[Q-MAN.] Wał i dyfer 4.2 VS 2.8

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

[Q-MAN.] Wał i dyfer 4.2 VS 2.8

Post autor: bobeck »

Czy wał i dyfer z 4.2 jest mocniejszy od tego z 2.8? Wrzucam do siebie silnik 4.2 i zastanawiam się czy ruszać cały tył.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

dyfer jest identyczny,wał w eskach jest krótszy o 2cm ze względu na dłuższą 6biegową skrzynie. jeśli zostawiasz swoją skrzynie to wał może zostać. jaki silnik będziesz montował?abz?
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

marcin łuków pisze:dyfer jest identyczny,wał w eskach jest krótszy o 2cm ze względu na dłuższą 6biegową skrzynie. jeśli zostawiasz swoją skrzynie to wał może zostać. jaki silnik będziesz montował?abz?
ABZ, ale chciałem wrzucić skrzynię szóstkę i teraz mnie zmartwiłeś.
Ostatnio zmieniony 2017-04-10, 19:00 przez bobeck, łącznie zmieniany 1 raz.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

skoro skrzynia 6 to musi być wał 148cm zamiast150. od ael quattro będzie pasował.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

marcin łuków pisze:skoro skrzynia 6 to musi być wał 148cm zamiast150. od ael quattro będzie pasował.
A będę zadowolony z pracy tej skrzyni z 4.2?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

bobeck, jeśli pytasz o skrzynie to miedzy 4.2 a 2.5tdi różnica zaczyna się od 4biegu pierwsze 3 są takie same potem tdi-kowa ma dłuzsze biegi czyli wieksze predkosci przy odcince na każdym biegu
sam wał to tylko kwestia długości jest taki sam w 2.5tdi 2.2t i 4.2 przy 6 biegowej skrzyni
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Kazikboy pisze:bobeck, jeśli pytasz o skrzynie to miedzy 4.2 a 2.5tdi różnica zaczyna się od 4biegu pierwsze 3 są takie same potem tdi-kowa ma dłuzsze biegi czyli wieksze predkosci przy odcince na każdym biegu
sam wał to tylko kwestia długości jest taki sam w 2.5tdi 2.2t i 4.2 przy 6 biegowej skrzyni
Czyli jakąkolwiek 6 biegową skrzynię wybiorę, to wał idzie do wymiany?
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Tak
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

marcin łuków pisze:Tak
Skrzynia z 2.8 nie będzie za słaba?
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Właściwie we wszystkich mocniejszych autach audi: 2.7 3.0 2.2 4.2 były montowane tylko 6biegowe skrzynie. Może lepiej poszukać wału i zamontować 6biegów. A i wybierak jest inny. 5biegów jest wolniejsza ze startu.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

W 2.2T wiem, że wychodziły chyba 5 biegowe skrzynie, ale mniejsza z tym.
Wał z AELa spasuje mi ze skrzynią 6b z S4 C4 2.2t albo 4.2? Albo wiesz może z czego mi jeszcze skrzynia 6 podpasuje?
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Wał z ael będzie pasował do wszystkich skrzyń6. U mnie w ael jest wał od eski 2.2turbo. możesz poszukać skrzyni od ael.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

marcin łuków pisze:Wał z ael będzie pasował do wszystkich skrzyń6. U mnie w ael jest wał od eski 2.2turbo. możesz poszukać skrzyni od ael.
Wolałbym jednak jakąś skrzynię z benzynki. Tylko z eska wchodzą w grę?
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Skrzynia musi przełożeniem pasować do dyfra. Od eski i ael z pewnością pasuje.
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

marcin łuków pisze:Właściwie we wszystkich mocniejszych autach audi: 2.7 3.0 2.2 4.2 były montowane tylko 6biegowe skrzynie.
Mocne silniki mają 6 biegów ze względu na to, żeby odciążyć 1. bieg
bobeck pisze:Wolałbym jednak jakąś skrzynię z benzynki. Tylko z eska wchodzą w grę?
Benzyny w C4 miały 5 biegów (nie licząc esek).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”