[FWD] jakie amortyzatory i sprezyny
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
GTR, bierz zwykłe "gazówki" tylko lepszej produkcji jak Sachs czy wspomniane KYB, żadne tam sportowe bo ci nerki przestaną filtrować. Nawet jeśli w przyszłości coś będziesz obniżał to na pewno nie więcej niż -60 gdzie trzeba by sportowy i krótszy amor. Już sama wymiana na byle jakie ale nowe odmieni ci auto i jego prowadzenie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
chłopy a jakie wybrać sprężyny żeby trochę kozę posadzić i poprawić prowadzenie, na razie widzę Eibach Pro Kit po 810zł/komplet i MTS Technik za 439zł, W podobnych cenach są jamexy i vogtlandy, czy ktoś użytkuje na co dzień któreś z powyższych, sprężyny nie będą jeździć z dużym kołem na niskim profilu
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- Michaelo
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Nie jestem doświadczony w tym temacie.
Mam do wymiany przednie amory (lewy już cieknie).
Pytanie jakie kupić?
Warunki:
Moje A6 jest na standardowym zawieszeniu lub "mega komfortowym/allroad'owym"- bo stoi wysoko.
I tak ma zostać
Obecne możliwości:
Monroe - 190zł/szt.
Sachs - 290zł/szt.
Oryginał AUDI o nr 4A0 413 031 - 140zł/szt.
Do ostatniej opcji mam dwie wątpliwości: Czy fakt iż zapewne leżą one na magazynie sporo czasu może źle wpłynąć na ich sprawność oraz użytkowanie po zakupie.
Wg etki ten numer wycofano ze sprzedaży w 2004r.
Etka proponuje te amory dla silnika AAE,ABK
Dla AEL'a jest nieco inny nr, mianowicie 4A0 413 031M
Czy ma to wielkie znaczenie?
Co o tym sądzicie, jakiego dokonać wyboru?
Mam do wymiany przednie amory (lewy już cieknie).
Pytanie jakie kupić?
Warunki:
Moje A6 jest na standardowym zawieszeniu lub "mega komfortowym/allroad'owym"- bo stoi wysoko.
I tak ma zostać
Obecne możliwości:
Monroe - 190zł/szt.
Sachs - 290zł/szt.
Oryginał AUDI o nr 4A0 413 031 - 140zł/szt.
Do ostatniej opcji mam dwie wątpliwości: Czy fakt iż zapewne leżą one na magazynie sporo czasu może źle wpłynąć na ich sprawność oraz użytkowanie po zakupie.
Wg etki ten numer wycofano ze sprzedaży w 2004r.
Etka proponuje te amory dla silnika AAE,ABK
Dla AEL'a jest nieco inny nr, mianowicie 4A0 413 031M
Czy ma to wielkie znaczenie?
Co o tym sądzicie, jakiego dokonać wyboru?
I V-ce Mister zlotu '12
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Sachs Advantage gaz-olej.
Sachs Touring olej.
Jeśli ma być full komfort to olej, jeśli komfort z minimalna stratą na korzyść prowadzenia w zakrętach itp to gaz-olej.
Nie bierz Monroe, oni wciąż żerują na wielkiej kampanii reklamowej jaką zrobili w latach 80/90. Przereklamowana marka, już lepiej KYB. Osobiście brałbym Sachs, to co dostaniesz z serwisu to też będzie Sachs/Boge tylko coś cena zbyt podejrzana, musi być na nich rok prod, jeśli stare to sobie daruj, olej się starzeje i traci właściwości, uszczelnienia też.
Sachs Touring olej.
Jeśli ma być full komfort to olej, jeśli komfort z minimalna stratą na korzyść prowadzenia w zakrętach itp to gaz-olej.
Nie bierz Monroe, oni wciąż żerują na wielkiej kampanii reklamowej jaką zrobili w latach 80/90. Przereklamowana marka, już lepiej KYB. Osobiście brałbym Sachs, to co dostaniesz z serwisu to też będzie Sachs/Boge tylko coś cena zbyt podejrzana, musi być na nich rok prod, jeśli stare to sobie daruj, olej się starzeje i traci właściwości, uszczelnienia też.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Z amortyzatorami to nie ma nic wspólnego, zależy też czy to tylko skrzypi czy takie stukanie/walenie z wyraźnym pogłosem sprężyny. Opisz to dokładniej.dariodario pisze:przy skrecaniu na postoju skrzypi mi sprezyna,to niestety idą na zlom.
Na pewno nie jest to wina amortyzatorów.dariodario pisze:Jednym slowem stalo mi sie to skrzypienie po założeniu tych amorkow trw wiec?
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
Jestem niemal pewny ze to wina amorkow.
Podnosze auto lewarkiem,kolo dziwnie opada,tzn tlok nie wysowa sie plynnie,ale tak skokowo.
I dziwnie dlugi jest skok,mam springi 1be, amorki niby seria.
Aby kolo sie od ziemi oderwalo musze prawie caly lewarek wywindowac.
Jak juz podniesiony i kolo jest jakies 1-3 cm uniesiony,opierając sie na kole jeszcze tąpnie w dół.
