Witam Ekipę ponownie.
W moim abc skrzynia 5b to jakaś porażka.
Na piątym biegu silnik przy 140 wyje i ekonomia jazdy słaba.
Chcę wymienić na skrzynię 6b.
Wsteczny mam na miejscu 6 biegu, więc wybierak też wypada.
Są dwie opcje.
1. Dołożenie 6b i wymiana lewarka.
2. Wymiana całej skrzyni na 6b.
Co będzie lepszym rozwiązaniem waszym zdaniem.
JA skłaniam się ku dołożeniu nadbiegu ( nie straci auto dynamiki )
1. Jakich oznaczeń skrzyni szukać aby były pod p&p.
2. Lub jakie oznaczenie skrzyni do przełożenia trybu 6b.
Pozdrawiam.
[FWD-MAN.] Wymiana skrzyni na 6b.
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
Jak chodzi o 6 bieg to jest słabo. Skrzyni p&p raczej nie znajdziesz. Jak dopasujesz do silnika to może być problem z uchwytami i lewarkiem. Ogólnie beż rzeźby się nie obędzie ale dla chcącego nic trudnego w quattro najlepsza opcja jest skrzynia od S6 ale wtedy cały napęd praktycznie trzeba przełożyć.
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Z tego co kiedyś czytałem posty, wiem że 6 biegowa skrzynia od AELa będzie pasowała p&p z tym że musisz miec pełną przekładkę z wybierakiem itp itd.Wszystkie łapy i mocowania są takie same.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Skrzynię założysz p&p.
kwestia jakie będziesz miał obroty, bo 6b np z diesla to możesz mieć sytuację że 6ka stanie się bezużyteczna (ekonomia/opór powietrza, zakres użytecznych obrotów w dieslu/benzynie)
Ja np zrobiłem niezłe kombo bo mam:
- silnik 2.8 174km
- dwumasa z passata 2.8 193km
- tarcza i docisk z c4 2,5 140km
- skrzynia z 2.0 16v
Wszystko pasuje p&p, ale teraz przy 100 kmh na 5ce mam 3200 obrotów
Do dyspozycji mam również skrzynię z diesla 6b + wybierak, lecz chciałbym poznać kogoś kto już zapiął to do 2.8 lub 2.6 i jakie ma obroty przy jakich prędkościach
kwestia jakie będziesz miał obroty, bo 6b np z diesla to możesz mieć sytuację że 6ka stanie się bezużyteczna (ekonomia/opór powietrza, zakres użytecznych obrotów w dieslu/benzynie)
Ja np zrobiłem niezłe kombo bo mam:
- silnik 2.8 174km
- dwumasa z passata 2.8 193km
- tarcza i docisk z c4 2,5 140km
- skrzynia z 2.0 16v
Wszystko pasuje p&p, ale teraz przy 100 kmh na 5ce mam 3200 obrotów
Do dyspozycji mam również skrzynię z diesla 6b + wybierak, lecz chciałbym poznać kogoś kto już zapiął to do 2.8 lub 2.6 i jakie ma obroty przy jakich prędkościach
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic