Strona 1 z 2

[Q-MAN.] Torsen w tylnym moście

: 2014-07-19, 17:05
autor: mas0n
Wyodrębnione z http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3895

Dużo gibania było, żeby wsadzić dyfer torsen od V8? czy to prosta podmiana?

: 2014-07-19, 18:29
autor: kk84
mas0n pisze:dużo gibania było, żeby wsadzić ten dyfer od V8? czy to prosta podmiana?
W miarę prosta robota. Otwarcie dyfra, demontaż wkładu, przekładka koła talerzowego na wkład z torsenem, montaż całości z powrotem.

: 2014-07-19, 19:25
autor: kuba2955
albo cały dyfer z v8 wrzucasz i z bani

: 2014-07-19, 22:31
autor: mas0n
kuba2955, V8, ale nie A8? Szukałem teraz na aledrogo i znajduję tylko A8 :/ albo słabo szukam. W sumie są już chyba dość rzadkie.

: 2014-07-21, 00:11
autor: kuba2955
z v8. cene wywindowało kilku kolesi np z forum apmotorsport :P
da się znaleźć ale ceny duże. Trzeba szukać dalej

: 2014-07-21, 00:45
autor: kk84
kuba2955 pisze: cene wywindowało kilku kolesi np z forum apmotorsport :P
Jak dobrze liczę to 4-rech ;). Kiedyś można było cały dyfer kupić po cenie złomu, teraz bez 1,000 PLN nie masz co liczyć, że kupisz :-(. Dwa torseny fajna sprawa ale pojawia się problem współpracy EDS'u w A6/S6 z torsenem w tylnym moście i słabych warunkach i przyczepności. :idea:

: 2014-07-21, 16:44
autor: mas0n
kk84, yym. głupie pytanie, jak rozpoznać czy mam EDS? w każdej sztuce były? Jak w ESP będzie kontrolka migać na śliskim? Poza tym, jakie problemy? Chyba powinno jeszcze lepiej współpracować bo hamulce mają mniej roboty do zrobienia ze względu na właśnie ograniczony poślizg i później by reagowały bo dopiero przy większej różnicy w przyczepności.
mieszkam niedaleko granicy z Niemcami, to chyba wolałbym kupić całe auto i resztę dać na graty i myślę że bym jeszcze zarobił.

: 2014-07-21, 22:24
autor: kk84
mas0n pisze:jak rozpoznać czy mam EDS?
Po sterowniku pod kanapą pasażerów z tyłu ;).
mas0n pisze:Jak w ESP będzie kontrolka migać na śliskim?
A taki rympał :] :-P

EDS nie był przewidziany na torsena w tylnym moście. Chociażby na quattroworld.com temat był wałkowany, na motorgeek.com tak samo.

Szczerze mówiąc wolałbym już dyfer taki jak w 100 C4 Q czyli manualna blokada rozpinana powyżej jakieś tam prędkości. Z tym, że postarałbym się zniwelować wyłączenie blokady po przekroczeniu określonej prędkości.

Ktoś ładnie napisał, że drugi torsen się nada jak się chcę w zakrętach latać bokiem :ok: .

: 2015-07-01, 21:04
autor: skwaromir
Podbije temat. Sam różnicowy z torsenem wystarczy do dyfra ze 100 c4 ?

: 2015-07-01, 22:02
autor: kk84
Wystarczy sam wkład ewentualnie jeżeli masz cały dyfer z V8D11 to przekładaj bo obudowy sa takie same.

: 2015-10-05, 00:12
autor: Nowosz
Witam koledzy,

podążając tropem blokady mostu, mam do kolegów pytanie, jeżeli dyfer w 100/c4 był blokowany ręcznie przyciskiem diff to czy dużo byłoby zabawy ze wstawieniem takiego dyfra z blokadą do A6 C4 2.8quattro 1997 rok ?

Kolejne pytanie brzmi: czy lepiej trafić most od v8 i przełożyć bebechy ?
wspominaliście w poprzednich postach że da radę latać bokiem na zakrętach, prawda to ?
Kolejne pytanie brzmi czy ktoś przerabiał to blokadę(pneumatyczną) aby wyłączała się przy wyższej prędkości ? sterowanie jest ciśnieniowe ? tak ?
ps. czy dysponuje ktoś jakimiś filmikiem z latania bokiem furki z dyfrem od V8 ? jak się ma wtedy procentowe rozłożenie momenty na poszczególne osie?
przy torsenie 1 w skrzyni i dyfrze na kolejnym torsenie jak rozdzielane jest przełożenie napędu ?
z góry dzięki za odpowiedź.

: 2015-10-05, 01:47
autor: marcin łuków
do swojego ael zakładałem taki dyfer z 100 z ręczną blokadą i wszystko działa jak powinno. jak masz kompletną przekładkę to nie będzie dużo roboty.

: 2015-10-05, 11:45
autor: mas0n
Nowosz,
_przywitajsie

Dla porządku, wydzielam posty natury technicznej do działu technicznego

[ Dodano: |5 Paź 2015|, o 11:59 ]
1. Łatwiej będzie dyfer z 100, łatwiej trafić.
2. Jak masz umiejętności to na standardowym zestawie polecisz bokiem. Od 100 masz ograniczenie prędkości ale blokada 100%, na torsenie w pewnych warunkach się nie blokuje.
3. Szukaj filmików jak V8 się zachowuje na śniegu. Jest masa.
4. Przełożenie się nie zmienia. Z tego co wiem to 50:50 Auto wprowadza się w poślizg polegając na różnicy masy przód - tył

: 2015-10-05, 13:43
autor: kk84
mas0n pisze:Od 100 masz ograniczenie prędkości
Nie podłączenie przewodu niebieskiego (lub niebieski z białym paskiem) do sterownika blokady mostu spowoduje to, że nie rozepnie nam blokady po przekroczeniu prędkości granicznej (25km/h zwykłe C4, 40km/h S4 C4). Osobiście u siebie nie podłączałem tego przewodu właśnie po to by np. zimą móc się poślizgać ;-) .

: 2015-10-05, 13:50
autor: dr.lolek
kk84, jak wyglada sprawa zuzywalnosci napedu przy braku roznicowki z tylu? Bo tez juz dluzszy czas chce odciac ten kabelek :mrgreen: