Dłuzsze? to czego wajhlowac tak trzeba bo biegi sie szybko koncza? dopiero od 4 sie to zmieniaW Dieslu zawsze masz dłuższe skrzynie...
[Quattro] możliwości napędu 4x4 - plusy i minusy
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Wajhowac trzeba ale nie dla tego że skrzynia krótka, jaki diesel kręci się wyżej niż 4-5tyś? Gdybyś tego diesla zakręcił do 7tyś to byś tłoki zbierał ulicy... (o ile zakręcić się da w ogóle do 6tyś)
W dieslu np przy 3tyś masz powiedzmy ok 150km/h a w benzynce ok 120, dalej twierdzisz że diesel ma skrzynie krótsze
W dieslu np przy 3tyś masz powiedzmy ok 150km/h a w benzynce ok 120, dalej twierdzisz że diesel ma skrzynie krótsze
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Moje dokładne pomiary, na 6 biegu jadąć na 2 tyś obr mam 110 km/h, jadąc na 3 tyś obr mam 160 km/h. Nie spotkałem się z tym żeby jakiś diesel kręcił 5 tyś obr, przeważnie jest do 4,5 tyś i kończą się możliwości.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Raczej nie o to mi chodzilo ze przy obrotach tylko ogolnie ze na danym biegu np na 2 w benie dalej da sie pociagnac bo diesel do 60dojdzie a bena do 100 To ze przy danych obr dluzsza jest to wiem nawet z doswiadczenia bo kiedys do paska wsadzili skrzynie 5 z diesla, wtedy rozpedzal sie wolniej ale za to ile nizsze obr przy danej predkosci byly.
-
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-02-18, 20:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Opole
Odnośnie "lepszego" przyspieszenia ośki to pomimo danych na papierze mam poważne wątpliwości. Po pierwsze gdzie mierzą to przyspieszenie: w realu czy na rolkach? Na rolkach będzie się szybciej wkręcał, w realu na ulicy "spali kapcia" a quattro już dawno odjedzie, chyba że kierowca jest dobrze objeżdżony i zapoznany z samochodem, a nawierzchnia bez zanieczyszczeń albo nagumowana. Wiem, zaraz ktoś napisze że inne przełożenia - ale ciężko mi w to uwierzyć.
Orzech 74
Audi A6 C4 quattro 2.8 30V zielony avant - 1995
Audi 90 B3 quattro 2.2 KV biały sedan - 1988
Yamaha FJR 1300 biała perła - 2006
Audi A6 C4 quattro 2.8 30V zielony avant - 1995
Audi 90 B3 quattro 2.2 KV biały sedan - 1988
Yamaha FJR 1300 biała perła - 2006
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jest jeszcze różnica pomiędzy ośką a quattro. Np. kolega afro89, który ma ośkę przy 2 tys. obr nie ma prawie żadnej różnicy w prędkości ale przy 3 tys. obr ja mam już tylko 150km/h.
Z resztą ten temat jest tutaj:
http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0
Z resztą ten temat jest tutaj:
http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
J.A.G, jeżdziłem 3 quattro i wydaje mi sie, że były zdrowe i odczucia były nieco inne niż w przypadku ośki... ale mniejsza z tym - z ulicznych wyścigów już wyrosłem ale teraz pytanie czy ten dodatkowy opor nie bedzie przeszkadzał przy np. gwałtownym wyprzedzaniu?
o spalaniu Gentelmeni nie rozmawiają - skoro stać mnie na quattro to i stac mnie aby je tankowac...
Bardziej porozmawiajmy o tych tzw " wadach " owego napedu bo zalety pewnie większość zna i docenia...
A jak w quattro z ciaganiem przyczep? lepiej sobie radzi od ośki czy gorzej?
o spalaniu Gentelmeni nie rozmawiają - skoro stać mnie na quattro to i stac mnie aby je tankowac...
Bardziej porozmawiajmy o tych tzw " wadach " owego napedu bo zalety pewnie większość zna i docenia...
A jak w quattro z ciaganiem przyczep? lepiej sobie radzi od ośki czy gorzej?
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
icemerc, przyczepa do quattro? Hmm. Ważne jest równomierne rozłożenie ciężaru ładunku bo jak wcześniej pisane było zawieszenie w quattro w budzie C4 jest bardzo podatne na duże obciążenie. Poza tym masz wielki plus w zimie, raczej nie będziesz miał problemu z wyjechaniem pod większą górkę no i przydatne na mokrej trawie lub błocie. Dobre opony i ma iść
Ja sam myślę nad założeniem haka w swoim. Niedawno zrobiłem C+E i coraz bardziej myślę nad kupnem lawety i na zachód
Ja sam myślę nad założeniem haka w swoim. Niedawno zrobiłem C+E i coraz bardziej myślę nad kupnem lawety i na zachód
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
mówi się, że quattro jest bezobsługowe i bezawaryjne. I trzeba przyznać, że to solidny napęd. Bo nic w nim się nie sypie. U mnie jedynie wymieniałem jedną z uszczelek w tylnym moście. Teraz widzę, że zaczyna się pocić druga więc też kiedyś trzeba będzie się za nią wziąć.icemerc pisze:Bardziej porozmawiajmy o tych tzw " wadach " owego napedu
Taka anegdota. Mój ojciec i jego kumpel mają Opla Frontere. W tych autach stały napęd jest na tylną oś. Przednią można włączyć na napęd szosowy bądź terenowy. Ojciec zajechał wczoraj do owego kumpla na kawe i się okazało, że jego frontera się wysypała. Facet mieszka za miastem chciał wyjechać z podjazdu. Włączył przód. Coś strzeliło i samochód stanął jak wryty. Przodu nie używał długo długo. Się okazało, że tam trzeba co jakiś czas przelecieć smarem czy czymś krzyżaki. Nie używane. Strzeliły w obu kołach.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- polsport
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-06-29, 22:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk Cieszyński
Ja od roku jeżdżę A6 C4 z przyczepą kempingową (1200kg DMC) i nawet się nie zastanawiam gdzie na kempingu jest górka czy dołek bo nie zdarzyło mi się abym nie wyjechał. Objeździłem Chorwację, Węgry i Polskę i czy było błotko np. po deszczu czy piaski nie było problemu. Na klimie po górkach w Chorwacji jednak te 10l na 100km trzeba wlać przy przyczepie takiej jak moja.icemerc pisze:J.A.GA jak w quattro z ciaganiem przyczep? lepiej sobie radzi od ośki czy gorzej?
Poprzedni holownik to merc 124 3,0 TD - napęd tylny też sobie bezproblemowo radził ale na mokrej trawie pod górkę czasami miał problemy (ale miałem w nim samoczynnie włączającą się blokadę tylnego mostu - gdy któreś koło miało mniejszą przyczepność - i nawet dość fajnie to działało) - tyle moich doświadczeń z przyczepami.
Gra miłosna jest jak jazda samochodem:
kobiety wolą objazdy, mężczyźni – skróty.
kobiety wolą objazdy, mężczyźni – skróty.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Czy ja wiem czy nie ma o czym rozmawiać... w dobie takich cen paliw sam zakup auta nawet AWD i to praktycznie już pełnoletniego, to chyba pryszcz w stosunku do wydatków na paliwo. U mnie było to ok 1000-1500zł/miesiąc jeżdżąc na PB... Teraz na LPG nie liczę ale też nie mało, pewnie jakieś 60% tegoicemerc pisze:o spalaniu Gentelmeni nie rozmawiają - skoro stać mnie na quattro to i stac mnie aby je tankowac...
Stary to chyba logiczne jest, żeby miało być gorzej to każdy traktor byłby tylko z jednym napędem. Ja hak odpiąłem, nie używam, może kiedyś się przyda.icemerc pisze:A jak w quattro z ciaganiem przyczep? lepiej sobie radzi od ośki czy gorzej?
Wady te o których pisałem, to ściąganie przy buksowaniu całego auta ale to typowe raczej dla 4x4 oraz to "o czym dżentelmeni nie rozmawiają".
Do wad można dorzucić ew możliwość popsucia się czegoś co kosztuje a nie ma tego w ośce z korektą na to co napisał ens że praktycznie się nie psuje.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Zbyniek
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-01-22, 20:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Puławy
Mój 2,8 AAh 174KM:freak pisze:Ile wam średnio palą na mieście i w trasie?
W trasie przy jeździe do 120 km/h oraz rzadko uruchamiając drugą przepustnicę pali około 8,6-9,0 l/100.
W mieście przy normalnej jeździe, nie ociągając się i nie szalejąc zarazem, przy zmianach biegów przy około 2500 obr/min i oraz rzadko uruchamiając drugą przepustnicę (pierwsza w zupełności wystarczy do sprawnego przyspieszania) pali około 11,0-11,5 l/100km. Przy bardziej dynamicznej jeździe 13,0 i więcej spokojnie łyka
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jeśli chodzi o poważniejsze wymiany jakie miałem w tylnym napędzie to podczas uszczelniania mostu wyszło, że mam uszkodzoną osłonę wałka atakującego:
Koszt w serwisie to coś ok 250zł jednak powiedzieli mi, że na tamten dzień nie ma tej części w żadnym polskim magazynie i trzeba ściągać z Niemiec (czas trwania- tydzień, może więcej). Wziąłem więc porządny kawał teflonu i udałem się do zaufanego tokarza. Jak na razie do dziś żadnych wycieków.
Jeśli chodzi o spalanie zgodnie z kompem:
*LATO:
- miasto: do 7,5 L
- trasa: 6,5 L
*ZIMA:
- miasto: 8,1 L do 8,3 L
- trasa: 7 L
Koszt w serwisie to coś ok 250zł jednak powiedzieli mi, że na tamten dzień nie ma tej części w żadnym polskim magazynie i trzeba ściągać z Niemiec (czas trwania- tydzień, może więcej). Wziąłem więc porządny kawał teflonu i udałem się do zaufanego tokarza. Jak na razie do dziś żadnych wycieków.
Jeśli chodzi o spalanie zgodnie z kompem:
*LATO:
- miasto: do 7,5 L
- trasa: 6,5 L
*ZIMA:
- miasto: 8,1 L do 8,3 L
- trasa: 7 L
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
A jeszcze jedno pytanie względem tylnego zawieszenia.
Jak wiadomo jest inne niż w ośce - jak sie to na komfort przekłada bo pod tym względem jakos nie mialem czasu porównac... ??
Jak wiadomo jest inne niż w ośce - jak sie to na komfort przekłada bo pod tym względem jakos nie mialem czasu porównac... ??
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443