[Q] A6 C4 2.8 Brak hamulców po pałowaniu
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
[Q] A6 C4 2.8 Brak hamulców po pałowaniu
Witam szybkie i raczej proste i oczywiste pytanie. Czy końcówka tarcz może mieć tak ogromny spadem mocy hamowania Kurde 2 godziny temu musiałem walczyć z samochodem na drodze bo po hamowaniu dwa razy z 200 do 100 na łuku drogi było tylko kupa dymu i redukcję biegami, żeby cokolwiek zrobić. Dobrze że teren znam Ale do rzeczy tarcza z przodu ma minimum na 23 i ostatnio coś koło tego było na suwmiarce. Ok tarcze out ale co dalej klocki prawie nowe bo przed kupnem były zmieniane. Płyn też możliwe że będzie się kończył skoro takie objawy Kurde niby to oczywiste, ale pytanie jakie tarcze dać na przód, oczywiście nie przesadzając z kasą Kurde w 80 po dwóch tygodniach musiałem wywalić bosche bo bicie stało się nieznośne a klocki porażka tak twarde że piszczały przy każdym hamowaniu. Ktoś pisał o mikodzie parę postów niżej ale wychodzi chyba na to że to loteria. Co od siebie możecie polecić i co ogarnąć żeby hamulce starczyły na trochę dłużej Z góry dzięks za odpowiedzi
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Hamulec Ci się stracił w wyniku ich przegrzania. Im cieńsza tarcza, tym mniejsza możliwość przyjęcia energii cieplnej, a jak dobrze wiadomo, ciepło się wytwarza podczas hamowania, szczególnie przy takich prędkościach, a co za tym idzie płyn hamulcowy także się zagrzeje itd.
Skoro się obraziłeś na Boscha to załóż tarcze z Zimermann, Textar, ATE, ewentualnie TRW. Klocki hm... też bym polecił coś w rodzaju TRW, Jurid itp. Płyn hamulcowy na 100% do wymiany, ponieważ chyba nie wiadomo kiedy był wymieniany??
Skoro się obraziłeś na Boscha to załóż tarcze z Zimermann, Textar, ATE, ewentualnie TRW. Klocki hm... też bym polecił coś w rodzaju TRW, Jurid itp. Płyn hamulcowy na 100% do wymiany, ponieważ chyba nie wiadomo kiedy był wymieniany??
Ostatnio zmieniony 2013-04-03, 15:07 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Szczerze to przyznam się bez bicia że płyn zmieniłem tylko z tyłu cały jak robiłem zaciski no i opróżniłem cały zbiorniczek ale pewnie z przodu w rurkach i w pompie dużo go zostało. Tarcze dno, ale aż w szoku byłem że skuteczności hamowania nie było wcale a tył prawie nie brał udziału w hamowaniu bo tarcza tył prawie dała się dotknąć a przenie się już świeciły. No ale nic popatrzę za tym Zimmermannem skoro warte uwagi. Na razie lecą do mnie linki ręcznego to w razie co będę miał czym się ratować
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Klocki z TRW na tyle u mnie dziwne dźwięki wydawały i też dosyć twarde są - założyłem w poprzedniej komplet na tył TRW i 90tys przejechane i dalej dużo klocków jest i spory rant na tarczy
Niedawno hamowałem z 210 do 0 i oryginalne tarcze i klocki vw/audi przydymiły się, ale do końca hamulec dobrze łapał
Na przód ferodo klocki nawet niezłe, boscha też nie polecam bo twarde.
Jak się zabierzesz za te hamulce to nie zaszkodzi jak tłoczki wyjmiesz z zacisków i ocenisz ich stan wizualny czy nie przyrdzewiałe i pod gumki płynu hamulcowego możesz wlać
Niedawno hamowałem z 210 do 0 i oryginalne tarcze i klocki vw/audi przydymiły się, ale do końca hamulec dobrze łapał
Na przód ferodo klocki nawet niezłe, boscha też nie polecam bo twarde.
Jak się zabierzesz za te hamulce to nie zaszkodzi jak tłoczki wyjmiesz z zacisków i ocenisz ich stan wizualny czy nie przyrdzewiałe i pod gumki płynu hamulcowego możesz wlać
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie tyle słaba tarcza i płyn a raczej woda w nim zawarta powoduje nagle słabnięcie hamulca po mocniejszym przyhamowaniu. Płyn jest niesamowicie higroskopijny, po kilku latach może w nim być 1/3 wody, która wrze wiadomo w jakiej temp... dlatego należy go obligatoryjnie co 2lata wymieniać.
Warto też nie skąpić na byle jaki płyn, dobry markowy i z wysoką temp wrzenia.
Tarcze Zimmerman również mogę ci polecić a klocki Ferodo, ATE, TRW.
Warto też nie skąpić na byle jaki płyn, dobry markowy i z wysoką temp wrzenia.
Tarcze Zimmerman również mogę ci polecić a klocki Ferodo, ATE, TRW.
Ostatnio zmieniony 2013-04-03, 20:02 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
wolfik0, zrobiłem regeneracje tyłu w "kwatro" i i przód się zrobi J.A.G, Kurde płyn płynem ale sytuacja wyglądała tak 200 i zejście do 100, zakręt i kolejne 200 i próba zejścia, i niestety zakręt brany przy 140-150 Płyn swoją drogą, ale tarcze czerwone i dymu tyle że kumpel poleciał do bagaja po gaśnicę musiałem z dobre 300 metrów na lekkim hamulcu przejechać żeby tarcze w linii zostały. \szukam czegoś na alle i co powiecie o tym
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-przod ... 29544.html
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-przod ... 29544.html