[Q-MAN.] Dziwne dzwięki z wału. Przeguby, podpora, krzyżak
- kocureq
- Adept
- Posty: 34
- Rejestracja: 2012-12-26, 12:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
OK, to skąd wziąć dobrą podporę?
A przeguby zamienione nie będą dźwięczeć przy opuszczaniu gazu? Rozumiem, że siła napędowa je "dociśnie" i ucichną, ale w drugą stronę nie odpuszczą i znowu będzie luz?
Kiedyś mi się krzyżak w Nivie tak zachowywał - przy dodawaniu gazu cisza, ale na luzie brzęczał. Po roku to i przy jeździe na zapiętym biegu brzęczał
Jako ciekawostka, w katalogu Intercars nie występują żadne części do wału napędowego
A przeguby zamienione nie będą dźwięczeć przy opuszczaniu gazu? Rozumiem, że siła napędowa je "dociśnie" i ucichną, ale w drugą stronę nie odpuszczą i znowu będzie luz?
Kiedyś mi się krzyżak w Nivie tak zachowywał - przy dodawaniu gazu cisza, ale na luzie brzęczał. Po roku to i przy jeździe na zapiętym biegu brzęczał
Jako ciekawostka, w katalogu Intercars nie występują żadne części do wału napędowego
Ostatnio zmieniony 2014-01-11, 08:51 przez kocureq, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dobre pytanie... Najlepiej to chyba zregenerować swoją, nowe łożysko i koleś który to zawulkanizuje. Można też kombinować z innymi podporami innych aut, które były przewidziane jako części zamienne i dobrać podobną z lepszej firmy np LMO i ją dopasować uchwytami na wzór swojej ale to już ciężko ocenić jak wypadnie. Ja bawiłem się kiedyś podporą z Transita i okazało się to jedną wielką lipą, ktoś na forum AP wprowadza ludzi w błąd twierdząc, że da się je przerobić.OK, to skąd wziąć dobrą podporę?
[ Dodano: 2014-01-11, 10:29 ]
Nie, bo będą pod innym kątem, kulki będą w innej powierzchni pracować, nie wypracowanej. Niewielki kąt a zmienia postać rzeczy i kasuje luz. Sprawdzone osobiście.kocureq pisze:A przeguby zamienione nie będą dźwięczeć przy opuszczaniu gazu? Rozumiem, że siła napędowa je "dociśnie" i ucichną, ale w drugą stronę nie odpuszczą i znowu będzie luz?
Jak puścisz gaz to też siła działa, hamowania silnikiem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
To na pewno nie ma sensu i odpada. Sam mam taki dylemat, więc ciężko powiedzieć co robić. Głupia to sprawa, że nie ma podpory jako część wymienna z własnym numerem, nikt jej nie produkuje z normalnych producentów. Te z allegro to jakieś rzemiosła, może i byłyby ok ale one nawet podstrawowych wymiarów nie trzymają.kwazik pisze:Używki nie chcę wsadzać - będzie 2-3 lata młodsza, więc bez sensu.
Żeby jeszcze kosztowały 50zł to kupiłbym i w razie lipy nie żałował za bardzo. Za 160 zł można kupić podpory z innych aut Lemfordera czy ori GM, Febi za 100-130 a te rzemiosła kosztują tyle co LMO lub więcej...
Ja raczej będę przerabiał a przynajmniej będę próbował przerobić jakąś z innego auta. Mam stara podporę to w razie niewypału będzie można wrócić do ori.
Jest jeszcze pewien "druciarski" z deka sposób, jeśli podpora jest wybita tylko a łożysko dość dobre. Po wyjęciu zalewa się ją klejem/szczeliwem do szyb. Klej trzyma się mocno, jest dość elastyczny i nie trzyma wału sztywno. Nie wiem na ile to starczy ale na pewno jakiś czas działa.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Z podporami od tranzita jest roznie mialem w 90 b3 i dawalo to rade tylko podpora w trnzicie jedna drugiej nie rowna wywrotka a zwykla paka sa inne bo w firmie mamy 2 szt i zmienialem w tym roku obie to sam sie nacielem na tym. Na b2 forum nie jeden wwalal podpory do b2 Quattro i smigaja do tej pory a auta tylko do upalania sluza
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
- kocureq
- Adept
- Posty: 34
- Rejestracja: 2012-12-26, 12:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Pomysł brzmi sensownie. Tylko nie chcę sobie rozbebeszyć auta i dopiero kombinować - Audica w ciągłym użytku Kanału też nie mam, żeby zostawić auto na nim z wyjętym wałem.J.A.G pisze:Dobre pytanie... Najlepiej to chyba zregenerować swoją, nowe łożysko i koleś który to zawulkanizuje.
Czekam na rewelacje @kk84
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Więc jest do dostania wkład podpory . Potrzebne tylko łożysko którego wymiary to 30/55/15. Wprasować łożysko we wkład podpory, wkład wprasować w podporę i na auto.
Jest jeden myk o którym za chwilę .
EDIT.
Należy narzędziem precyzyjnym typu diax zeszlifować zaznaczone spawy, wywalić pierścionek z blachy i w to przygotowane miejsce zapakować wkład.
Nic nowego nie odkryłem : http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... cts_id=167
Łożysko po wymiarze dobierajta sobie wg. preferencji marki producenta .
Tyle tych moich rewelacji. W weekend przerabiam sfoconą podporę i na auto zapodam.
Także .... stay tuned .
Ostatnio zmieniony 2014-01-14, 17:58 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.