[FWD] Wymiana tylnych sprężyn

Awatar użytkownika
A(u)Di
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2012-01-21, 10:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sokółka

Post autor: A(u)Di »

a rozwiercić nagwintować i wkręcić śrubę ?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nie zda to egzaminu, za cienka blacha.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Może komuś się przyda, co prawda wymiana amortyzatorów, ale robota ta sama:

<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/6XFk8turYEQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
spiler86
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-02, 14:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: TBU

Post autor: spiler86 »

I co, robicie sobie to narzędzie do wykręcania amorka, czy da się to kupić?
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

J.A.G pisze: Dawid nie wspomniał ci że po obniżeniu ośki cała tylna oś przesuwa się nieznacznie w lewo (patrząc od tyłu auta). Nie jest to duże przesunięcie i zależy od wielkości obniżenia ale jednak jest.
Rozwiązania są 3:
1. Ciąć i skracać drążek reakcyjny belki (jak to zrobił Dawid)
2. Ciąć i wspawać śrubę rzymską (np z ukł. kierowniczego)
3. Nic nie robić, liczyć że auto normalnie będzie się zachowywało i opon nie zliże :-P
a ja mam takie pytanko, bo kupiłem już obniżone auto i teraz wsadziłem normalne zawieszenie, ale tylna oś dalej jest przesunięta w lewą stronę, można to jakoś cofnąć?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

mati_03, wobec tego to nadal nie jest normalne zawieszenie..drazek jest tak obliczony ze ustala os tylna w polozeniu na srodku.jesli jest w lewo to za nisko siedzi.jesli w prawo to za wysoko.ot i tyle..
sposob na to wszystko to regulowany drązek made in BG :mrgreen:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Butterbean pisze:sposob na to wszystko to regulowany drązek made in BG :mrgreen:
To ja poproszę cenę takiego drążka na pw :-P Muszę to mieć ale dopiero przed wiosną gdzieś jakoś.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

cena jest stala i wynosi 100zl.
dostajesz gotowy produkt czyli regulowany drazek pancharda.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

Zawieszenie kupowałem oryginalne i raczej takie jest bo auto dosyć mocno poszło w górę. Pytałem dzisiaj mechanika to mówił że miałem drążek poluzowac i wtedy by wróciło na swoje miejsce
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

mati_03, ja swojego nie luzowalem i wywalilo mi kolo na rowno z blotnikiem jak opuszczalem na sprezynach...wiec czemu przy powrocie na serie trzeba by bylo odpuszczac?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

W sumie racja
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Luzowanie nie zaszkodzi, na pewno jest naprężenie niezbyt lubiane przez gumy tulei... Mimo wszystko nie jest to aż taka siła, która jest powodem przesunięcia osi. Może masz te gumy w drążku wybite stąd ucieka oś w bok, innej opcji nie widzę w ośce.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mati_03
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-08-27, 16:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: mati_03 »

Jednak trza bylo poluzowac i koła są równo
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

panowie podepnę się tutaj bo pytanie dotyczy zawieszenia tył.
Wsadziłem do siebie Eibacha -30 i samochód siadł duzo za dużo niż powinien (sprężyny dokładnie do tego modelu).

Moje pytanie jest takie jak duże znaczenie ma przesuniecie sprężyn w ich osi w stosunku do amortyzatora (mocowania górnego i dolnego sprężyny) ?

Tzn. czy zamontowanie talerzyka pod sprężyną w różnej pozycji (w jej osi, nie piszę tutaj o zamontowaniu jej do góry nogami :) może mieć wpływ na wysokość tyłu o np. 1-2 cm ?

dzieki.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Nie, najważniejsze to dobrze osadzić te gumowe poduszki na sprężynach, w tych gumach są ograniczniki/miejsca gdzie ma osiąść końcówka sprężyny.

Ja wstawiałem niedawno do siebie nówki Eibach i wszystko siadło elegancko tak jak miało :)

Cały samochód siadł za bardzo? Pokaż foty.

Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”