[Q] EIBACH PRO-KIT -35/30
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Większość pisze przede wszystkim o zachowaniu komfortu przy sprężynach Eibach-a - na czym też mi zależy - ale już mniej o prowadzeniu na tych sprężynach. Dlatego chciałbym się upewnić czy wybór Eibach-a (35/30mm) ma sens, jeżeli priorytetem dla mnie jest głównie poprawa prowadzenia samochodu - bardziej niż wygląd zglebowanego auta, ponieważ aktualnie mam ori pakiet zawieszenia komfortowego i samochód jest mało stabilny w szybszych zakrętach.
Istnieje jeszcze jakaś alternatywa dla Eibacha czy H&R jeżeli chodzi o same sprężyny i obniżenie max 40mm?
Istnieje jeszcze jakaś alternatywa dla Eibacha czy H&R jeżeli chodzi o same sprężyny i obniżenie max 40mm?
--> POWER!!!
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Jeżeli chodzi o komfort to szczerze mówiąc osobiście nie odczułem praktycznie żadnej różnicy po zmianie na te eibachy, gdzie przy okazji również zamiast 16" alusów weszły bolero 17" et 35. Wciąż jest miękko... ale uwaga, przy pełnym załadunku wraz z 4/5 osobami (wakacje) po dużych dziurach już nie jest kolorowo, auto zachowuje się dość dziwnie (przy czym gleba jest już wtedy konkretna, więc się w sumie nie dziwie), auto potrafi skakać jak pinpong. Na co dzień jak jeżdżę z 2/3 osobami to nie ma problemu i jest spoko. Co mnie tylko wkurza to przez butlę w kole, hak, subwoofer i inne graty mam tył ciut niżej niż przód... Chociaż, kolega u góry, mimo, że ma diesela też widzę na miniaturce przód wyżej...
Co do prowadzenia to na duży plus, auto już nie obciera lusterkami o asfalt na ostrych zakrętach (no i dodatkowo po zmianie ze 205 na 225 auto mimo swojej wagi dobrze klei się nawierzchni).
Co do prowadzenia to na duży plus, auto już nie obciera lusterkami o asfalt na ostrych zakrętach (no i dodatkowo po zmianie ze 205 na 225 auto mimo swojej wagi dobrze klei się nawierzchni).
Ostatnio zmieniony 2015-08-22, 18:49 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
To ja może opiszę na swoim przykładzie. Na eibachu przejeździłem 3 sezony łącznie z zimą, i tutaj śnieg nie śnieg, krawężniki nic tu nie stanowiło problemu bo autem po prostu nie obcierałem, jeśli chodzi o funkcjonalność to jak najbardziej polecam, chociaż jak już ktoś wyżej napisał komplet osób + załadunek może stanowić problem na wybojach. Co do komfortu to tutaj przy seryjnych felgach jest sztywniej niż na 1ba, nie ma bujania w zakrętach i auto ogólnie nie jest pod sterowne, lepiej reaguje na kierownicę, ale na dziurach to nie zgodzę się z wami, że komfort jest lepszy niż na 1ba, bo na ori springach mogłem przelatywać przez te jamy, przy eibachu będziecie podskakiwać jak ping pong. Na 18 calach i wiejskiej drodze którą Pan Wiesio pokonuje trasę do skupu zboża jechałem sobie na 2 bez gazu. Nie wiem od jakiej konkretnie wersji silnikowej miałem eibachy ale na pewno była to ośka, co do wyglądu - niżej niż seria, dalej funkcjonalnie ale do niskiego profilu będzie koza. Po przesiadce na weiteca -55/40 jestem bardziej zadowolony nie tylko ze względu na lepszy spas do 18 cali i zdecydowanie lepszy wygląd ale auto przestało podskakiwać na wybojach, w zakrętach auto idzie jak maszyna do szycia. Co prawda weiteca użytkuje dopiero tydzień ale ja jestem bardziej zadowolony z weiteca chociaż nie ma mowy, że podjadę do krawężnika bo zderzak zostanie pięknie wmontowany, na skręconych kołach trzeba uważać żeby nie obdarło błotników - mam dość szeroko postawione felgi ale inaczej mi się nie widzi, co do zimy to raczej spychacz. Więc w skrócie funkcjonalność przez cały rok - eibach, prowadzenie przy zachowanym komforcie zbliżonym do eibacha, wygląd zdecydowanie weitec. Napiszę więcej po zamontowaniu amortyzatora skrętu.
Ostatnio zmieniony 2015-08-22, 23:34 przez gavotte, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2016-02-19, 08:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bystrzyca Górna
Witam Panowie, podłącze się do tematu. Chce obniżyć swoje c4, ale z racji że różnie to bywa z tymi obniżeniami w opisach producenta sprężyn. Chciałbym zobaczyć jak wyglądają wasze wozy na waszych sprężynach obniżających. Zawsze to jakieś odniesienie będę miał:)
Póki co moje audi wygląda jak terenówka hehe
Póki co moje audi wygląda jak terenówka hehe
- ziemas
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
- Imię: Ziemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Bydgoszcz
- Płeć:
U mnie eibach 35/30. Kupiłem używki a wygląda to tak.
Setup zimowy (205/50/16)
Setup letni ( 225/45/17)
Setup zimowy (205/50/16)
Setup letni ( 225/45/17)
Ostatnio zmieniony 2016-02-19, 19:42 przez ziemas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2016-02-19, 08:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bystrzyca Górna
W zasadzie wiem że to temat o sprężynach Eibacha, ale mile widziane też inne setupy sprężyn na waszych c4:) Dziękuje kolegom za podesłanie fotek z waszymi autami, można mieć odniesienie co do wysokości:)
[ Dodano: |20 Lut 2016|, o 11:01 ]
Tak patrze po fotkach i chyba takie obniżenie jak u ciebie będzie idealne pod moje 19". Myślę że opona powinna być na równi z nadkolem.
