[FWD] Wymiana tylnych sprężyn
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
[FWD] Wymiana tylnych sprężyn
Witam, jako że zima idzie, czas obniżyć autko:) Oczywiście powodem jest zbyt klinowata postawa w tym momencie, juz zdołałem urwać zderzak przy wyjeździe z garażu.
Zaglądałem pod auto przy okazji i widzialem ze nie jest to zwykła belka na spręzynach, tylko normalnie amory przechodzą przez sprężyny.
Teraz do rzeczy:
1.Chciałbym was zapytać gdzie znajduje się gorne mocowanei tylnej kolumny?
2.Czy musze wyciagać wszystko razem z amorem do wymiany sprężyn?
3. Czy po wymianie musze coś ustawiac lub o czyms pamietać?
4. Jakie niespodzianki moga mnie spotkać i przed czym się ustrzec.
5. Czy potrzeba jakiś nietypowych narzędzi??
Jak uporam się z tematem to zrobie sesyjke i pochwale sie autkiem.
Dzieki z gory za pomoc.
Zaglądałem pod auto przy okazji i widzialem ze nie jest to zwykła belka na spręzynach, tylko normalnie amory przechodzą przez sprężyny.
Teraz do rzeczy:
1.Chciałbym was zapytać gdzie znajduje się gorne mocowanei tylnej kolumny?
2.Czy musze wyciagać wszystko razem z amorem do wymiany sprężyn?
3. Czy po wymianie musze coś ustawiac lub o czyms pamietać?
4. Jakie niespodzianki moga mnie spotkać i przed czym się ustrzec.
5. Czy potrzeba jakiś nietypowych narzędzi??
Jak uporam się z tematem to zrobie sesyjke i pochwale sie autkiem.
Dzieki z gory za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2011-11-12, 16:01 przez trooky, łącznie zmieniany 1 raz.
- garo
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: TBB
1. Mocowanie jest w nadkolu nad kołem przykręcone chyba na 3 śruby.
2. Chyba tak.
3. Nic nie musisz ustawiać.
4. Problem,hmm to jak zawsze może być ze śrubami(najlepiej dzień wcześniej sobie je odrdzew płynem hamulcowym albo czymś podobnym.
5. Normalne typowe klucze do tego ściągacze się mogą przydać.
Starałem się odpowiedź na twoje pytania, mogą one być w jakieś części mylne, jeśli ktoś by się nie zgadzał pisać. Ja to pisałem tak na oślep, pójdę później do auta to zabaczę co i jak.
Pozdrawiam
2. Chyba tak.
3. Nic nie musisz ustawiać.
4. Problem,hmm to jak zawsze może być ze śrubami(najlepiej dzień wcześniej sobie je odrdzew płynem hamulcowym albo czymś podobnym.
5. Normalne typowe klucze do tego ściągacze się mogą przydać.
Starałem się odpowiedź na twoje pytania, mogą one być w jakieś części mylne, jeśli ktoś by się nie zgadzał pisać. Ja to pisałem tak na oślep, pójdę później do auta to zabaczę co i jak.
Pozdrawiam
Moja OOOO http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=99
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dzieki za pomoc, w weekend zabiore sie za robote i oby wszystko sie udało...
Ostatnio zmieniony 2011-10-07, 14:20 przez trooky, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dawid nie wspomniał ci że po obniżeniu ośki cała tylna oś przesuwa się nieznacznie w lewo (patrząc od tyłu auta). Nie jest to duże przesunięcie i zależy od wielkości obniżenia ale jednak jest.trooky pisze:3. Czy po wymianie musze coś ustawiac lub o czyms pamietać?
Rozwiązania są 3:
1. Ciąć i skracać drążek reakcyjny belki (jak to zrobił Dawid)
2. Ciąć i wspawać śrubę rzymską (np z ukł. kierowniczego)
3. Nic nie robić, liczyć że auto normalnie będzie się zachowywało i opon nie zliże
Ściągacze są wręcz wymagane, bez nich zęby sobie powybijasz ew. ręce pokaleczysz. Na tył, co prawda, nie muszą być jakieś solidne.trooky pisze:Czy potrzeba jakiś nietypowych narzędzi??
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Dwóch panów moderatorów pisze a żaden nie widzi, że...
_tag_brak
_tag_brak
Ostatnio zmieniony 2011-10-11, 21:55 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Odkopuje, bo nie było trudno zrobić tego, o czym pisał Dawid, mimo pryskania odrdzewiaczem i czyszczenia szczotką drucianą, pech chciał, że urwałem aż 2 szpilki. Jestem teraz w kompletnej d...ie.. Jutro niedziela, a na poniedziałek auto potrzebne..
Tak to wygląda:
Co robić Panowie ?
Tak to wygląda:
Co robić Panowie ?
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 16:04 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Rozwiercić i wstawić śrubę przez karoserię. Dokładnie nie widziałem tego od wewnątrz ale myślę, że to może zdać egzamin.GTR34 pisze:Co robić Panowie ?
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 09:00 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Ale przecież nie musisz spawać. Zakładasz od wewnątrz śrubę i przykręcasz u dołu nakrętkę. Trzymasz kluczem od wewnątrz i już. A jak już będziesz miał dostęp do spawarki możesz sobie przyspawać.GTR34 pisze:Nawet jak uda się to rozwiercić to nie mam spawarki nawet, żeby drugie śruby przyspawać.. Załamka..
Ale najpierw to musisz dokładnie określić gdzie ta śruba "wyjdzie" wewnątrz auta.
A jak nie to szukać spawarki i spróbować przyspawać sam gwint od zewnątrz.
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 12:43 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Coś mi się obiło, że w 100 amortyzator przykręcany był do karoserii i tu mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie mniej więcej wychodzi, o ile wychodzi. Ale to już muszą się wypowiedzieć posiadacze "100".GTR34 pisze:No sęk w tym, że nie wiadomo czy ona gdzieś w ogóle wyjdzie i czy będzie do niej dostęp, bo od bagażnika nie ma, wczoraj zaglądałem.
Chociaż sprawdziłem i amorki A100 i A6 są te same więc chyba mocowanie jest takie jak w A6.
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 12:54 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
jedno i drugie auto ma takie same mocowania.zalozyc na jedna srube.to tylko stabilizuje pozycje amora zeby nei wypadl przy duzej dziurze..
podjechac do warsztatu i spwac tylko dobrze...
podjechac do warsztatu i spwac tylko dobrze...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...