Strona 1 z 6

[FWD] amortyzatory

: 2013-08-13, 20:20
autor: A(u)Di
jakie amortyzatory polecicie na przód do c4 mam sprężyny eibacha i zastanawiam się czy gazówki ( kayaby, sachs) czy gazowo olejowe? też którejś z wymienionych firm.
nie wiem czy na gazowych nie będzie mega twardo.

: 2013-08-13, 20:36
autor: hexman
A(u)Di, ja u siebie mam z przodu gaz-olej (Meyle) i przy Weitec'u -60 z przodu potrafi przytrzeć bardzo sporadycznie o nadkola. Jest dość sztywno, ale dla mnie komfort (minimalny, ale zawsze coś) jest zachowany. Ja chciałem twardo i jest.
Także myślę, że przy Eibach'u (domyślam się, że chodzi tutaj o 35/35) egzamin zdadzą gazowo olejowe, jeśli chcesz mieć względny komfort, bo domyślam się, że nie będziesz używał samochodu w warunkach "torowych" :mrgreen:

: 2013-08-13, 20:56
autor: wolfik0
Miałem bilsteiny i te są wyjątkowo twarde :mrgreen:

Bierz gazowo-olejowe sachsy a będziesz zadowolony :-P
Olejowe miększe ale gorzej trzymają w zakrętach itd. i do niższych sprężyn też się zaleca gazowo-olejowe ;)

: 2013-08-14, 00:31
autor: A(u)Di
a Te firmy co wymieniłem mogą być czy coś lepszego dać z gazowo olejowych ?

: 2013-09-24, 23:37
autor: gavotte
Panowie mam takie pytanie. Ostatnio przy zmianie sprężyn zauważyłem, że moje amory sachsa niby to olejowe na których przejechałem nie cale 5 tys po wyciągnięciu tłoczyska na zewnątrz wpycha je do środka. Czy jest to prawidłowe zachowanie? Na tyle mam KYB gazowo-olejowe i jest zupełnie odwrotnie.

: 2013-09-25, 09:54
autor: dariodario
Tak ma być.

: 2013-11-07, 23:16
autor: GTR34
dariodario pisze:Tak ma być.
Możesz mi powiedzieć dlaczego ? Myślałem, że amortyzator ma główne zadanie dociskać koło do podłoża a nie odwrotnie. U gavotte, jak się wyciągnie tłoczysko do końca, to je wciąga z powrotem a powinno być raczej odwrotnie, tłoczysko po wciśnięciu powinno być wypychane do góry. W tym przypadku zgłupiałem :-?

: 2013-11-08, 08:34
autor: Maszto
Amortyzator ma tłumić oscylacje ruchu sprężyn zawieszenia. To jest jego zadanie.

: 2013-11-08, 10:45
autor: dariodario
Tylnie jak zakladalem nowe to tloczysko wychodzi na zewnątrz,
Przednie jest odwrotnie,tak mialem z sachs-ami.
Olejowe,jak jest z gazowkami nie wiem.

: 2013-11-08, 12:49
autor: GTR34
Maszto pisze:Amortyzator ma tłumić oscylacje ruchu sprężyn zawieszenia. To jest jego zadanie.
Nie tylko..
dariodario pisze:Tylnie jak zakladalem nowe to tloczysko wychodzi na zewnątrz,
I tak powinno być raczej w każdym amortyzatorze, chyba, że o czymś nie wiem.

: 2013-11-09, 13:33
autor: RacingFactory
Zależnie od konstrukcji amortyzatora i czynnika tłumiącego, tłoczysko amortyzatora albo wychodzi na zewnątrz po wciśnięciu albo się chowa po wyciągnięciu. Głównym zadaniem amortyzatora jest wytłumienie nierówności, to tak w skrócie.

: 2013-11-09, 18:13
autor: J.A.G
Najprościej mówiąc to olejowe, przeważnie u większości producentów, będą swobodnie opadać po wyciągnięciu tłoczyska.
Gazowo-olejowe z racji nabitego gazu pod wysokim ciśnieniem, naturalnie będą go samoczynne wypychać do góry za każdym razem po wciśnięciu.
Jeśli ma się z przodu olejowe, z tyłu gaz-olej to z tego tytułu będą się zachowywać różnie i wszystko jest ok.

: 2014-01-28, 16:41
autor: pawlo12
Panowie niedługo czeka mnie wymiana tylnich amorków.Zawieszenie mam standardowe nieprzerabiane.Jakie amorki polecacie?jakiej firmy?no i żeby były w miare tanie ;-)

: 2014-01-28, 17:19
autor: wolfik0
Sachsy gazowe jeżeli chcesz dobre amorki, które wytrzymają coś czasu :-P
Z budżetowych to kyb olejowe są tańsze ale bardziej autem będzie bujać niż na gazowych :ok:

: 2014-01-28, 20:26
autor: J.A.G
wolfik0 pisze:Z budżetowych to kyb olejowe
Są też gazówki KYB, tak jak są też olejówki Sachs. Gaz/olej cenowo różni się ale nie specjalnie dużo. Monroe bym nie brał. Jeżeli ma to pojeździć, odpuść sobie też taką budżetówkę jak Hart, Toporan, GPD, SRL, itp złom. O ile może się nie wtłuką za szybko, to charakterystyka ich pracy będzie nie wiadomo jaka.