Strona 1 z 10

[ALL] [100 / A6 / S6] Serwo z Audi A8 D2

: 2013-08-08, 18:26
autor: kk84
Czołem Forumowicze.

Przerabiał ktoś z Was temat montażu serwa pochodzącego z Audi A8 D2 ?.
Czy jest P&P, jakich przeróbek wymaga, ogólnie każde info mile widziane.

: 2013-08-10, 16:04
autor: hubos21
dzisiaj byłem porównać serwa i z A8/D2, Passata, A4/B5/B6 nie podejdzie, serwa są przykręcane od strony silnika, śruby idą przez całe serwo, dodatkowo są po ukosie, nie tak jak w C4, że dwie w pionie, dwie w poziomie, jedyne serwo które jeszcze zostaje to serwo z A3, też ma 10 cali, przykręca od środka na 4 sruby tak jak to z C4, na razie nie wiem czy rozstaw będzie pasował ale to na dniach, później pozostaje kwestia połączenia z pedałami ale mam na to pomysł

: 2013-08-10, 21:17
autor: kk84
hubos21, no to kaszana :(. Serwo z VW Touarega powinno pasować, jest na 4 śruby mocowane analogicznie jak C4'kowe.

: 2013-08-14, 21:46
autor: hubos21
Dzisiaj porówałem serwa z C4 i A3 i rozstaw śrub mocujących jest taki sam, serwo pasuje więc pewnie to z touarego będzie podobne, co prawda trzeba coś pomyśleć z trzpieniem bo w C4 mamy widełki regulowane na gwincie a tutaj kula, poniżej fotka serwo C4 vs A3, to z A3ki wydaje się małe ale jest dużo grubsze a średnicą to samo co A8/D2, pompa z C4 do serwa z A3 nie pasuje

Obrazek

Przejrzałem serwa w innych autach i chyba dobra opcja jest z Grand Vitary, też jest grube, mocowane na 4 śruby i trzpień jest gwintowany

Obrazek

Będę się dale rozglądał za jakmś serwem z dobrego auta

Dzisiaj wymieniałem ścierwo u siebie w C4, udało mi się odkręcić wszystkie śruby po wcześniejszym wyjęciu pedału sprzęgła, zobaczymy czy się uda wkręcić wszystkie, na razie załapane na dwie nakrętki.

: 2013-08-15, 11:19
autor: kk84
hubos21, konwersja kulki na widełki jest dość łatwa do zrobienia. Cieszy, że z A3 rozstaw się pokrywa. Z Touarega serwo jest na 85% dwuprzeponowe.

: 2013-08-15, 13:18
autor: hubos21
jak leżały oba serwa na stole to z C4 wciskałem jedną ręką a przy tym z A3 musiałem się konkretnie zaprzeć i słychać w nim pożądne sprężanie

co do przeróbki kulki na widełki będę próbował z gwintowaniem i wkręcaniem bo spawania w tym miejscu jakoś się boję, jedyna wada serwa z A3 jest taka, że nie ma żadnej mocniejszej pompy pod to serwo (chociaż S3 ma fabrycznie 312 i też taką pompe), buszowałem w ETCE i sprawdziłem, że uszczelka między serwo a ścianę jest taka sama w A3 i Touaregu, skoro z A3 ma ten rozstaw co C4 to wiadomo co to oznacza :D jeśli to z Touarega ma średnicę podobną do C4 to jest dobra opcja

z ciekawości jeszcze to takie same serwo i pompę jak Touareg ma VW T5 a na allegro z T5tki ceny połowę niższe można kupić za mnie niż 100 zeta

: 2013-08-25, 18:04
autor: hubos21
Chyba znalazłem w końcu serwo, które podjedzie nam do C4 p&p a mianowicie serwo z Craftera/Sprintera/LTka, jest przykręcane na 4 śruby od środka, ma długi trzpień z widełkami i dodatkowo pompę z tłoczkiem 26,99mm czyli taki jak Touareg więc takie serwo będę zakładał i tak mnie korci, że chyba zrobię to w przyszłym miesiącu, serwo ma mniejszą średnicę niż to z C4 więc przewody z prawej strony nie powinny kolidować, za to jest grube dwukomorowe

Obrazek

: 2013-08-25, 21:36
autor: kk84
hubos21 pisze:jest grube dwukomorowe
Tak, i w S4 / S6 trzeba zmieniać konstrukcję rozpórki :(. To samo w Touareg'owskim serwie :(.

