[Q] EIBACH PRO-KIT -35/30

Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

Większość pisze przede wszystkim o zachowaniu komfortu przy sprężynach Eibach-a - na czym też mi zależy - ale już mniej o prowadzeniu na tych sprężynach. Dlatego chciałbym się upewnić czy wybór Eibach-a (35/30mm) ma sens, jeżeli priorytetem dla mnie jest głównie poprawa prowadzenia samochodu - bardziej niż wygląd zglebowanego auta, ponieważ aktualnie mam ori pakiet zawieszenia komfortowego i samochód jest mało stabilny w szybszych zakrętach.

Istnieje jeszcze jakaś alternatywa dla Eibacha czy H&R jeżeli chodzi o same sprężyny i obniżenie max 40mm?
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

ja u siebie mam jamexy -35 prowadzi sie ok jest sztywniejsze jakis komfort jest tam zachowany tylko ze przod nizej siadł niz tył nie jest na rowno wiadomo silnik ciezszy lecz trzeba uwazac na krawezniki pod jaki sie podjezdza
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Ja mam eibacha 35/30 i jeśli chodzi o prowadzenie to bez porównania z seryjnym 1be.
W szybkich zakrętach auto się nie wychyla, nie rusza spod świateł jak motorówka i nie nurkuje przy hamowaniu. Ja jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Jeżeli chodzi o komfort to szczerze mówiąc osobiście nie odczułem praktycznie żadnej różnicy po zmianie na te eibachy, gdzie przy okazji również zamiast 16" alusów weszły bolero 17" et 35. Wciąż jest miękko... ale uwaga, przy pełnym załadunku wraz z 4/5 osobami (wakacje) po dużych dziurach już nie jest kolorowo, auto zachowuje się dość dziwnie (przy czym gleba jest już wtedy konkretna, więc się w sumie nie dziwie), auto potrafi skakać jak pinpong. Na co dzień jak jeżdżę z 2/3 osobami to nie ma problemu i jest spoko. Co mnie tylko wkurza to przez butlę w kole, hak, subwoofer i inne graty mam tył ciut niżej niż przód... Chociaż, kolega u góry, mimo, że ma diesela też widzę na miniaturce przód wyżej...
Co do prowadzenia to na duży plus, auto już nie obciera lusterkami o asfalt na ostrych zakrętach (no i dodatkowo po zmianie ze 205 na 225 auto mimo swojej wagi dobrze klei się nawierzchni).
Ostatnio zmieniony 2015-08-22, 18:49 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

deep, na miniaturce seryjny zawias także nie sugeruje się. Ale tył chyba minimalnie niżej siedzi niż przód. Kupiłem używki więc może trochę wysiedziane juz były.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

To ja może opiszę na swoim przykładzie. Na eibachu przejeździłem 3 sezony łącznie z zimą, i tutaj śnieg nie śnieg, krawężniki nic tu nie stanowiło problemu bo autem po prostu nie obcierałem, jeśli chodzi o funkcjonalność to jak najbardziej polecam, chociaż jak już ktoś wyżej napisał komplet osób + załadunek może stanowić problem na wybojach. Co do komfortu to tutaj przy seryjnych felgach jest sztywniej niż na 1ba, nie ma bujania w zakrętach i auto ogólnie nie jest pod sterowne, lepiej reaguje na kierownicę, ale na dziurach to nie zgodzę się z wami, że komfort jest lepszy niż na 1ba, bo na ori springach mogłem przelatywać przez te jamy, przy eibachu będziecie podskakiwać jak ping pong. Na 18 calach i wiejskiej drodze którą Pan Wiesio pokonuje trasę do skupu zboża jechałem sobie na 2 bez gazu. Nie wiem od jakiej konkretnie wersji silnikowej miałem eibachy ale na pewno była to ośka, co do wyglądu - niżej niż seria, dalej funkcjonalnie ale do niskiego profilu będzie koza. Po przesiadce na weiteca -55/40 jestem bardziej zadowolony nie tylko ze względu na lepszy spas do 18 cali i zdecydowanie lepszy wygląd ale auto przestało podskakiwać na wybojach, w zakrętach auto idzie jak maszyna do szycia. Co prawda weiteca użytkuje dopiero tydzień ale ja jestem bardziej zadowolony z weiteca chociaż nie ma mowy, że podjadę do krawężnika bo zderzak zostanie pięknie wmontowany, na skręconych kołach trzeba uważać żeby nie obdarło błotników - mam dość szeroko postawione felgi ale inaczej mi się nie widzi, co do zimy to raczej spychacz. Więc w skrócie funkcjonalność przez cały rok - eibach, prowadzenie przy zachowanym komforcie zbliżonym do eibacha, wygląd zdecydowanie weitec. Napiszę więcej po zamontowaniu amortyzatora skrętu.
Ostatnio zmieniony 2015-08-22, 23:34 przez gavotte, łącznie zmieniany 2 razy.
Micri
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2016-02-19, 08:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bystrzyca Górna

Post autor: Micri »

Witam Panowie, podłącze się do tematu. Chce obniżyć swoje c4, ale z racji że różnie to bywa z tymi obniżeniami w opisach producenta sprężyn. Chciałbym zobaczyć jak wyglądają wasze wozy na waszych sprężynach obniżających. Zawsze to jakieś odniesienie będę miał:)

Póki co moje audi wygląda jak terenówka hehe

Obrazek
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

U mnie eibach 35/30. Kupiłem używki a wygląda to tak.

Setup zimowy (205/50/16)
Obrazek

Setup letni ( 225/45/17)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-02-19, 19:42 przez ziemas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Micri pisze:Chciałbym zobaczyć jak wyglądają wasze wozy na waszych sprężynach obniżających
Nie Eibach, ale jak tak bardzo chcesz zobaczyć, to ciesz oko :mrgreen:

Lato:
Weitec 60/40 + 215/45/18
Zima:
1BA (komfort) + 195/65/15

Obrazek
Micri
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2016-02-19, 08:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bystrzyca Górna

Post autor: Micri »

W zasadzie wiem że to temat o sprężynach Eibacha, ale mile widziane też inne setupy sprężyn na waszych c4:) Dziękuje kolegom za podesłanie fotek z waszymi autami, można mieć odniesienie co do wysokości:)

[ Dodano: |20 Lut 2016|, o 11:01 ]
ziemas pisze:U mnie eibach 35/30. Kupiłem używki a wygląda to tak.

Setup zimowy (205/50/16)
[url=http://images75.fotosik.pl/345/adff63655feba632m.jpg]Obrazek[/URL]

Setup letni ( 225/45/17)
[url=http://images75.fotosik.pl/345/e274cd53ff4bdb5bm.jpg]Obrazek[/URL]

Tak patrze po fotkach i chyba takie obniżenie jak u ciebie będzie idealne pod moje 19". Myślę że opona powinna być na równi z nadkolem.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Eibach w zestawieniu z 1ba


Obrazek



A tutaj weitec -55/35


Obrazek
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Z całym sumieniem polecam Ci zestaw Bilstein B12 PRO KIT , gdzie są dedykowane amorki Bilstein do zestawu Eibach pro kit :lol:

Zestaw rewelacyjny. Zamontowałem go ponad rok temu i od tamtej pory przejechałem ok. 18 t km. Przy okazji cały przegląd zawieszenia, wymiana łożysk amorków z przodu i wszelkich gum, jakie były zużyte, w tym belki tylnej.

Zestaw układał się przez jakieś 1500 km. Na początku pracował głośno, prawie jak głuche uderzenia metalu. Teraz jest cicho, miękko i przyjemnie. Nie czujesz, że są to amorki gazowo-olejowe. Zawieszenie wybiera wszystkie dziury, a wchodzenie w zakręty wciąga niesamowicie. Zero przechyłu auta. Delikatnie przysiada na jedną stronę, ale to wręcz czysta przyjemność, bo czujesz jak siadają obie strony i masz pełną kontrolę nad autem. Po prostu czujesz, jak się przykleja ;)

Za komplet Bilsteina dałem niecałe 2700 zł kupując przez internet. Nie miałem serca podnosić go na ori wysokość :)

Wyżej przeczytałem głosy, że Pro kit sprawia piłeczkowanie auta. Tutaj przy całym zestawie nie ma tego. Cały czas czujesz przyklejenie do asfaltu niezależnie od prędkości, ale nie kosztem komfortu na dziurach. Oczywiście, jeżeli ktoś uważa, że piłeczkowanie auta jest wtedy, gdy auto nie trzyma "budy" równo na wybojach, a kołysze nim, to tutaj powie, że jest piłeczkowanie. Na tym zawiasie auto trzyma się asfaltu. Amorki pięknie pracują jeden z drugim trzymając auto jak najbliżej ziemi, szybko adaptując się do drogi. Czujesz nierówności (wiesz, że jedziesz przez dziury), ale czujesz, że jednocześnie są wybierane i jest elastycznie na tyle, żeby było przyjemnie przy zachowaniu pełnej kontroli nad autem. Tą kontrolę daje to, że wszystko czuć na kierownicy w momencie zdarzenia, a nie przy super miękkim zawiasie dopiero po lub za późno.

Tutaj zdjęcia na zimówkach 205/55/R16
Obrazek

Obrazek
Micri
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2016-02-19, 08:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bystrzyca Górna

Post autor: Micri »

Miałem taki zestaw w aucie rajdowym ASTRA GSI 16V. Obecnie pro kita mam w AUDI TT i też jestem zadowolony. Dzięki kolego za wyczerpującą informacje:)
Ostatnio zmieniony 2016-02-24, 14:24 przez Micri, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafal_
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2016-01-25, 08:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LJA

Post autor: Rafal_ »

Czy mógłby ktoś kto ma założone sprężyny Eibacha zmierzyć odległość rantu blotnika od ziemi? Mam niby 1be i zastanawiam się czy te -35/30 nie będzie za skromnie do obecnej sytuacji...
Audi B3 1.8
Seat Toledo II 1.6 SR
Audi A4 B5 Sedan 2.6 V6
Audi A6 C5 Avant 4.2 V8
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

-35/30 nie będzie za skromnie do obecnej sytuacji...
będzie ale eibach jest bardziej komfortowy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”