[FWD] jakie amortyzatory i sprezyny

Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Do volvo kupowałem tutaj http://www.poturbowani.pl/sa/0/0/0/0/0/ ... 4/0/0.html i mogę śmiało polecić.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

GTR, bierz zwykłe "gazówki" tylko lepszej produkcji jak Sachs czy wspomniane KYB, żadne tam sportowe bo ci nerki przestaną filtrować. Nawet jeśli w przyszłości coś będziesz obniżał to na pewno nie więcej niż -60 gdzie trzeba by sportowy i krótszy amor. Już sama wymiana na byle jakie ale nowe odmieni ci auto i jego prowadzenie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

B4 bilsteina 211zł a to też zwykła gazówka
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

J.A.G, W sumie to masz 100% racji, zrobię jak mówisz, wezmę te Kayaba gazówki co podałem w linku. Myślę jeszcze jakie brać poduszki amorka, ale dołożę chyba do LMO bo po tym co ostatnio przeżyłem to nie chcę już żadnych innych poduszek :-?
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

chłopy a jakie wybrać sprężyny żeby trochę kozę posadzić i poprawić prowadzenie, na razie widzę Eibach Pro Kit po 810zł/komplet i MTS Technik za 439zł, W podobnych cenach są jamexy i vogtlandy, czy ktoś użytkuje na co dzień któreś z powyższych, sprężyny nie będą jeździć z dużym kołem na niskim profilu
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Michaelo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Michaelo »

Nie jestem doświadczony w tym temacie.
Mam do wymiany przednie amory (lewy już cieknie).
Pytanie jakie kupić?
Warunki:
Moje A6 jest na standardowym zawieszeniu lub "mega komfortowym/allroad'owym"- bo stoi wysoko.
I tak ma zostać :mrgreen: Obrazek

Obecne możliwości:
Monroe - 190zł/szt.
Sachs - 290zł/szt.
Oryginał AUDI o nr 4A0 413 031 - 140zł/szt.
Do ostatniej opcji mam dwie wątpliwości: Czy fakt iż zapewne leżą one na magazynie sporo czasu może źle wpłynąć na ich sprawność oraz użytkowanie po zakupie.
Wg etki ten numer wycofano ze sprzedaży w 2004r.
Etka proponuje te amory dla silnika AAE,ABK
Dla AEL'a jest nieco inny nr, mianowicie 4A0 413 031M
Czy ma to wielkie znaczenie?

Co o tym sądzicie, jakiego dokonać wyboru?
I V-ce Mister zlotu '12
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Sachs Advantage gaz-olej.
Sachs Touring olej.
Jeśli ma być full komfort to olej, jeśli komfort z minimalna stratą na korzyść prowadzenia w zakrętach itp to gaz-olej.
Nie bierz Monroe, oni wciąż żerują na wielkiej kampanii reklamowej jaką zrobili w latach 80/90. Przereklamowana marka, już lepiej KYB. Osobiście brałbym Sachs, to co dostaniesz z serwisu to też będzie Sachs/Boge tylko coś cena zbyt podejrzana, musi być na nich rok prod, jeśli stare to sobie daruj, olej się starzeje i traci właściwości, uszczelnienia też.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Pany a jak amorki sachs 115475 wypadają?
Trw mam,ale ze przy skrecaniu na postoju skrzypi mi sprezyna,to niestety idą na zlom.
Wymienione lozyska mcpersona wzdluzne,wachacze po wymianie tulei,sworznie ok,drążki ok.
Jednym slowem stalo mi sie to skrzypienie po założeniu tych amorkow trw wiec?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

