[Q] S6 Brak ABS, drganie pedału hamulca

gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

[Q] S6 Brak ABS, drganie pedału hamulca

Post autor: gruby »

Witam :-)

Mam następujący problem, całkiem nagle i niespodziewanie zniknął mi ABS (podpinałem pod kompa i nic nie widzi). Stało się to po kilkukrotnym, szybkim wciśnięciu pedału hamulca na postoju.
Drugą dziwną rzeczą jest skaczący pedał hamulca (drgający), przy wciskaniu skokami schodzi w dół.
Przeglądałem inne tematy o ABSie ale nie znalazłem podobnego problemu.
Proszę o jakieś podpowiedzi, bo nie wiem od czego zacząć.
Ostatnio zmieniony 2013-01-02, 19:34 przez gruby, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Trochę dziwnie opisałeś swój problem, ale przypuszczam że odpowiedź znajdziesz tu:

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2713
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

gruby, ze niby jak zniknal ci abs?jak to odczules?
a te drgania to niby co?to jest wlasnie dzialajaca pompa abs..w ten sposub odczuwasz odpuszczanie ktoregos zacisku poprzez drganie na pedale hamulca..

[ Dodano: 2013-01-01, 13:36 ]
dla pewnosci sprawdz bezpiecznik 21 w skrzynce z boku deski.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

"pedała" :nabijasie: :polew: :szok: :ups:

Mianownik (kto? co?): pedał
Dopelniacz (kogo? czego?): Nie lubię pedału
Celownik (komu? czemu?): Przygladam się pedałowi
Biernik (kogo? co?): Lubię pedał
Narzednik (z kim? z czym?): Rozmawiam z pedałem
Miejscownik (o kim? o czym?): Rozmawiam o pedale
Wolacz: Hej pedale

http://www.aztekium.pl/przypadki.py?tek ... 82&lang=pl
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Nie spamować, skupić się na problemie.
Ostatnio zmieniony 2013-01-01, 14:01 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

przemoprzem, ma to jakiś związek z tematem?
Jak jesteś taki Miodek to napisz koledze na pw.że popełnił błąd.a nie zaśmiecasz temat.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No i o co te nerwy? Z deczka śmiesznie się to czyta i tyle. Nie zwyzywałem kolegi, Miodkiem się nie czuje, a trochę dowcipu tematowi nie umniejszy :)

PS. Inne są wyniki wyszukiwania dla słowa "pedału" (27) i pedała" (2), więc ktoś mający podobny problem może tematu nie odnaleźć.

Trzymajmy się tematu !. kk84
Ostatnio zmieniony 2013-01-01, 13:59 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

No i zwróćcie uwagę, że gruby, ma ten problem w S6 więc deko inaczej tam z hamulcami jest. Nie ma wspomagania podciśnieniowego.
Jeśli problem tyczył by się np samej pompy.
II V-ce Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gruby pisze:dziwną rzeczą jest skaczący pedał hamulca (drgający) przy wciskaniu skokami schodzi w dół
Akumulator ciśnienia, a konkretnie zawór zwrotny (jednokierunkowy) padł stąd pulsacja pedały - akumulator ma za zadanie m.in. wyrównać pulsację ciśnienia które generuje dwusekcyjna pompa, i wspomniany akumulator ma dwa zaworki - od strony pompy i strony cylindra roboczego (wspomagacza hamowania). Jeżeli któryś z nich jest uszkodzony to różne ciekawe rzeczy dzieją się. Mało tego, przewód wysokiego ciśnienia na odcinku pompa - zasilanie akumulatora ciśnienia ma wewnętrzną restrykcję do lekkiego przydławienia przepływu i pulsacji ciśnienia z pompy, jeżeli na pracującym silniku słyszysz po stronie kierowcy cykanie to oznaka, że zawór jest ok i masz nie oryginalny przewód wysokiego ciśnienia ponieważ zakuwacze nie przekładają tych dławików.
Proponuję zmierzyć ciśnienie w obwodzie akumulatora ciśnienia na pracującym silniku i po zgaszeniu (powinno się utrzymać chwilę). Tylko uwaga, panuje tam ciśnienie 150 - 180 Barów.

