[100-2.5TDI AAT] układ chłodzenia 2.5 TDI

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

[100-2.5TDI AAT] układ chłodzenia 2.5 TDI

Post autor: Casian »

Witram

Proszę o pomoc. Jako że jestem 1200 km od domu, jestem troch pod bramką. Dzieją się dziwne rzeczy. Ucieka płyn chłodzący. Jadę 10 km i cały zbierniczek ucieka. Jestem po wymianie nagrzewnicy, ale jadąc do Chorwacji po przejechaniu 1000 km nic sie nie działo, jeździłem jeszcez wcześniej jak byłem w domu jakieś 7-8 tys na miejscu, ale wczoraj wyciekł cały płyn. Dolałem cały zbiornik, przejechane 10 km cały płyn wyciekł. Zlokalizowałem że mam mokro pod cała ta puszką zespołu wentylacyjnego. I teraz pytanie wykręciłem wszelkie przewody które ida do nagrzewnicy bo myślałem że one poszły, ale niby całe, teraz podejrzenie padło na ten zaworek tzn całe te urządzenie które jest przed nagrzewnicą. Może ktos pomoc i napisać jak one ma działać poprawnie , lub napisać informację czy one często się psują? Bo mokro mam w tej grodzi ale przewody i nagrzewnica wygląda ok. Może jakies innne wskazówki tak n szybko bo mam 3 dni aby zreperować auto tu na miejscu w Chorwacji. Byłbym wdzięczny za wszelkie info...
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Na szybko to możesz złączyć oba przewody z nagrzewnicy jakąś rurką i spokojnie przyjechać do polski :) A nie tam na urlopie się martwisz jak to naprawić :P Wypoczywaj i bezpiecznego powrotu :->
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Panowie ale czy to bedzie skutkować ? Klima ma cos wspólnego z tym ? Bpo cięzko sie przemieszczać tutaj gdy jest + 35 st.. bez klimy. Cxzy tylko nagrzewnica czylo ogrzewanie by nie cjhodziło jeżeli bym obszeł nagrzewnice? I drugie pytanie czy ten zaworek tez ominąć czy włączyć go w obieg ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

jak z zaworku cieknie to go omiń i połącz tylko te 2 gumowe węże i będzie dobrze. klima nie ma nic do rzeczy bo nie jest powiązana z nagrzewnicą :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

I tak zrobione. Przejechane po całej CRO na klimie nic nie cieknie i w końcu przestał ubywać płyn. Więc teraz pytanie czy da się kupić te urządzenie z tym zaworkiem czy tylko trzeba szukać używki ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Fajnie się czyta swoje wypociny w temacie.. No i te przygody.. :mrgreen:
Ale dziś pytanie z innej beczki.
Zamierzam zakupić nowy zbiorniczek wyrównawczy bo mój jakiś taki cały brudny. Kupował ktoś te zamienniki z Alle ? Czy omijać to z daleka i próbować reanimować swój ?

http://archi.inosak.org/db/item3754573543_1.html

http://archi.inosak.org/db/item3756280017_1.html

http://archi.inosak.org/db/item3743879449_1.html
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Zakupić nowy ;-)
Awatar użytkownika
YACA
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2012-07-24, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piekary Śląskie

Post autor: YACA »

Zbiorniczek wyrównawczy fajnie się czyści... Kretem do rur. ;-)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

YACA pisze:Zbiorniczek wyrównawczy fajnie się czyści... Kretem do rur. ;-)
Możesz przybliżyć sam proceder ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Casian pisze:
YACA pisze:Zbiorniczek wyrównawczy fajnie się czyści... Kretem do rur. ;-)
Możesz przybliżyć sam proceder ?
Polecam, też czyściłem kretem :mrgreen: :mrgreen:
Wykręcasz zbiorniczek z auta, zaślepiasz dolny króciec- górny zostawiasz bo się nagazuje trochę, żeby nie rozsadziło zbiorniczka :mrgreen: :mrgreen:
Wsypujesz "kreta" i zalewasz gorącą wodą i zostawiasz na kilka godzin w spokoju :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
YACA
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2012-07-24, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piekary Śląskie

Post autor: YACA »

U mnie to nawet tyle nie trwało. Kreta użyłem jako ostatnią deskę ratunku po wszelkich innych sposobach czyszczenia. Zalałem gorącą wodą. Zbiorniczek chciał odlecieć, ale wyczyścił się perfekcyjnie :ok:
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Czesc. Szukam dokładnych wymiarów chłodnicy do 2.5 TDI. Szukam nowego Nissens, a na necie rozpiętość cenowa od 200 - 500 zł. :shock: Kupował ktos ostatnio chłodnice wody Nissena do siebie?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

jeśli masz skrzynie manualną to ten Nissens o nr 60457 powinien pasować.


Obrazek

Co do jakości to Nissens jakiś czas temu stał się "typowym chińczykiem" z wątpliwą jakością - zależny jak trafisz.

Ja bym szukał raczej Helli lub raczej nieznanej nikomu firmy Koyorad - robią naprawdę dobre chłodnice, handluje tym Polcar i od niedawna IC.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”