[FWD] Słabe hamulce podczas hamowania
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Casian, sprawdz klocki.czy nie odkleila sie okladzina..
czy prowadnice zaciskow pracuja..jesli beda staly na debowo to nie bedzie hebli lub beda kiepskie.
czy prowadnice zaciskow pracuja..jesli beda staly na debowo to nie bedzie hebli lub beda kiepskie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
u mnie z kolei jest tak, że jak się mocno wciska pedał to auto hamuje bardzo dobrze, mam nowe, klocki, tarcze przewody, płyn tylko jak naciskam pedał to w początowej fazie nie hamuje tak jak kiedyś, jest takie jakby opóźnienie, podjerzewam, że może pompa już coś nie halo ale przy gwałtownym szybkim naciśnięciu hamuje prawidłowo
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- gumisv6
- Mechanik
- Posty: 143
- Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Po wymianie tarcz i klocków na nowe jest tak, że miekki pedał hamulca jest, po prostu tak być powinno.
Ostatnio też miałem taki przypadek, jak dojeżdzałem do skrzyżowania naciskam na hamulec a on leci prawie bez reakcji, ale był to zwykły nalot rdzy na tarczach po nocy je bierze, dopiero jak złapał dobrze tarcze zaczął normalnie hamować.Casian pisze: Słychać było takie szuranie jakby metal o metal, ale tu uprzedzę wypowiedzi później spr czy mam klocki ale wszystkie są OK. Lekko zdębiałem. Przez cały dzień autko spisywało się normalnie hamulec był taki jak zawsze, nic już nie szurało. Wyglądało wszystko jakby było w normie. Był to tylko jeden raz.
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Normalnie jakbym opisał swoją sytuację.Casian pisze:Witam
Podepnę się pod temat. Dziś rano miałem nie miła sytuację. Rano odpaliłem autko normalnie, wszystko gra. Wsiadam jadę prędkość 10-15 km/h dojeżdżałem do pierwszego skrzyżowania naciskam hamulec a tu brak reakcji. Szybko pompowanie 2- 3 razy i autko zaczęło hamować. Słychać było takie szuranie jakby metal o metal, ale tu uprzedzę wypowiedzi później spr czy mam klocki ale wszystkie są OK. Lekko zdębiałem. Przez cały dzień autko spisywało się normalnie hamulec był taki jak zawsze, nic już nie szurało. Wyglądało wszystko jakby było w normie. Był to tylko jeden raz. Popołudniu pojechałem jeszcze odkurzyć auto, odkurzyłem wszystko pod nogami kierowcy. Auto odpalam wsteczny koło lekko skręcone do skrętu ruszam, ciskam delikatnie hamulec a czuje jakby znów cos szurało i pedał hamulca zachowywał się jakby się włączył ABS, czuć było takie terkotanie na pedale. Tu zaznaczę nie mam ABS-u bo jeden czujnik w przednim kole jest wycięty. Lampka ABS sie ciągle pali. Spr poziom płynu hamulcowego jest OK. Jednie mogę mieć zastrzeżenia że płyn wymieniałem ze 3-4 lata temu.
Historia długa, ale dla mnie bardzo dziwna Co mogę mieć uszkodzone? Albo co mam spr bo na dzień dzisiejszy nie mam zaufania do moich hebli
Tyle, że ja mam ABS. Tarcze i klocki mam prawie nówki - już dotarte - wymienione 3mce temu.
Pierwszy raz zadziało się tak w styczniu i dlatego zdecydowałem się na rozmontowanie zacisków z przodu. Zostały wyczyszczone, założone nowe gumki, uszczelki itd., nasmarowane specjalnym smarem, nowy płyn hamulcowy, nowe wężyki gumowe.
I co? Przedwczoraj wciskam hamulec i dokładnie tak jak opisał Casian.
Musze jeszcze zaobserwować dokładnie - ale wydaje mi się, że tak się dzieje kiedy jest mokro. Może po prostu mokre tarcze lód chwyci w nocy? Już sam nie wiem.
w poniedziałek jeszcze będę robił tylne zaciski, żeby komplet był - zobaczymy.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
przejechane już jakieś 7tyś, chyba zainwestuje w inne zaciski, mam pojedyncze tarcze bo to 2.0 więc kupię chyba z jakiejś A6/C4 1.8 20V bo są takie same a zawsze trochę świeższe, auto nie ściąga przy hamowaniu a nie nie drży więc raczej zaciski hamują równoGTR34 pisze:hubos21, A kiedy miałeś zmieniane tarcze i klocki ? Nie wiem czy wiesz, ale tarcze z klockami muszą się dotrzeć..