dariodario pisze:przy skrecaniu na postoju skrzypi mi sprezyna,to niestety idą na zlom.
Z amortyzatorami to nie ma nic wspólnego, zależy też czy to tylko skrzypi czy takie stukanie/walenie z wyraźnym pogłosem sprężyny. Opisz to dokładniej.
dariodario pisze:Jednym slowem stalo mi sie to skrzypienie po założeniu tych amorkow trw wiec?
Na pewno nie jest to wina amortyzatorów.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Jestem niemal pewny ze to wina amorkow.
Podnosze auto lewarkiem,kolo dziwnie opada,tzn tlok nie wysowa sie plynnie,ale tak skokowo.
I dziwnie dlugi jest skok,mam springi 1be, amorki niby seria.
Aby kolo sie od ziemi oderwalo musze prawie caly lewarek wywindowac.
Jak juz podniesiony i kolo jest jakies 1-3 cm uniesiony,opierając sie na kole jeszcze tąpnie w dół.
Podejzewalem lozyska w mcpersonie,
Zalozylem meyle, bez zmian,
No to potem mysle ze to g...o i do aso po oryginaly,
Przy demontazu szok.lozyska po 2000 km jak nowe ale juz zalozylem te od aso.
Dodam ze sworznie wachacza twarde(trw), tulejki wachacza wymienilem bo guma odlazla od tulejki zewnetrznej,chyba dlatego ze kolo tak opadalo nisko i opieralo sie juz na polosi!?!?!
Tulejki od stabilizatora,te dwie na strone co w wachacz idą też zapodalem nowe lemforder, te od przodu nie mają luzow.
Wczoraj caly dzień się pier....m z tym aby to poskladac,nie bylo latwo bo wlasnie amor ma bardzo duzy skok.
Rezultat? Jak przed, dalej k...a skrzypią te sprężyny.
A i na sprężynach 1ba też tak bylo zanim go obnizylem.
Amorki juz kupione rano,czekam na dostawe,jak to nie pomoże to już się poddaje.
Szperając w necie bylo kilka takich przypadkow,winne wlasnie badziewne amory,z drugiej strony amory trw przecież tanie nie są,ale chyba mi się trafiły jakieś made in rpc(china).
Jak dam rade to zrobie jakiś filmik jak to stuka przy skrecie i tylko skrecie.
W czasie jazdy jest wszystko ok.
Czekam na info jak juz ktoś to miał.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

dariodario pisze:Szperając w necie bylo kilka takich przypadkow,winne wlasnie badziewne amory,z drugiej strony amory trw przecież tanie nie są,ale chyba mi się trafiły jakieś made in rpc(china).
A gwarancja na nie?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

dariodario pisze:Podnosze auto lewarkiem,kolo dziwnie opada,tzn tlok nie wysowa sie plynnie,ale tak skokowo.
No to zmienia postać rzeczy, w takim razie winne amorki, w starych miałem to samo jak olej mi wyciekł z jednego, też tak chodził skokowo, tylko, że nie trzymał w ogóle i wydawał dźwięk "chrobotania".
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

przemoprzem pisze:
dariodario pisze:Szperając w necie bylo kilka takich przypadkow,winne wlasnie badziewne amory,z drugiej strony amory trw przecież tanie nie są,ale chyba mi się trafiły jakieś made in rpc(china).
A gwarancja na nie?
Taaaa
Kupione za 60 euro para.
Ebay
W lutym t.roku
Zalozone koniec czerwca(chyba)
Tu w italii musialbym ok 200 euro za pare dac w sklepie.
Teraz wziolem rez z neta ale sklep,coś w rodzaju ala intercars w pl
Sachs-y
Zobaczymy co to będzie
120 euro para

[ Dodano: 2013-09-13, 14:19 ]
GTR34 pisze:
dariodario pisze:Podnosze auto lewarkiem,kolo dziwnie opada,tzn tlok nie wysowa sie plynnie,ale tak skokowo.
No to zmienia postać rzeczy, w takim razie winne amorki, w starych miałem to samo jak olej mi wyciekł z jednego, też tak chodził skokowo, tylko, że nie trzymał w ogóle i wydawał dźwięk "chrobotania".
W aucie słychać ewidentnie takie chrobotanie,
Na zewnątrz jakby sprężyna
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez dariodario, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

dariodario, To na 100% amorki.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

GTR34 pisze:Na pewno nie jest to wina amortyzatorów.
po czasie...
GTR34 pisze:To na 100% amorki.
:] :mrgreen: :-P ;-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”