[ALL] Przewody hamulcowe elastyczne w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

[ALL] Przewody hamulcowe elastyczne w stalowym oplocie

Post autor: frost12q »

Tak jak w temacie. Chciałbym poruszyć ta kwestie. Ktoś miał doczynienia w naszych autach z takimi przewodami? Lub w jakiś innych autach ?

Ostatnio często w programie "kup i zrób samochód marzen" często o nich wspominają.
Nasze hamulce są dość gumowate i biorą strasznie wysoko. Przy zastosowaniu takich przewodów powinny przestać puchnąc a co za tym idzie lepsze skuteczność hamowania.

Czy ktoś już próbował?
Ostatnio zmieniony 2016-06-19, 21:52 przez frost12q, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Same przewody nic Ci nie dadzą. Wielkość tarczy, średnica tłoczka bądź ich ilość w jednym zacisku, serwo, pompa hamulcowa to wszystko ma wpływ na jakość hamulców. Płyn hamulcowy zmieniałeś juz?
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Nie chodzi mi o mocniejsze hamowanie
Chodzi o to jak szybko i jak miekko/twardo pracuje pedal hamulca w naszych autach. Kiedyś forumowicz, nie pamiętam nicka. Wymienił większość układu hamulcowego z mocniejszych aut i poprawa i tak była znikoma w porównaniu np z modelem c5.
Jedyna rzecz której nie wymieniał to była pompa ABS oraz przewody hamulcowe. Kiedyś pisał że zacisnął przewody hamulcowe delikatnie i różnica była niemal natychmiast zauważalna. Nie pamiętam nicka kolegi ale pamiętam posty.

Dlatego założyłem ten temat ponieważ jestem ciekaw czy ktoś próbował, widział różnice po zmianie przewodów na te w stalowym oplocie.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

frost12q, kolega który to pisał to hubos. W C5 jest serwo dwukomorowe inna pompa itd....Ty masz diesla wiec pompę vacum sprawdź tyle było postów na ten temat i pozytywnych opinii może tu zaatakować temat i będzie większa poprawa....
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Teoretycznie to co mówisz może mieć sens. Ale zauważ ze przewody gumowe maja stalowe oploty także musi on być już naprawdę zużyty i wysłużony żeby się poddawać pod ciśnieniem. Myślę że w twoim przypadku pomogła by wymiana na nowe zwykłe przewody. Bo jak dobrze wiesz te stalowe kosztują znacznie więcej:)
Wierz mi ze z twoich hamulców nie zrobią się żylety po wymianie na stalowe:) jestem niemal pewny ze różnica będzie w zasadzie minimalna,może nawet nie zauważalna, jeśli chcesz mieć żylety czytaj post kolegi wyżej.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Dokładnie. Kolega hobos. Serwo z pompa już mam od b5. Właśnie od hubosa. Ale jeszcze nie założone. Mieszkam za granicą i nie tykam się tu za to. Być może w lipcu.

Zastanawia mnie też czy np mniejszy przekrój przewodu elastycznego (jeżeli takie wogole sa) czy nie zwiększy ciśnienia przy samych tloczkach. Wtedy reakcja na naciśnięcie hamulca powinna być lepsza. Przynajmniej te w stalowym oplocie wyglądają na węższe. U mnie pompa vacuum sprawdzana 2x. I podciśnienienie (?) Pokazuje bardzo dobrze. Więc nie rozbieram.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

