[Q-MAN.] Dziwne dzwięki z wału. Przeguby, podpora, krzyżak
- mateusz3im
- Adept
- Posty: 33
- Rejestracja: 2012-10-29, 19:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bujaków/BB
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Na 100% jest to przegub, przeważnie od str skrzyni. Brzęczy jak uj, wał wpada w szybki rezonans i tak się dzieje. Niech no który dotknie łapką wału i doda do 5-6tyś obr, walnięcie jak prądem po palcach
PS krzyżak jest niewymienny (przynajmniej bez sprzętu i problemów a po złożeniu wyważenia wału = duuuże koszta) i radze go nie ruszać, ta część jest niezniszczalna w tym wale.
PS krzyżak jest niewymienny (przynajmniej bez sprzętu i problemów a po złożeniu wyważenia wału = duuuże koszta) i radze go nie ruszać, ta część jest niezniszczalna w tym wale.
Ostatnio zmieniony 2013-01-13, 22:12 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- mateusz3im
- Adept
- Posty: 33
- Rejestracja: 2012-10-29, 19:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bujaków/BB
Cholera, jednak to był wydech, poprzedni właściciel go pokrzywił i nie szedł do końca w swoim korycie. Przy wymianie podpory mechanik zauważył, że gumy są pourywane od wydechu i trochę wisiał, więc założył co miał... Ja wymieniłem podporę i dalej stukało. Wkurzyłem się kupiłem wszystkie gumy jakie są do wydechu, naprostowaliśmy go (trzeba było dospawać aż 3-4cm rury...) powiesiliśmy i gra maszyna Testowane i działa. Przynajmniej wymieniłem podporę, bo i tak wisiała.
- mateusz3im
- Adept
- Posty: 33
- Rejestracja: 2012-10-29, 19:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bujaków/BB
- mateusz3im
- Adept
- Posty: 33
- Rejestracja: 2012-10-29, 19:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bujaków/BB
- ziemas
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
- Imię: Ziemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Bydgoszcz
- Płeć:
Do wszystkich, którym doskwiera dźwięczący wał...
Ja swój problem rozwiązałem i od razu zaznaczam, że nie u wszystkich będzie to ten sam problem...
Otóż, gdy zamierzałem się z wizytą w warsztacie specjalizującym się w naprawą wałów napędowych spod maski doszły mnie pewne stuki. Lekki dymek, więc zgasiłem auto i na hol do mechanika. 306000km i rozleciało się koło pasowe wału korbowego - oryginał AUDI. Wymienione na zamiennik Corteco do tego nowy rozrząd i nastała cisza w silniku i na WALE.
Sprawdźcie stan waszych kółek pasowych bo u mnie właśnie stąd przenosiło się dźwięczenie po całym wale.
pozdrawiam
Ja swój problem rozwiązałem i od razu zaznaczam, że nie u wszystkich będzie to ten sam problem...
Otóż, gdy zamierzałem się z wizytą w warsztacie specjalizującym się w naprawą wałów napędowych spod maski doszły mnie pewne stuki. Lekki dymek, więc zgasiłem auto i na hol do mechanika. 306000km i rozleciało się koło pasowe wału korbowego - oryginał AUDI. Wymienione na zamiennik Corteco do tego nowy rozrząd i nastała cisza w silniku i na WALE.
Sprawdźcie stan waszych kółek pasowych bo u mnie właśnie stąd przenosiło się dźwięczenie po całym wale.
pozdrawiam
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
kocureq, jeżeli nie pogubiłeś ciężarków, nie ruszałeś krzyżaka (zmiana położenia 1szej części wału względem 2giej), to pozostaje kwestia podpory i dwóch przegubów na końcach kardana. Krzyżak tak jak WIELOKROTNIE pisał J.A.G. jest w tym wale pancerny i niezniszczalny.
Więc wymiana podpory, zamiana przegubów miejscami (tył na przód, przód na tył), przesmarowanie świeżym smarem i dźwięki powinny ustać. Jeżeli masz czas i chęci coś dłubnąć przy własnej furmance to mogę Ci pomóc w tym zabiegu. Potrzebne są do tego :
1. Stanowisko z podnośnikiem (powiedzmy na ul. Katarynki 6)
2. Sześciopak browaru i ...
3. 4h na nieśpieszne wykonanie zadania .
P.S. Jeżeli ktoś ktoś zapyta po co zmieniać przeguby zew. wału miejscami to odpowiadam : po zmianie z tytułu przeciwnego kierunku obrotu następuje na nich kasacja powstałego w ciągu ich eksploatacji luzu .
Więc wymiana podpory, zamiana przegubów miejscami (tył na przód, przód na tył), przesmarowanie świeżym smarem i dźwięki powinny ustać. Jeżeli masz czas i chęci coś dłubnąć przy własnej furmance to mogę Ci pomóc w tym zabiegu. Potrzebne są do tego :
1. Stanowisko z podnośnikiem (powiedzmy na ul. Katarynki 6)
2. Sześciopak browaru i ...
3. 4h na nieśpieszne wykonanie zadania .
P.S. Jeżeli ktoś ktoś zapyta po co zmieniać przeguby zew. wału miejscami to odpowiadam : po zmianie z tytułu przeciwnego kierunku obrotu następuje na nich kasacja powstałego w ciągu ich eksploatacji luzu .
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 14:17 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie wiem czy gra warta świeczki, te podpory mają złą opinię. Zapytaj z resztą dokładnie kk84, bo on zmieniał ostatnio.kocureq pisze:Jakby to była tylko podpora, to luz - na allegro jakiś zamiennik jest za 165 zł.
Nie występują jako część do Audi, do Audi znajdziesz tylko cały wał w ASO ale pasują na pewno od Scorpio nr LOBRO - 302238 lub Spidan - 0.021561kocureq pisze:przeguby są do dostania?
Nie bierz tylko GSP, GPD, Hart czy coś w tym stylu, one fabrycznie mają już taki luz, że brzęczą. Nawet jeśli nie, to po miesiącu jazdy na pewno powstanie i będzie to samo co masz. Dla półosi nie ma to większego znaczenia ale przy wale napędowym będą brzęczeć, więc warto jak już zmieniać kupić Lobro/Spidan/GKN.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13