[FWD] korektor siły hamowania
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
[FWD] korektor siły hamowania
Okazało się że mam luźny korektor siły hamowania i dwie linki lewo/prawo ręcznego z pancerza nie wychodzą.
Jak to jest z korektor siły hamowania? To się wymienia? Bo jest luźny...
Jak to działa może ktoś oświecić
Jak to jest z korektor siły hamowania? To się wymienia? Bo jest luźny...
Jak to działa może ktoś oświecić
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
luzny jak ?rozwin mysl...
korektor ma za zadanie dostosowac sile hamowania tylnej osi do obciazenia samochodu oraz ogólnego ułozenia nadwozia na aucie..przod masz starowalny bo kola skretne a tyl chodzi o to zeby nie doprowadzac do blokowania kół..z inna sila musi byc hamowany jesli masz pusty bagaj a z inna gdy jest tam duza masa włozona..
jesli sprawdzasz to na podniesionym aucie tzn na lewarku to moze miec luz.chyba...
korektor ma za zadanie dostosowac sile hamowania tylnej osi do obciazenia samochodu oraz ogólnego ułozenia nadwozia na aucie..przod masz starowalny bo kola skretne a tyl chodzi o to zeby nie doprowadzac do blokowania kół..z inna sila musi byc hamowany jesli masz pusty bagaj a z inna gdy jest tam duza masa włozona..
jesli sprawdzasz to na podniesionym aucie tzn na lewarku to moze miec luz.chyba...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
Ktoś wie może jaka powinna być długość linek ręcznego?
[ Dodano: 2012-09-13, 07:02 ]
Jeżeli dobrze wyczytałem z ETKI to są dwa rodzaje długości linek:
1. 4A0609721D 1510x45x18mm
lub
2. 4A0609721F 1480x45x20mm
która będzie dobra?
[ Dodano: 2012-09-13, 07:02 ]
Jeżeli dobrze wyczytałem z ETKI to są dwa rodzaje długości linek:
1. 4A0609721D 1510x45x18mm
lub
2. 4A0609721F 1480x45x20mm
która będzie dobra?
Ostatnio zmieniony 2012-09-13, 07:33 przez tomasz84, łącznie zmieniany 2 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
zalezy jakie masz zaciski.
dlugosc linek zalezy od ułozenia dzwigni na zacisku.
dlugosc linek zalezy od ułozenia dzwigni na zacisku.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
to nie temat o linkach tylko o korektorze.zaloz drugi temat.
ze zdjeciem moze ktos ogarnie.
ze zdjeciem moze ktos ogarnie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Podepnę się pod temat, żeby nie tworzyć nowego.
A mianowicie jak wyregulować korektor siły hamowania? Wiadomo, że po obniżeniu samochodu tył jest niżej, a co za tym idzie korektor "widzi" to tak jakby samochód był załadowany i daje dużą siłę na tylne hamulce. Moje przypuszczenia znajdują potwierdzenie w praktyce - przy dość gwałtownym hamowaniu na łuku tył żył własnym życiem - ucieka na zewnętrzną.
Wyprzedzając niektóre komentarze - korektora nie usunę, bo w jakimś celu fabryka go zamontowała i tak ma zostać.
A mianowicie jak wyregulować korektor siły hamowania? Wiadomo, że po obniżeniu samochodu tył jest niżej, a co za tym idzie korektor "widzi" to tak jakby samochód był załadowany i daje dużą siłę na tylne hamulce. Moje przypuszczenia znajdują potwierdzenie w praktyce - przy dość gwałtownym hamowaniu na łuku tył żył własnym życiem - ucieka na zewnętrzną.
Wyprzedzając niektóre komentarze - korektora nie usunę, bo w jakimś celu fabryka go zamontowała i tak ma zostać.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
masz auto bez ABS, z ABS, czy też z ABS z możliwością wyłącznia?
jesli pierwsza i ostatnia opcja, to ustaw tak aby przy aucie pustym aucie sotjącym na kołach przy mocnym wciskaniu hamulca dźwignia naciągała troche sprężynę,
jesli masz ABS bez możliwości wyłącznia to nie masz redukcyjnego, korektora który redukuje ciśnienie, tylko dławikowy który spowalnia przepływ płynu z pompy hamulcowej do zacisku, i w tean sposób daje więcej czasu na zareagowanie, układowi ABS, do mian prędkości, tylnych kół, aby nie spowodować sytuacji kiedy tył zacznie wcześniej hamować na granicy przyczepności niż przód, przy sprawnym ABS nie spowoduje to zarzucania tyłu trudnego do opanowania, ale będzie wyraźnie zwiększona tendencja do lekkiej nadsterowności.
jesli pierwsza i ostatnia opcja, to ustaw tak aby przy aucie pustym aucie sotjącym na kołach przy mocnym wciskaniu hamulca dźwignia naciągała troche sprężynę,
jesli masz ABS bez możliwości wyłącznia to nie masz redukcyjnego, korektora który redukuje ciśnienie, tylko dławikowy który spowalnia przepływ płynu z pompy hamulcowej do zacisku, i w tean sposób daje więcej czasu na zareagowanie, układowi ABS, do mian prędkości, tylnych kół, aby nie spowodować sytuacji kiedy tył zacznie wcześniej hamować na granicy przyczepności niż przód, przy sprawnym ABS nie spowoduje to zarzucania tyłu trudnego do opanowania, ale będzie wyraźnie zwiększona tendencja do lekkiej nadsterowności.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
U siebie mam ABS/EDS bez możliwości wyłączenia.
Zauważyłem właśnie tą tendencję do nadsterowności i trochę mnie to zaniepokoiło (co przy prędkości ~100km/h na łuku nie jest niczym dziwnym) i chciałbym to zweryfikować - ma tak być, jest coś źle?
Zauważyłem właśnie tą tendencję do nadsterowności i trochę mnie to zaniepokoiło (co przy prędkości ~100km/h na łuku nie jest niczym dziwnym) i chciałbym to zweryfikować - ma tak być, jest coś źle?
Ostatnio zmieniony 2013-09-17, 21:19 przez hexman, łącznie zmieniany 1 raz.