Strona 3 z 7

: 2014-01-10, 19:38
autor: kk84
J.A.G, nie ma luzów - profilaktyczna zamiana miejscami.
Podporę z allegro za 128 czy 165 lub inne wujostwa - odradzam - przekasza wał i jest nie fajnie.

: 2014-01-10, 20:55
autor: J.A.G
Tak, najlepiej i najtaniej zamienić miejscami ale jeśli już kupować lub zabieg nie pomoże to jak wspomniałem.

: 2014-01-11, 08:51
autor: kocureq
OK, to skąd wziąć dobrą podporę?

A przeguby zamienione nie będą dźwięczeć przy opuszczaniu gazu? Rozumiem, że siła napędowa je "dociśnie" i ucichną, ale w drugą stronę nie odpuszczą i znowu będzie luz?

Kiedyś mi się krzyżak w Nivie tak zachowywał - przy dodawaniu gazu cisza, ale na luzie brzęczał. Po roku to i przy jeździe na zapiętym biegu brzęczał :)


Jako ciekawostka, w katalogu Intercars nie występują żadne części do wału napędowego :)

: 2014-01-11, 10:25
autor: J.A.G
OK, to skąd wziąć dobrą podporę?
Dobre pytanie... :-? Najlepiej to chyba zregenerować swoją, nowe łożysko i koleś który to zawulkanizuje. Można też kombinować z innymi podporami innych aut, które były przewidziane jako części zamienne i dobrać podobną z lepszej firmy np LMO i ją dopasować uchwytami na wzór swojej ale to już ciężko ocenić jak wypadnie. Ja bawiłem się kiedyś podporą z Transita i okazało się to jedną wielką lipą, ktoś na forum AP wprowadza ludzi w błąd twierdząc, że da się je przerobić.

[ Dodano: 2014-01-11, 10:29 ]
kocureq pisze:A przeguby zamienione nie będą dźwięczeć przy opuszczaniu gazu? Rozumiem, że siła napędowa je "dociśnie" i ucichną, ale w drugą stronę nie odpuszczą i znowu będzie luz?
Nie, bo będą pod innym kątem, kulki będą w innej powierzchni pracować, nie wypracowanej. Niewielki kąt a zmienia postać rzeczy i kasuje luz. Sprawdzone osobiście.
Jak puścisz gaz to też siła działa, hamowania silnikiem.

: 2014-01-11, 23:04
autor: kwazik
U mnie również podobne objawy i mam pytanie z gatunku tych prymitywnych ;)
Do wyciągnięcia wału trzeba rozpiąć krzyżak czy jakoś inaczej wyciąga się wał ?
Pzdr :)

: 2014-01-11, 23:06
autor: kk84
kwazik, wydech out, przeguby odkręcasz od flansz, podporę odkręcasz. ZAZNACZASZ położenie "połówek" wału względem siebie, zginasz na krzyżaku wał ile da radę, odkręcasz śrubę i rozkładasz wał na pół. Przy pomocy ściągacza do łożysk demontujesz stare łożysko i podporę.

: 2014-01-13, 17:05
autor: kwazik
kk84 dzięki za wyjaśnienie :)

Wcześniej pisałeś, że nie polecasz podpór z alledrogo, a jeżeli nie taka to co ?
Regenerować w jakimś polskim zakładzie specjalizującym się w wałach napędowych ?
Używki nie chcę wsadzać - będzie 2-3 lata młodsza, więc bez sensu.
Pzdr
kwazik

: 2014-01-13, 18:24
autor: J.A.G
kwazik pisze:Używki nie chcę wsadzać - będzie 2-3 lata młodsza, więc bez sensu.
To na pewno nie ma sensu i odpada. Sam mam taki dylemat, więc ciężko powiedzieć co robić. Głupia to sprawa, że nie ma podpory jako część wymienna z własnym numerem, nikt jej nie produkuje z normalnych producentów. Te z allegro to jakieś rzemiosła, może i byłyby ok ale one nawet podstrawowych wymiarów nie trzymają.
Żeby jeszcze kosztowały 50zł to kupiłbym i w razie lipy nie żałował za bardzo. Za 160 zł można kupić podpory z innych aut Lemfordera czy ori GM, Febi za 100-130 a te rzemiosła kosztują tyle co LMO lub więcej...
Ja raczej będę przerabiał a przynajmniej będę próbował przerobić jakąś z innego auta. Mam stara podporę to w razie niewypału będzie można wrócić do ori.

Jest jeszcze pewien "druciarski" z deka sposób, jeśli podpora jest wybita tylko a łożysko dość dobre. Po wyjęciu zalewa się ją klejem/szczeliwem do szyb. Klej trzyma się mocno, jest dość elastyczny i nie trzyma wału sztywno. Nie wiem na ile to starczy ale na pewno jakiś czas działa.

: 2014-01-13, 18:42
autor: adriang92
Na forum a6 pisali kiedyś że od transita da sie przerobić podobno, mocowanie wystarczy zmienić :-P U mnie też już skapcaniała i wisi...

: 2014-01-13, 19:03
autor: GTR34
adriang92,
J.A.G pisze:Ja bawiłem się kiedyś podporą z Transita i okazało się to jedną wielką lipą, ktoś na forum AP wprowadza ludzi w błąd twierdząc, że da się je przerobić.

: 2014-01-13, 19:27
autor: adriang92
GTR34, i sie wyjaśniło :lol: Na tamtym forum dawno nie byłem :lol: także lipa z tym jest..

: 2014-01-13, 20:54
autor: kk84
Jutro wieczorkiem w temacie podpór wrzucę coś ciekawego. Stay tuned :).

: 2014-01-13, 21:54
autor: antyp11
Z podporami od tranzita jest roznie mialem w 90 b3 i dawalo to rade tylko podpora w trnzicie jedna drugiej nie rowna wywrotka a zwykla paka sa inne bo w firmie mamy 2 szt i zmienialem w tym roku obie to sam sie nacielem na tym. Na b2 forum nie jeden wwalal podpory do b2 Quattro i smigaja do tej pory a auta tylko do upalania sluza

: 2014-01-14, 08:31
autor: kocureq
J.A.G pisze:Dobre pytanie... :-? Najlepiej to chyba zregenerować swoją, nowe łożysko i koleś który to zawulkanizuje.
Pomysł brzmi sensownie. Tylko nie chcę sobie rozbebeszyć auta i dopiero kombinować - Audica w ciągłym użytku :) Kanału też nie mam, żeby zostawić auto na nim z wyjętym wałem.

Czekam na rewelacje @kk84 :)

: 2014-01-14, 17:47
autor: kk84
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więc jest do dostania wkład podpory :-). Potrzebne tylko łożysko którego wymiary to 30/55/15. Wprasować łożysko we wkład podpory, wkład wprasować w podporę i na auto.
Jest jeden myk o którym za chwilę :).

EDIT.
Obrazek

Należy narzędziem precyzyjnym typu diax zeszlifować zaznaczone spawy, wywalić pierścionek z blachy i w to przygotowane miejsce zapakować wkład.

Nic nowego nie odkryłem :] : http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... cts_id=167

Łożysko po wymiarze dobierajta sobie wg. preferencji marki producenta :).

Tyle tych moich rewelacji. W weekend przerabiam sfoconą podporę i na auto zapodam.

Także .... stay tuned :-P.