[Q] A6 C4 2.8 Brak hamulców po pałowaniu

Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

[Q] A6 C4 2.8 Brak hamulców po pałowaniu

Post autor: Key100l »

Witam szybkie i raczej proste i oczywiste pytanie. Czy końcówka tarcz może mieć tak ogromny spadem mocy hamowania :?: Kurde 2 godziny temu musiałem walczyć z samochodem na drodze bo po hamowaniu dwa razy z 200 do 100 na łuku drogi było tylko kupa dymu i redukcję biegami, żeby cokolwiek zrobić. Dobrze że teren znam :P Ale do rzeczy tarcza z przodu ma minimum na 23 i ostatnio coś koło tego było na suwmiarce. Ok tarcze out ale co dalej :?: klocki prawie nowe bo przed kupnem były zmieniane. Płyn też możliwe że będzie się kończył skoro takie objawy :?: Kurde niby to oczywiste, ale pytanie jakie tarcze dać na przód, oczywiście nie przesadzając z kasą :] Kurde w 80 po dwóch tygodniach musiałem wywalić bosche bo bicie stało się nieznośne a klocki porażka tak twarde że piszczały przy każdym hamowaniu. Ktoś pisał o mikodzie parę postów niżej ale wychodzi chyba na to że to loteria. Co od siebie możecie polecić i co ogarnąć żeby hamulce starczyły na trochę dłużej :?: Z góry dzięks za odpowiedzi :P :ok:
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Hamulec Ci się stracił w wyniku ich przegrzania. Im cieńsza tarcza, tym mniejsza możliwość przyjęcia energii cieplnej, a jak dobrze wiadomo, ciepło się wytwarza podczas hamowania, szczególnie przy takich prędkościach, a co za tym idzie płyn hamulcowy także się zagrzeje itd.

Skoro się obraziłeś na Boscha to załóż tarcze z Zimermann, Textar, ATE, ewentualnie TRW. Klocki hm... też bym polecił coś w rodzaju TRW, Jurid itp. Płyn hamulcowy na 100% do wymiany, ponieważ chyba nie wiadomo kiedy był wymieniany??
Ostatnio zmieniony 2013-04-03, 15:07 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Szczerze to przyznam się bez bicia że płyn zmieniłem tylko z tyłu cały jak robiłem zaciski no i opróżniłem cały zbiorniczek ale pewnie z przodu w rurkach i w pompie dużo go zostało. Tarcze dno, ale aż w szoku byłem że skuteczności hamowania nie było wcale a tył prawie nie brał udziału w hamowaniu bo tarcza tył prawie dała się dotknąć a przenie się już świeciły. No ale nic popatrzę za tym Zimmermannem skoro warte uwagi. Na razie lecą do mnie linki ręcznego to w razie co będę miał czym się ratować :-P
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Klocki z TRW na tyle u mnie dziwne dźwięki wydawały i też dosyć twarde są - założyłem w poprzedniej komplet na tył TRW i 90tys przejechane i dalej dużo klocków jest i spory rant na tarczy :mrgreen:
Niedawno hamowałem z 210 do 0 i oryginalne tarcze i klocki vw/audi przydymiły się, ale do końca hamulec dobrze łapał :mrgreen:
Na przód ferodo klocki nawet niezłe, boscha też nie polecam bo twarde.
Jak się zabierzesz za te hamulce to nie zaszkodzi jak tłoczki wyjmiesz z zacisków i ocenisz ich stan wizualny czy nie przyrdzewiałe i pod gumki płynu hamulcowego możesz wlać ;-)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie tyle słaba tarcza i płyn a raczej woda w nim zawarta powoduje nagle słabnięcie hamulca po mocniejszym przyhamowaniu. Płyn jest niesamowicie higroskopijny, po kilku latach może w nim być 1/3 wody, która wrze wiadomo w jakiej temp... dlatego należy go obligatoryjnie co 2lata wymieniać.
Warto też nie skąpić na byle jaki płyn, dobry markowy i z wysoką temp wrzenia.

Tarcze Zimmerman również mogę ci polecić a klocki Ferodo, ATE, TRW.
Ostatnio zmieniony 2013-04-03, 20:02 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:Tarcze Zimmerman również mogę ci polecić
Są ok, ale nie łącz ich z klockami textara przypadkiem. Są to twarde klocki i na rozgrzanych tarczach będzie popiskiwać a po mocnej serii heblowania będzie pisk hamującego pociągu towarowego :-P.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

wolfik0, zrobiłem regeneracje tyłu w "kwatro" i i przód się zrobi :-P J.A.G, Kurde płyn płynem ale sytuacja wyglądała tak 200 i zejście do 100, zakręt i kolejne 200 i próba zejścia, i niestety zakręt brany przy 140-150 :-/ Płyn swoją drogą, ale tarcze czerwone i dymu tyle że kumpel poleciał do bagaja po gaśnicę :-P musiałem z dobre 300 metrów na lekkim hamulcu przejechać żeby tarcze w linii zostały. \szukam czegoś na alle i co powiecie o tym :?:
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-przod ... 29544.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”