[ Dodano: |20 Lut 2016|, o 11:01 ]
ziemas pisze:U mnie eibach 35/30. Kupiłem używki a wygląda to tak.
Setup zimowy (205/50/16)
[url=http://images75.fotosik.pl/345/adff63655feba632m.jpg]Obrazek[/URL]
Setup letni ( 225/45/17)
[url=http://images75.fotosik.pl/345/e274cd53ff4bdb5bm.jpg]Obrazek[/URL]
Tak patrze po fotkach i chyba takie obniżenie jak u ciebie będzie idealne pod moje 19". Myślę że opona powinna być na równi z nadkolem.
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Z całym sumieniem polecam Ci zestaw Bilstein B12 PRO KIT , gdzie są dedykowane amorki Bilstein do zestawu Eibach pro kit
Zestaw rewelacyjny. Zamontowałem go ponad rok temu i od tamtej pory przejechałem ok. 18 t km. Przy okazji cały przegląd zawieszenia, wymiana łożysk amorków z przodu i wszelkich gum, jakie były zużyte, w tym belki tylnej.
Zestaw układał się przez jakieś 1500 km. Na początku pracował głośno, prawie jak głuche uderzenia metalu. Teraz jest cicho, miękko i przyjemnie. Nie czujesz, że są to amorki gazowo-olejowe. Zawieszenie wybiera wszystkie dziury, a wchodzenie w zakręty wciąga niesamowicie. Zero przechyłu auta. Delikatnie przysiada na jedną stronę, ale to wręcz czysta przyjemność, bo czujesz jak siadają obie strony i masz pełną kontrolę nad autem. Po prostu czujesz, jak się przykleja
Za komplet Bilsteina dałem niecałe 2700 zł kupując przez internet. Nie miałem serca podnosić go na ori wysokość
Wyżej przeczytałem głosy, że Pro kit sprawia piłeczkowanie auta. Tutaj przy całym zestawie nie ma tego. Cały czas czujesz przyklejenie do asfaltu niezależnie od prędkości, ale nie kosztem komfortu na dziurach. Oczywiście, jeżeli ktoś uważa, że piłeczkowanie auta jest wtedy, gdy auto nie trzyma "budy" równo na wybojach, a kołysze nim, to tutaj powie, że jest piłeczkowanie. Na tym zawiasie auto trzyma się asfaltu. Amorki pięknie pracują jeden z drugim trzymając auto jak najbliżej ziemi, szybko adaptując się do drogi. Czujesz nierówności (wiesz, że jedziesz przez dziury), ale czujesz, że jednocześnie są wybierane i jest elastycznie na tyle, żeby było przyjemnie przy zachowaniu pełnej kontroli nad autem. Tą kontrolę daje to, że wszystko czuć na kierownicy w momencie zdarzenia, a nie przy super miękkim zawiasie dopiero po lub za późno.
Tutaj zdjęcia na zimówkach 205/55/R16
Zestaw rewelacyjny. Zamontowałem go ponad rok temu i od tamtej pory przejechałem ok. 18 t km. Przy okazji cały przegląd zawieszenia, wymiana łożysk amorków z przodu i wszelkich gum, jakie były zużyte, w tym belki tylnej.
Zestaw układał się przez jakieś 1500 km. Na początku pracował głośno, prawie jak głuche uderzenia metalu. Teraz jest cicho, miękko i przyjemnie. Nie czujesz, że są to amorki gazowo-olejowe. Zawieszenie wybiera wszystkie dziury, a wchodzenie w zakręty wciąga niesamowicie. Zero przechyłu auta. Delikatnie przysiada na jedną stronę, ale to wręcz czysta przyjemność, bo czujesz jak siadają obie strony i masz pełną kontrolę nad autem. Po prostu czujesz, jak się przykleja
Za komplet Bilsteina dałem niecałe 2700 zł kupując przez internet. Nie miałem serca podnosić go na ori wysokość
Wyżej przeczytałem głosy, że Pro kit sprawia piłeczkowanie auta. Tutaj przy całym zestawie nie ma tego. Cały czas czujesz przyklejenie do asfaltu niezależnie od prędkości, ale nie kosztem komfortu na dziurach. Oczywiście, jeżeli ktoś uważa, że piłeczkowanie auta jest wtedy, gdy auto nie trzyma "budy" równo na wybojach, a kołysze nim, to tutaj powie, że jest piłeczkowanie. Na tym zawiasie auto trzyma się asfaltu. Amorki pięknie pracują jeden z drugim trzymając auto jak najbliżej ziemi, szybko adaptując się do drogi. Czujesz nierówności (wiesz, że jedziesz przez dziury), ale czujesz, że jednocześnie są wybierane i jest elastycznie na tyle, żeby było przyjemnie przy zachowaniu pełnej kontroli nad autem. Tą kontrolę daje to, że wszystko czuć na kierownicy w momencie zdarzenia, a nie przy super miękkim zawiasie dopiero po lub za późno.
Tutaj zdjęcia na zimówkach 205/55/R16
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2016-02-19, 08:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bystrzyca Górna
Miałem taki zestaw w aucie rajdowym ASTRA GSI 16V. Obecnie pro kita mam w AUDI TT i też jestem zadowolony. Dzięki kolego za wyczerpującą informacje:)
Ostatnio zmieniony 2016-02-24, 14:24 przez Micri, łącznie zmieniany 1 raz.