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
hubos21, To w takim razie są już dawno temu dotarte, skoro 7 tyś przejechane. Jak masz już inwestować w inne zaciski, to kup z np. 2.5, 2.6, 2.8.. Gdzie była tarcza wentylowana 288mm, poczujesz różnicę w hamowaniu w porównaniu do swoich pojedynczych tarcz. Chyba, że od razu chcesz polecieć grubiej, to jarzmo 451 i zakładasz tarcze 312mm
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
U mnie się tak działo zawsze rano. Jak jechałem do pracy. I zawsze za pierwszym dotknięciem hamulca. Jak już rozruszałem heble to cały dzień wszystko dobrze pracowało. Niestety mam śniegu 1,5 m przed garażem i nie mam gdzie przejrzeć hamulców Ale podobno idzie odwilż więc szykuje już tarcze wentylowane wraz z zaciskami do zmiany
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
zaciski są po 50zł/szt a tak trzeba jeszcze tarcze kupować i przy 312 dodatowo koła 16tki, muszę pomyśleć, też na pompa hamulcowa ale w 100tce jest jakaś inna niż w A6 przynajmniej od AELa u mnie nie podchodziGTR34 pisze:hubos21, To w takim razie są już dawno temu dotarte, skoro 7 tyś przejechane. Jak masz już inwestować w inne zaciski, to kup z np. 2.5, 2.6, 2.8.. Gdzie była tarcza wentylowana 288mm, poczujesz różnicę w hamowaniu w porównaniu do swoich pojedynczych tarcz. Chyba, że od razu chcesz polecieć grubiej, to jarzmo 451 i zakładasz tarcze 312mm
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Identycznie mam.Casian pisze:U mnie się tak działo zawsze rano. Jak jechałem do pracy. I zawsze za pierwszym dotknięciem hamulca. Jak już rozruszałem heble to cały dzień wszystko dobrze pracowało. Niestety mam śniegu 1,5 m przed garażem i nie mam gdzie przejrzeć hamulców Ale podobno idzie odwilż więc szykuje już tarcze wentylowane wraz z zaciskami do zmiany
Dziś też mechanik mi to powiedział - zobaczymy - jak przy plusowych temp tego nie będzie sprawa rozwiązana.Key100l pisze:Glac, końcówką wypowiedzi sobie odpowiedziałeś... Lód na tarczach jak stanie Ci się podobna sytuacja to przejedź kawałek na hamulcu i zobaczysz że lód zejdzie i będzie hamować jak powinno
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
w ostatnim czasie założyłem, nową pompe hamulcową Metelli, przewody hamulcowe, tylne zaciski od A4/B6, przednie też z wntylowanymi tarczami 288, nowy płyn hamulcowy ale i tak wydaje mi się, że hamulcec nie jest rewelacyjny, niedługo zmieniam serwo zobaczymy czy będzie poprawa, dzisiaj jeździłem A4/B5 2.8 ACK quattro automat, na szerokich 18tkach i tam na tarczach 288 hamulec jest mega dobry, lapie wysoko i hamuje nieporównywalnie lepiej, wiem, że tam jest inne serwo i pompa, może trafi się jakaś okazja, żeby przejechac się inną C4 i porównać
Ostatnio zmieniony 2013-04-14, 22:26 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Hej, podepnę się pod temat, bo w sumie pasuje.
Jako że już mam dość regenracji zacisków to czeka mnie wymiana tarcz, zacisków i klocków x4 (przód i tył).
Zapytanie mam, jakie tarcze/zaciski/klocki na tył dać, coś konkretnego możecie polecić co się nie rozleci albo nie pokrzywi przy pierwszym kontakcie z zimną wodą?
No i przód, aktualnie mam standardy 288, a zastanawiam się aby wymienić na 288 wentylowane, lub ewentualnie 312.
Zaznaczam że do wymiany będę miał na pewno zaciski na wszystkie 4 koła. Klocki z przodu jeszcze przeżyją troche a tarcze nie są najgorsze, z tyłu to już masakra bo nawet nie łapią więc tam na pewno komplet leci (z osłonami jak dorwę jakieś).
Jako że już mam dość regenracji zacisków to czeka mnie wymiana tarcz, zacisków i klocków x4 (przód i tył).
Zapytanie mam, jakie tarcze/zaciski/klocki na tył dać, coś konkretnego możecie polecić co się nie rozleci albo nie pokrzywi przy pierwszym kontakcie z zimną wodą?
No i przód, aktualnie mam standardy 288, a zastanawiam się aby wymienić na 288 wentylowane, lub ewentualnie 312.
Zaznaczam że do wymiany będę miał na pewno zaciski na wszystkie 4 koła. Klocki z przodu jeszcze przeżyją troche a tarcze nie są najgorsze, z tyłu to już masakra bo nawet nie łapią więc tam na pewno komplet leci (z osłonami jak dorwę jakieś).