frost12q, _tagi
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Grzesiek_Cichy pisze:Same przewody nic Ci nie dadzą.
Nie prawda :!: Dadzą sporo, dużo mniej się rozciągają i są bardziej odporniejsze. Gumowy traci swoje właściwości już po paru latach bo guma się starzeje. Ja mam w ścigaczu wszystkie w metalowym oplocie z datą 2002r więc już swoje lata mają a hamulce brzytwa. W Motorsporcie przecież tylko takie się używa.
Ostatnio zmieniony 2016-06-20, 21:24 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Tomas, To że się będą lepiej spisywały to racja, ale czy będzie to taka przepaść????? moim zdaniem lepiej zainwestować w serwo dwukomorowe i pompę hamulcową + np większe tarcze na przód i będzie przepaść.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Tomas, w moto pewnie masz zaciski dwu-tłoczkowe z przodu i z tyłu zapewne? Tych hamulców nie porównuje się do samochodu. Stalowy oplot wytrzyma większą temperaturę w czasie zagotowania płynu jeśli chcesz jezdzić tak wyczynowo? To że guma parcieje ok....ale czy one Ci puchną czy blokuje Ci któreś koło? Zmień hamulce na 312mm przód już odczujesz różnicę bo posiadasz pewnie 288mm. Serwo, pompę i wtedy zobaczysz radykalną zmianę. Czy te w stalowym oplocie mają mniejszą średnicę wewnętrzną? wątpie. Jest tyle artykułów na ten temat...same przewody nie zwiększą Ci ciśnienia w układzie. Pedał się nie polepszy...chcesz mieć lepsze hamulce? Kup tarcze Tarox....
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

frost12q pisze:Ktoś miał doczynienia w naszych autach z takimi przewodami?
Owszem miałem, polecam z czystym sumieniem.
frost12q pisze:Lub w jakiś innych autach ?
V70 T5, Seat Arosa .... teflon w stalowym oplocie. Jak wyżej.
frost12q pisze:Przy zastosowaniu takich przewodów powinny przestać puchnąc a co za tym idzie lepsze skuteczność hamowania.
Koledzy już poruszyli główne kwestie. A "fadeing" nie zawsze i nie tylko zależy od rodzaju przewodu.

Grzesiek_Cichy, Grzegorz, zbaczasz nieco z meritum :roll:
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Wydaje mi się, że najlepiej połączyć wymianę serva z wymianą przewodów. Jeśli założymy nowe servo które da większe ciśnienie to jest prawdopodobieństwo, że stare zużyte przewody ulegną zniszczeniu.
Z kolei wymiana samych przewodów tak jak koledzy piszą może nie wiele dać jeśli masz słabe servo ;-)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

afro89 pisze:Tomas, To że się będą lepiej spisywały to racja, ale czy będzie to taka przepaść?????
Przepaść może i nie ale tu chodzi o to że stalowy oplot jest lepszy od zwykłego przewodu i to na 120% Ale inna sprawa że w zwykłej codziennej jeździe z rodziną po mieście czy nawet poza tego nie odczujesz. Więc pytanie czy frost12q, jest to niezbędne? Pewnie nie. Ale jeśli chce zmienić zwykłe przewody na oplot to warto, bo zawsze warto inwestować w bezpieczeństwo.

Jechałem kiedyś jako pasażer mercedesem i ktoś wyskoczył nam na drogę, kierowca depną na hamulec, przewód pękł. Wbiliśmy się na chodnik, dobrze że nikt nie szedł, felga do prostowania. Przewód w stalowym oplocie pewnie by wytrzymał...
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Tomas, oj tam, znów tak nie można myśleć, fakt że to droga no ale bez przesady, zamontuj szyby na korby bo jak wpadniesz do rzeki to szyby nie otworzysz i tak można dywagować co by było gdyby...
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Dawid2542 pisze:oj tam, znów tak nie można myśleć
No niby tak, ale historyjki sobie nie wymyśliłem bo tak na prawdę było. W aucie też mam zwykłe przewody hamulcowe.
Dawid2542 pisze:zamontuj szyby na korby bo jak wpadniesz do rzeki to szyby nie otworzysz
A to już nie prawda bo aku jak i silniki i sterowanie szyb działają pod wodą ;-) widziałem w "mythbusters" :mrgreen:
Ale to już trochę off topic :-P
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”