Strona 1 z 1

[Q] Jak działa "odbijanie" klocków w hamulcu tarcz

: 2018-06-20, 12:14
autor: Rumcajs
.. a dokładniej:
Gdy naciskam pedał najpierw wysuwa się tłoczek, i gdy oprze się o tarczę zaczyna się przesuwać cały zacisk - to jest jasne. Gdy zdejmę nogę z pedału ciśnienie w układzie maleje i ustaje nacisk na klocki - jednak co powoduje że klocki się cofają? Gdzieś czytałem że to efekt działania uszczelki tłoczka, jednak jakoś to do mnie nie trafia - w końcu cofa się nie tylko tłoczek ale i sam zacisk?.. Z przodu zacisk chodzi na dwóch ślizgaczach, zaś z tyłu - na dwóch trzpieniach osłoniętych kawałkami karbowanej gumy, czyli nie ma nic co by miało go "stabilizować" w pozycji dającej minimalny luz między klockami a tarczami..
Temat męczy mnie od dłuższego czasu - nie to że nie mogę spać, ale po prostu nie rozumiem istoty działania :mur: :mur:

: 2018-06-20, 14:58
autor: Butterbean
z przodu-w gumach prowadnic sa takie dodatkowe pierscienie z gumy.na nich pracuje zacisk.z tylu podobnie.gumki zewnetrzne odpychaja na tyle zzacisk.


dlatego z przodu nie dajemy smaru w te gumki.

: 2018-06-20, 15:14
autor: Rumcajs
No właśnie owe gumki były jedynym co mi przychodziło do głowy, jednak sądziłem że te tylne harmonijkowe są tylko uszczelnieniem - a tu jednak one też mają swój udział w pracy zacisku.
Ok, dzięki - i już jestem mądrzejszy :ok: