[ALL] Przewody hamulcowe elastyczne w stalowym oplocie
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
[ALL] Przewody hamulcowe elastyczne w stalowym oplocie
Tak jak w temacie. Chciałbym poruszyć ta kwestie. Ktoś miał doczynienia w naszych autach z takimi przewodami? Lub w jakiś innych autach ?
Ostatnio często w programie "kup i zrób samochód marzen" często o nich wspominają.
Nasze hamulce są dość gumowate i biorą strasznie wysoko. Przy zastosowaniu takich przewodów powinny przestać puchnąc a co za tym idzie lepsze skuteczność hamowania.
Czy ktoś już próbował?
Ostatnio często w programie "kup i zrób samochód marzen" często o nich wspominają.
Nasze hamulce są dość gumowate i biorą strasznie wysoko. Przy zastosowaniu takich przewodów powinny przestać puchnąc a co za tym idzie lepsze skuteczność hamowania.
Czy ktoś już próbował?
Ostatnio zmieniony 2016-06-19, 21:52 przez frost12q, łącznie zmieniany 8 razy.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Nie chodzi mi o mocniejsze hamowanie
Chodzi o to jak szybko i jak miekko/twardo pracuje pedal hamulca w naszych autach. Kiedyś forumowicz, nie pamiętam nicka. Wymienił większość układu hamulcowego z mocniejszych aut i poprawa i tak była znikoma w porównaniu np z modelem c5.
Jedyna rzecz której nie wymieniał to była pompa ABS oraz przewody hamulcowe. Kiedyś pisał że zacisnął przewody hamulcowe delikatnie i różnica była niemal natychmiast zauważalna. Nie pamiętam nicka kolegi ale pamiętam posty.
Dlatego założyłem ten temat ponieważ jestem ciekaw czy ktoś próbował, widział różnice po zmianie przewodów na te w stalowym oplocie.
Chodzi o to jak szybko i jak miekko/twardo pracuje pedal hamulca w naszych autach. Kiedyś forumowicz, nie pamiętam nicka. Wymienił większość układu hamulcowego z mocniejszych aut i poprawa i tak była znikoma w porównaniu np z modelem c5.
Jedyna rzecz której nie wymieniał to była pompa ABS oraz przewody hamulcowe. Kiedyś pisał że zacisnął przewody hamulcowe delikatnie i różnica była niemal natychmiast zauważalna. Nie pamiętam nicka kolegi ale pamiętam posty.
Dlatego założyłem ten temat ponieważ jestem ciekaw czy ktoś próbował, widział różnice po zmianie przewodów na te w stalowym oplocie.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
-
- Mechanik
- Posty: 143
- Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Teoretycznie to co mówisz może mieć sens. Ale zauważ ze przewody gumowe maja stalowe oploty także musi on być już naprawdę zużyty i wysłużony żeby się poddawać pod ciśnieniem. Myślę że w twoim przypadku pomogła by wymiana na nowe zwykłe przewody. Bo jak dobrze wiesz te stalowe kosztują znacznie więcej:)
Wierz mi ze z twoich hamulców nie zrobią się żylety po wymianie na stalowe:) jestem niemal pewny ze różnica będzie w zasadzie minimalna,może nawet nie zauważalna, jeśli chcesz mieć żylety czytaj post kolegi wyżej.
Wierz mi ze z twoich hamulców nie zrobią się żylety po wymianie na stalowe:) jestem niemal pewny ze różnica będzie w zasadzie minimalna,może nawet nie zauważalna, jeśli chcesz mieć żylety czytaj post kolegi wyżej.
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Dokładnie. Kolega hobos. Serwo z pompa już mam od b5. Właśnie od hubosa. Ale jeszcze nie założone. Mieszkam za granicą i nie tykam się tu za to. Być może w lipcu.
Zastanawia mnie też czy np mniejszy przekrój przewodu elastycznego (jeżeli takie wogole sa) czy nie zwiększy ciśnienia przy samych tloczkach. Wtedy reakcja na naciśnięcie hamulca powinna być lepsza. Przynajmniej te w stalowym oplocie wyglądają na węższe. U mnie pompa vacuum sprawdzana 2x. I podciśnienienie (?) Pokazuje bardzo dobrze. Więc nie rozbieram.
Zastanawia mnie też czy np mniejszy przekrój przewodu elastycznego (jeżeli takie wogole sa) czy nie zwiększy ciśnienia przy samych tloczkach. Wtedy reakcja na naciśnięcie hamulca powinna być lepsza. Przynajmniej te w stalowym oplocie wyglądają na węższe. U mnie pompa vacuum sprawdzana 2x. I podciśnienienie (?) Pokazuje bardzo dobrze. Więc nie rozbieram.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Nie prawda Dadzą sporo, dużo mniej się rozciągają i są bardziej odporniejsze. Gumowy traci swoje właściwości już po paru latach bo guma się starzeje. Ja mam w ścigaczu wszystkie w metalowym oplocie z datą 2002r więc już swoje lata mają a hamulce brzytwa. W Motorsporcie przecież tylko takie się używa.Grzesiek_Cichy pisze:Same przewody nic Ci nie dadzą.
Ostatnio zmieniony 2016-06-20, 21:24 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Tomas, To że się będą lepiej spisywały to racja, ale czy będzie to taka przepaść????? moim zdaniem lepiej zainwestować w serwo dwukomorowe i pompę hamulcową + np większe tarcze na przód i będzie przepaść.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Tomas, w moto pewnie masz zaciski dwu-tłoczkowe z przodu i z tyłu zapewne? Tych hamulców nie porównuje się do samochodu. Stalowy oplot wytrzyma większą temperaturę w czasie zagotowania płynu jeśli chcesz jezdzić tak wyczynowo? To że guma parcieje ok....ale czy one Ci puchną czy blokuje Ci któreś koło? Zmień hamulce na 312mm przód już odczujesz różnicę bo posiadasz pewnie 288mm. Serwo, pompę i wtedy zobaczysz radykalną zmianę. Czy te w stalowym oplocie mają mniejszą średnicę wewnętrzną? wątpie. Jest tyle artykułów na ten temat...same przewody nie zwiększą Ci ciśnienia w układzie. Pedał się nie polepszy...chcesz mieć lepsze hamulce? Kup tarcze Tarox....
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Owszem miałem, polecam z czystym sumieniem.frost12q pisze:Ktoś miał doczynienia w naszych autach z takimi przewodami?
V70 T5, Seat Arosa .... teflon w stalowym oplocie. Jak wyżej.frost12q pisze:Lub w jakiś innych autach ?
Koledzy już poruszyli główne kwestie. A "fadeing" nie zawsze i nie tylko zależy od rodzaju przewodu.frost12q pisze:Przy zastosowaniu takich przewodów powinny przestać puchnąc a co za tym idzie lepsze skuteczność hamowania.
Grzesiek_Cichy, Grzegorz, zbaczasz nieco z meritum
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Przepaść może i nie ale tu chodzi o to że stalowy oplot jest lepszy od zwykłego przewodu i to na 120% Ale inna sprawa że w zwykłej codziennej jeździe z rodziną po mieście czy nawet poza tego nie odczujesz. Więc pytanie czy frost12q, jest to niezbędne? Pewnie nie. Ale jeśli chce zmienić zwykłe przewody na oplot to warto, bo zawsze warto inwestować w bezpieczeństwo.afro89 pisze:Tomas, To że się będą lepiej spisywały to racja, ale czy będzie to taka przepaść?????
Jechałem kiedyś jako pasażer mercedesem i ktoś wyskoczył nam na drogę, kierowca depną na hamulec, przewód pękł. Wbiliśmy się na chodnik, dobrze że nikt nie szedł, felga do prostowania. Przewód w stalowym oplocie pewnie by wytrzymał...
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
No niby tak, ale historyjki sobie nie wymyśliłem bo tak na prawdę było. W aucie też mam zwykłe przewody hamulcowe.Dawid2542 pisze:oj tam, znów tak nie można myśleć
A to już nie prawda bo aku jak i silniki i sterowanie szyb działają pod wodą widziałem w "mythbusters"Dawid2542 pisze:zamontuj szyby na korby bo jak wpadniesz do rzeki to szyby nie otworzysz
Ale to już trochę off topic
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?