi ? Czy to wtryski tak się oczyszczają i dogrzewają ? Czy pompa poprzez wysoką temperaturę doszczelnia się poprzez rozszerzani materiału ? czy to słynny nagar zostaje usunięty z silnika ?
Niedługo będę mieć hamownię to sprawdzę to i owo żeby nie być gołosłownym.
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Dzieje się to nie zależnie od pogody, z reguły przy każdym dieslu jakim się poruszam, no może poza nowszysmi autami od 2012 w górę.
Wtryski mam nowe więc to nie wtrsyki, żadnego specyfiku nie leję prócz oleju 2t, obecnie ravenol scooter 2t
Wtryski mam nowe więc to nie wtrsyki, żadnego specyfiku nie leję prócz oleju 2t, obecnie ravenol scooter 2t
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Ja też zauważyłem to u siebie i jest do MEGA uczucie
Przy zimnym silniku po zmianie biegów mam jakieś tam obroty, a gdy zagrzeje się, wtedy zmieniając przy tych samych obrotach po zmianie mam więcej obrotów niż na zimnym i czuć, że ma więcej werwy W ogóle po jakimś czasie jazdy jest odczucie lepszej reakcji na gaz
Przy zimnym silniku po zmianie biegów mam jakieś tam obroty, a gdy zagrzeje się, wtedy zmieniając przy tych samych obrotach po zmianie mam więcej obrotów niż na zimnym i czuć, że ma więcej werwy W ogóle po jakimś czasie jazdy jest odczucie lepszej reakcji na gaz
-
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-09-22, 23:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
U siebie też to mam po każdej dłuższej trasie i prędkościach co najmniej 120-130km/h. Wg mnie to nagar w silniku, na końcówkach i na łopatkach turbiny się wypala. To, że samochód jak się zagrzeje lepiej jedzie niż jak zimny to wiadomo, ale tak jak pisałem, zawsze po jeździe autostradowej jest bardziej żwawy przez jakiś czas. Może moje teoria jest błędna, ale nie widzę innego sensownego wytłumaczenia.
Facet powinien być jak schabowy: Z kapustą i z jajami
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Ja też miałem tak że jak jeździłem przez jakiś czas w koło komina to turbina miała problemy wkręcić się na max obroty zaczynał puszczać czarne bąki brakowało mu parę koni. Po dobrym przegonieniu było lepiej ale to jeszcze nie to. Po zutylizowaniu katalizatora za 680zł i włożeniu zamiast niego
tzn ten okrągły pierwszy od lewej silnik odzyskał swoje konie turbo szybciej wstaje, mniej dymu za mną. Katalizator był co najmniej w 1/3 zapchany.
tzn ten okrągły pierwszy od lewej silnik odzyskał swoje konie turbo szybciej wstaje, mniej dymu za mną. Katalizator był co najmniej w 1/3 zapchany.
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Rico77, tak tak, wiem. W omedze też mam samą rurę wspawaną jeszcze przez turasa i od 8 lat nikt sie nie przyczepił. Ale nie wiem czy wiecie, że nasz kochany rząd chce wyeliminować stare auta i na badaniach technicznych będzie hamownia i analizator spalin. Podobno już 10% odbiegające od fabryki będzie kwalifikowało auto na żyletki. Ile w tym prawdy, nie wiem. Czy projekt wejdzie w życie, też nie wiem. Wiem natomiast że takie są zamiary.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat