[FWD] Hamulce tył zmiana tarcz na większe

Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

[FWD] Hamulce tył zmiana tarcz na większe

Post autor: Nieju231 »

W moim audi szykuje sie wymina tylnych tarcz hamulcowych i tu moje pytanie czy jest możliwośc załorzenia wiekszych tarcz ?
Ostatnio zmieniony 2013-05-20, 18:48 przez Nieju231, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

_tagi
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Pewnie że idzie, ale czy to ma jakiś sens w tej gablocie?? Jak byś miał Q to ewentualnie, podobno z eSy podejdą tylne wentylowane, oczywiście jarzma i zaciski tylne także z eSy
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

A dlaczego nie miałoby sensu? jakbym z tyłu dał większe i w przyszłości na przód 312 mm to juz by taki zestaw konkretnie hamował. A żeby zamienić te heble tylnie na te z eSy to musze mnies Q czy do ośki też podejdą ?.
Ostatnio zmieniony 2013-05-18, 14:30 przez Nieju231, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

W tej kwestii rozchodzi się głównie o linki z hamulca ręcznego.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nieju231, Tagi poprawiłem za Ciebie, bo źle wpisałeś. Co do tematu, wszystko ma sens Panowie, hamulce to jest nasze bezpieczeństwo i sam chciałbym mieć takie hamulce jak w ciężarowym ;-) Same tarcze i zaciski z eski podejdą, mają tarcze ciut większe od naszych ( u nas 245 a w esce 269mm ) są też wentylowane a nie żyletki jak u nas. Kwestia jak rozwiązać hamulec ręczny, nasze linki z ośki nie podejdą, trzeba linki z Quattro i poprowadzić jest tak jak jest w Q czyli tak jak kształt litery T, bo ośce idą tak jak litera Y. Więc zamontować linki z quattro i zaczepić je jakoś do belki. Jest to wykonalne ale trzeba się trochę pobawić ;-)
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

dokładnie tak i ktoś ma jeden zestaw do testów odemnie ale jakoś się nie ujawnia z pracami więc zapewne jeszcze kolekcjonuje akcesoria do swapa ale wieże że ktoś wkońcu dokona tego dzieła :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
ujek69
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2011-11-23, 20:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: ujek69 »

zmieniając tylne zaciski od a4 b6 ja założyłem linki od quattro, dorabiałem uchwyt mocujący przy dzwigni:) i do tego są puszczone od dołu po belce, fakt nie wygląda to jak z fabryki ale spełnia funkcje w pełności:) gdyby ktoś potrzebował jakieś info to pytac:)
"F**k new car, I'm driving oldschool"
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

też założyłem z A4/B6 tylne ale na razie nie mam podpiętego ręcznego, będę zakładał linki tez od b6 są dłuższe
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Czy jarzma od eski podejdą na 100 % bo znalazłem nówki za 270 zł za sztuke.
Ostatnio zmieniony 2013-05-20, 13:21 przez Nieju231, łącznie zmieniany 2 razy.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

może zrobie trochę odkop, mam nadzieję że nikt się nie obrazi.
taka operacja jak najbardziej ma sens, ze tym że przy naszych prędkościach i mocach nie ma wielkiego sensu rzeźbić na tył wentylowanych tarcz, przy napędzie FWD.

w golfie miałem komplet tarcz 280mm z przodu wentylowane z tyłu, pełne,
o ile przednie często gęsto świeciły, to tył, z biegiem czasu tylko nie pracujące powierzchnie tarczy pokryły sie zółtym nalotem jak na wydechu.

nigdy nie zaświeciły się a przednie wentylowane to dość często.
tylne tarcze ze względu na fizykę ruchu pojazdu hamują ze znacznie mniejszą siłą. a więc i wydzielającego się ciepła jest znacznie mniej.
wentylowane tarcze mają znacznie większy sens jeśli częściej jeździmy w górach, i z pełnym bagażnikiem, wtedy jak najbardziej ma to sens.
jedna bardzo ważna sprawa której nie wolno lekceważyć, jesli mamy w układzie korektor, a w aucie nie mamy ABS'u lub mamy możliwość jego wyłączenia, niezbędne jest jego odpowiednie wyregulowanie, póki będziemy mieli włączony ABS tył to w trakcie mocnego hamowania tył będzie miał tendencję do wyraźniejszego zacieśniania zakrętów, czyli do nadsterowności, za to jesli, wyłączymy ABS, lub z innych przyczyn nam przestanie działać to tył będzie już wyprzedzał przód przy hamowaniu.
dotyczy to również aut bez ABS'u.

należy mieć też zawsze świadomość że jesli nam przestanie działać układ ABS, to tył będzie hamował zbyt mocno w porównianiu do przednich hamulców.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”