[FWD] Wymiana tylnych sprężyn

Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

[FWD] Wymiana tylnych sprężyn

Post autor: trooky »

Witam, jako że zima idzie, czas obniżyć autko:) Oczywiście powodem jest zbyt klinowata postawa w tym momencie, juz zdołałem urwać zderzak przy wyjeździe z garażu.
Zaglądałem pod auto przy okazji i widzialem ze nie jest to zwykła belka na spręzynach, tylko normalnie amory przechodzą przez sprężyny.

Teraz do rzeczy:

1.Chciałbym was zapytać gdzie znajduje się gorne mocowanei tylnej kolumny?
2.Czy musze wyciagać wszystko razem z amorem do wymiany sprężyn?
3. Czy po wymianie musze coś ustawiac lub o czyms pamietać?
4. Jakie niespodzianki moga mnie spotkać i przed czym się ustrzec.
5. Czy potrzeba jakiś nietypowych narzędzi??


Jak uporam się z tematem to zrobie sesyjke i pochwale sie autkiem.
Dzieki z gory za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2011-11-12, 16:01 przez trooky, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
garo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: TBB

Post autor: garo »

1. Mocowanie jest w nadkolu nad kołem przykręcone chyba na 3 śruby.
2. Chyba tak.
3. Nic nie musisz ustawiać.
4. Problem,hmm to jak zawsze może być ze śrubami(najlepiej dzień wcześniej sobie je odrdzew płynem hamulcowym albo czymś podobnym.
5. Normalne typowe klucze do tego ściągacze się mogą przydać.
Starałem się odpowiedź na twoje pytania, mogą one być w jakieś części mylne, jeśli ktoś by się nie zgadzał pisać. Ja to pisałem tak na oślep, pójdę później do auta to zabaczę co i jak.
Pozdrawiam :ok:
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

od budy odkręcasz cały amorek od zewnątrz auta, są tam bodajże 3 nakrętki na klucz 13, tak jak pisze Garo, te 3 śrubki wyczyść szczotką stalową i popsikaj najlepiej WD40, płyn hamulcowy może przeżreć konserwacje choć WD40 też. te 3 śrubki nie odkręcaj na pałe bo bardzo łatwo jest je ukręcic,
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Dzieki za pomoc, w weekend zabiore sie za robote i oby wszystko sie udało...
Ostatnio zmieniony 2011-10-07, 14:20 przez trooky, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

trooky pisze:3. Czy po wymianie musze coś ustawiac lub o czyms pamietać?
Dawid nie wspomniał ci że po obniżeniu ośki cała tylna oś przesuwa się nieznacznie w lewo (patrząc od tyłu auta). Nie jest to duże przesunięcie i zależy od wielkości obniżenia ale jednak jest.
Rozwiązania są 3:
1. Ciąć i skracać drążek reakcyjny belki (jak to zrobił Dawid)
2. Ciąć i wspawać śrubę rzymską (np z ukł. kierowniczego)
3. Nic nie robić, liczyć że auto normalnie będzie się zachowywało i opon nie zliże :-P
trooky pisze:Czy potrzeba jakiś nietypowych narzędzi??
Ściągacze są wręcz wymagane, bez nich zęby sobie powybijasz ew. ręce pokaleczysz. Na tył, co prawda, nie muszą być jakieś solidne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

J.A.G, dzięki za przypomnienie, zapomniałem o tym a niedawno to przerabiałem, po obniżeniu może wystawać Ci z tyłu bardziej lewe koło... ja miałem tak u siebie, Butterbean też tak ma
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

powoduje to sciaganie lub jakieś wariacje tyłu na drodze??
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Dwóch panów moderatorów pisze a żaden nie widzi, że...

_tag_brak

:?: :?:
Ostatnio zmieniony 2011-10-11, 21:55 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Odkopuje, bo nie było trudno zrobić tego, o czym pisał Dawid, mimo pryskania odrdzewiaczem i czyszczenia szczotką drucianą, pech chciał, że urwałem aż 2 szpilki. Jestem teraz w kompletnej d...ie.. Jutro niedziela, a na poniedziałek auto potrzebne..
Tak to wygląda:

Obrazek

Co robić Panowie ?
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 16:04 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

GTR34 pisze:Co robić Panowie ?
Rozwiercić i wstawić śrubę przez karoserię. Dokładnie nie widziałem tego od wewnątrz ale myślę, że to może zdać egzamin.
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 09:00 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Sęk w tym, że zdjąłem boczek z bagażnika ( prawy ) i to jest zabudowane, w ogóle nie ma do tego dostępu, jest dostęp do tego tylko właśnie tam w nadkolu. Nawet jak uda się to rozwiercić to nie mam spawarki nawet, żeby drugie śruby przyspawać.. Załamka..
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

GTR34 pisze:Nawet jak uda się to rozwiercić to nie mam spawarki nawet, żeby drugie śruby przyspawać.. Załamka..
Ale przecież nie musisz spawać. Zakładasz od wewnątrz śrubę i przykręcasz u dołu nakrętkę. Trzymasz kluczem od wewnątrz i już. A jak już będziesz miał dostęp do spawarki możesz sobie przyspawać.

Ale najpierw to musisz dokładnie określić gdzie ta śruba "wyjdzie" wewnątrz auta.

A jak nie to szukać spawarki i spróbować przyspawać sam gwint od zewnątrz.
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 12:43 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No sęk w tym, że nie wiadomo czy ona gdzieś w ogóle wyjdzie i czy będzie do niej dostęp, bo od bagażnika nie ma, wczoraj zaglądałem.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

GTR34 pisze:No sęk w tym, że nie wiadomo czy ona gdzieś w ogóle wyjdzie i czy będzie do niej dostęp, bo od bagażnika nie ma, wczoraj zaglądałem.
Coś mi się obiło, że w 100 amortyzator przykręcany był do karoserii i tu mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie mniej więcej wychodzi, o ile wychodzi. Ale to już muszą się wypowiedzieć posiadacze "100".

Chociaż sprawdziłem i amorki A100 i A6 są te same więc chyba mocowanie jest takie jak w A6.
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 12:54 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

jedno i drugie auto ma takie same mocowania.zalozyc na jedna srube.to tylko stabilizuje pozycje amora zeby nei wypadl przy duzej dziurze..
podjechac do warsztatu i spwac tylko dobrze...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”