Podejzewalem lozyska w mcpersonie,
Zalozylem meyle, bez zmian,
No to potem mysle ze to g...o i do aso po oryginaly,
Przy demontazu szok.lozyska po 2000 km jak nowe ale juz zalozylem te od aso.
Dodam ze sworznie wachacza twarde(trw), tulejki wachacza wymienilem bo guma odlazla od tulejki zewnetrznej,chyba dlatego ze kolo tak opadalo nisko i opieralo sie juz na polosi!?!?!
Tulejki od stabilizatora,te dwie na strone co w wachacz idą też zapodalem nowe lemforder, te od przodu nie mają luzow.
Wczoraj caly dzień się pier....m z tym aby to poskladac,nie bylo latwo bo wlasnie amor ma bardzo duzy skok.
Rezultat? Jak przed, dalej k...a skrzypią te sprężyny.
A i na sprężynach 1ba też tak bylo zanim go obnizylem.
Amorki juz kupione rano,czekam na dostawe,jak to nie pomoże to już się poddaje.
Szperając w necie bylo kilka takich przypadkow,winne wlasnie badziewne amory,z drugiej strony amory trw przecież tanie nie są,ale chyba mi się trafiły jakieś made in rpc(china).
Jak dam rade to zrobie jakiś filmik jak to stuka przy skrecie i tylko skrecie.
W czasie jazdy jest wszystko ok.
Czekam na info jak juz ktoś to miał.
Podnosze auto lewarkiem,kolo dziwnie opada,tzn tlok nie wysowa sie plynnie,ale tak skokowo.
I dziwnie dlugi jest skok,mam springi 1be, amorki niby seria.
Aby kolo sie od ziemi oderwalo musze prawie caly lewarek wywindowac.
Jak juz podniesiony i kolo jest jakies 1-3 cm uniesiony,opierając sie na kole jeszcze tąpnie w dół.
Podejzewalem lozyska w mcpersonie,
Zalozylem meyle, bez zmian,
No to potem mysle ze to g...o i do aso po oryginaly,
Przy demontazu szok.lozyska po 2000 km jak nowe ale juz zalozylem te od aso.
Dodam ze sworznie wachacza twarde(trw), tulejki wachacza wymienilem bo guma odlazla od tulejki zewnetrznej,chyba dlatego ze kolo tak opadalo nisko i opieralo sie juz na polosi!?!?!
Tulejki od stabilizatora,te dwie na strone co w wachacz idą też zapodalem nowe lemforder, te od przodu nie mają luzow.
Wczoraj caly dzień się pier....m z tym aby to poskladac,nie bylo latwo bo wlasnie amor ma bardzo duzy skok.
Rezultat? Jak przed, dalej k...a skrzypią te sprężyny.
A i na sprężynach 1ba też tak bylo zanim go obnizylem.
Amorki juz kupione rano,czekam na dostawe,jak to nie pomoże to już się poddaje.
Szperając w necie bylo kilka takich przypadkow,winne wlasnie badziewne amory,z drugiej strony amory trw przecież tanie nie są,ale chyba mi się trafiły jakieś made in rpc(china).
Jak dam rade to zrobie jakiś filmik jak to stuka przy skrecie i tylko skrecie.
W czasie jazdy jest wszystko ok.
Czekam na info jak juz ktoś to miał.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A gwarancja na nie?dariodario pisze:Szperając w necie bylo kilka takich przypadkow,winne wlasnie badziewne amory,z drugiej strony amory trw przecież tanie nie są,ale chyba mi się trafiły jakieś made in rpc(china).
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
No to zmienia postać rzeczy, w takim razie winne amorki, w starych miałem to samo jak olej mi wyciekł z jednego, też tak chodził skokowo, tylko, że nie trzymał w ogóle i wydawał dźwięk "chrobotania".dariodario pisze:Podnosze auto lewarkiem,kolo dziwnie opada,tzn tlok nie wysowa sie plynnie,ale tak skokowo.
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
Taaaaprzemoprzem pisze:A gwarancja na nie?dariodario pisze:Szperając w necie bylo kilka takich przypadkow,winne wlasnie badziewne amory,z drugiej strony amory trw przecież tanie nie są,ale chyba mi się trafiły jakieś made in rpc(china).
Kupione za 60 euro para.
Ebay
W lutym t.roku
Zalozone koniec czerwca(chyba)
Tu w italii musialbym ok 200 euro za pare dac w sklepie.
Teraz wziolem rez z neta ale sklep,coś w rodzaju ala intercars w pl
Sachs-y
Zobaczymy co to będzie
120 euro para
[ Dodano: 2013-09-13, 14:19 ]
W aucie słychać ewidentnie takie chrobotanie,GTR34 pisze:No to zmienia postać rzeczy, w takim razie winne amorki, w starych miałem to samo jak olej mi wyciekł z jednego, też tak chodził skokowo, tylko, że nie trzymał w ogóle i wydawał dźwięk "chrobotania".dariodario pisze:Podnosze auto lewarkiem,kolo dziwnie opada,tzn tlok nie wysowa sie plynnie,ale tak skokowo.
Na zewnątrz jakby sprężyna
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez dariodario, łącznie zmieniany 2 razy.