[A6 C4 2,5 TDI AAT] Sterownik silnika

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

[A6 C4 2,5 TDI AAT] Sterownik silnika

Post autor: chmieliniak »

Witam

Borykam się od dłuższego czasu z długim kręceniem silnika nawet na gorącym zaraz po zgaszeniu długo kręci (sprezanie, wtryski, pompa kąt i dawka ok), powiem tak na krótką chwile rozwiązuje problem. REset sterownika silnika i pali jak wariat, tylko problem polega teraz na tym że to powraca. Miał ktoś taki problem? czy da rade naprawić ten sterwnik? silnik a6 c4 2.5 AAT
Ostatnio zmieniony 2011-07-12, 21:24 przez chmieliniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Skoro po resecie jest ok to nie wina sterownika. Masz coś z osprzętem, sterownik błędnie się adoptuje i znacznie przestawia ustawienia pierwotne. Sprawdź najpierw błędy zapisane w sterowniku, potem zrób logi dynamiczne a później snuj wnioski. Może to wina czujnika, zaworka, itp.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Logów dynamicznych nie robiłem :-| mam podłaczony pod sterownik moduł który po zapłonie grzeje świece na 10 sek i wywala błąd czujnika temperatury cieczy ale tak niby ma być bo wtedy oszukuje :-/ tylko ja mam założony już go od roku a od 3 miecha dopiero problem
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie wiem w jaki sposób masz to spięte z ECU a tym bardziej jak ma się to do czujnika temp ale jego błąd czy oszukiwania to poważna sprawa i mocno wpływająca na adaptację ECU. Temp to jedna z podstawowych informacji dla wyliczenia dawki paliwa.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

wywale go i na zime wstawie przekaznik na zwykły swith do grzania świec opisze czy pomogło a za porade dzieki śliczne :-)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A tak w ogóle, po co ci taki dodatkowy "układ"?
Skoro palił jak szalony to po jaki grzyb takie gówno?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Jak kupiłem samochód to było póżne lato i rano długo kręcił świece nie grzały, powyżej 5 stpC podobno nie załącza grzania a więc mechanior zamonował to i z paleniem lalka była, dodam że wymieniałem silnik stary miał dwa raze głowice szlifowaną i rysy na cylindrach olej brał masakrycznie ale palił z tym modułem super, wymieniłem silnik ale wszystko zostało i tak po tej wymianie nie ciekawie palił a w ostatnich dniach to masakra i jak powyżej napisałęm co reset ECU problem znikał na krótki czas :-| z tą dawką co piszesz to ma sens bo od założenia tego układu słychać wtryski i praca silnika jest twardsza...
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

chmieliniak, wymieniłeś w pierwszym poście chyba wszystko oprócz braku powietrza w układzie paliwowym..
nie masz pęcherzyków powietrza ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

pablo90, RESET ECU nie usuwa powietrza z przewodów... Gdyby był zapowietrzony paliłby zaraz po zgaszeniu, jedynie po dłuższym postoju byłby problem i nierówna praca przez kilka sekund.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

J.A.G pisze:pablo90, RESET ECU nie usuwa powietrza z przewodów...
:mrgreen:
J.A.G u mnie przy powietrzu w układzie nie palił nawet zaraz po zgaszeniu.
Ostatnio zmieniony 2011-07-18, 13:40 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Powietrza nie mam bankowo gdzie nawet pompe miałem regenerowaną już, a powiem że lepiej pali po nocy i ogólnie teraz dobrze pali. Kobita jeżdzi teraz i mówi że po trasie postał godz i miał problem odpalic . Jak ja latam po mieście to co przystanek to krecę krece aż odpali masakra :-? jak wróce do kraju to wywale ten moduł grzania świec odłączony pod ECU i zobaczę co dalej...
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

a reset kompa odbywa się przez rozpiecie aku ? czy trzeba tam czyścić vagiem itd. ??
Obrazek
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Vagiem robiliśmi nie pamiętam jak dokładnie ta funkcja sie nazywa cos jak przywracanie do ustawień podstawowych lub fabrycznych ale też aku można odpiąc zapłon światła i na pół godz zostawić

[ Dodano: 2011-07-27, 21:09 ]
wywaliłem ten modół reset znów i było dobrze 1 dzien :-/ dzisiaj znów robiłem reset i długo kręci już nie wiem sam czy ECU czy wtryski?! :-?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”