Druga kwestia. Jeżeli łączysz się ze sterownikiem ABS'u i nie ma w nim błędów to jest on złym miejscem do szukania dziury w całym.
Kolejna rzecz to fakt, że ABS w układem hamulcowym jest sprzężony pompą elektryczną na podłużnicy po stronie kierowcy, zasada działania -> wikipedia.
Jeżeli pedał drży lekko i słyszysz "tyrkotanie" pompy tzn. że właśnie ABS działa.

Zgaś silnik, i na zapłonie spróbuj wcisnąć hamulec, jak jest twardy i nie dasz rady to musisz szukać w obwodzie wysokiego ciśnienia uszkodzenia.

Tyle.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Butterbean, wiem jak odczuwa się pracę ABSu :-) dzieje mi się to na postoju, wciskam pedał hamulca na włączonym silniku i odczuwam drganie pedału panie przemoprzem,

kk84, na zgaszonym silniku pedał jest twardy
w którym miejscu jest przewód wysokiego ciśnienia przy "hamulcach" S-ki?

[ Dodano: 2013-01-01, 15:54 ]
no i gdzie znajdę akumulator cisnienia w 2.2t?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gruby,

Nikt nie posądza Cie o nie wiedzę na tym forum. Prośba na przyszłość możliwie detalicznie precyzuj myśli, dokładnie i skrupulatnie opisuj problem jaki Cie dotyka. Ze zdawkowej relacji trudno wychwycić coś. Także rada do serca i pamiętamy na przyszłość. Strzel focha za to napomnienie to gnaty porachuję :mrgreen:

Jak na zgaszonym (kluczyk w pozycji zapłonu, kontrolki palą się) powinieneś dać radę przy sprawnym układzie "wypompować" pedałem hamulca całe ciśnienie z akumulatora.
gruby pisze:[ Dodano: 2013-01-01, 15:54 ]
no i gdzie znajdę akumulator cisnienia w 2.2t?
A jak powiem to co dostanę :mrgreen: ?. Zechciej zerknąć od spodu w podłużnice po stronie kierowcy, okolice IC, szukasz stalowej bombki choinkowej :-P. Lub drugi sposób - tropisz przewody z pompy dwusekcyjnej i dochodzisz do celu.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak jak kolega wspomniał, prawdopodobnie padł akumulator ciśnienia (gruszka). Jeśli po zgaszeniu silnika próbujesz naciskać hamulec i jest twardy, to będzie akumulator, zawór nie trzyma lub walnęła membrana utrzymująca ciśnienie. Sprawny aku powinien po zgaszeniu silnika wspomagać hamowanie przynajmniej kilka, kilkanaście razy/naciśnięć.
Jeśli wyjedzie że to on, skromnie przyznam, że posiadam takowy sprawny.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

dzisiaj miałem chwilę i posiedziałem przy tych hamulcach, a konkretnie przy gruszce, akumulatorze, bombce ;-)
przy zgaszonym silniku pedał jest twardy, przy silniku włączonym przez chwile jest normalnie ale po kilkukrotnym "kliknięciu" na hamulec zaczynają się skoki
w trakcie jazdy siła hamowania jest o wiele mniejsza niż wcześniej, pierwsze uderzenie jest nawet dostateczne ale kolejne to twardy pedał i wiele siły trzeba przyłożyć żeby zatrzymać samochód (dopiero pod koniec hamowania kiedy auto ma nieznaczną prędkość da się je zatrzymać momentalnie)

Jak wspominałem wcześniej stało się to przy kilkukrotnym, szybkim naciśnięciu na pedał hamulca podczas postoju

i jeszcze jedno pytanie, czy dobrze zauważyłem, że akumulator ciśnienia jest połączony przewodem hydraulicznym z pompą wspomagania? i czy powinien znajdować się w niej płyn wspomagania?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak. Poczytaj o tym, było na forum. http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=10016#10016
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gruby pisze: akumulator ciśnienia jest połączony przewodem hydraulicznym z pompą wspomagania?
Tak.
gruby pisze:czy powinien znajdować się w niej płyn wspomagania?
Tak.

No to jeśli nie chcesz się rozwalić z takimi heblami to bierz od Jag'a tą gruszkę i zmieniaj. Ewentualnie przerób układ na klasyczne podciśnieniowe serwo tak jak Jag. W 2.2T jest problem z podciśnieniem (pewnie i tak byś o to zapytał) przy doładowaniu ponad ciśnienie atmosferyczne i można tu zastosować (hehe, znowu) akumulator tym razem podciśnienia.
Przewód pompa - akumulator masz ori sprawny i nie spocony ?.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”