: 2013-08-26, 19:26
autor: hubos21
Więc Panie i Panowie zgromadzeni, w sobotę będę śmigał na serwie i pompie od A8/D2, wcześniej pisałem, że serwa z A8 się nie da przykręcić bo jest przykręcane na dwie śruby od komory silnika po ukosie ale okazuje się, że rozstaw śrub po ukosie w C4 jest taki sam, rozebrałem stare serwo z C4 i zrobiłem pomiar rozstawu

Obrazek

Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić jest wykręcenie widełek z obu serw i przykrecić tych od C4 do serwa od A8, prosta sprawa

Tutaj przed zmianą

Obrazek

tutaj po

Obrazek

Dalej musimy odwrócić pompę o 180 stopni, żeby wejście od rurki podciśnienia było do góry bo u mnie nie starczy jak będzie na dole, serwo przy tym musi być tak ustawione, żeby śruby, którymi będziemy przykręcać były ustawione na górną prawną i dolną lewą odwrotnie będzie ciężko przykręcić to lewą górną. Dodatkowo musi być tak ustawiona gdyż zbiorniczek w A8/D2 ma wyjście z boku a jak obrócimy w ten sposób to mamy wyjścia do zbiorniczka od góry i zakładamy nasz zbiorniczek od C4ki , dalej będzie trzeba dogiąć albo dorobić przewody od pompy do pompy ABSu, dodatkowo jak ktoś ma 100/C4 to trzeba mieć redukcję z gwintu M12x1 na M10x1 lub zakuć przewody na odpowiednich końcówkach, jak zamontuje dam znać w weekend. Serwo z A8 ma duże komore 9cali a małą 8cali czyli tak jak nowsze A5/A6 i pompę z tłoczkiem 25,4mm a nie 23,8 jak w C4.

Po wszystkim zestaw prezentuje się tak, na fotkach jest jeszcze nie obrócona pompa i wylot podciśnienia jest na dole

Obrazek

Obrazek

: 2013-08-26, 20:10
autor: kk84
hubos21, :ok: szacun.
Osobiście sprawę serwa zażegnałem u siebie ale wiecznie żyć ono nie będzie a Nasz doświadczenia przydadzą się potomnym :-). Daj znać jak uruchomisz układ hamulcowy na serwie z A8 D2

: 2013-08-26, 21:30
autor: hubos21
w czwartek o 16:00 zaczynam rezać, chyba jednak dam pompe hamulcową z A4/B6 jak podejdzie żeby mieć wyjście przewodów z boku, będzie łatwiej odpowietrzać, na szczęście pompa w A4/B6 też jest na tłoczku 25,4mm, jeszcze muszę wprowadzić małą modyfikacje, trzepień idący do pedałów w C4 mierząć od płaszczyzny serwa do końca widełek miał 22,5cm, po wkręceniu go do serwa od D2 mamy ok 20cm ale mało gwintu wkręconego, dlatego uciąłem kawałek trzepienia z gwintem od serwa z C4 (miałem akurat jedno padnięte) i zrobię przedłużkę a jednocześnie będzie wkręcone kilka cm więcej gwintu, łacznik też wykorzystam z A4/B6 ori od serwa a trzepień jak poniżej

Obrazek

: 2013-08-27, 22:03
autor: hubos21
Dzisiaj poczyniłem ostatnie szlify. Trzba przypiłować trochę narożnik mocowania pompy bo koliduje ze zbiorniczkiem, tutaj już zamontowany

Obrazek

Dalej musimy deliaktnie zeszlifować te wystające minimalnie tulejki, jakieś 1,5-2mm żeby mieć płaską powierzchnię

Obrazek

Tutaj już wszystko na gotowa z nowym łącznikiem, z dwóch stron kontry z nakrętek i ori widełki z C4 też skontrowane z resztą, teraz mam ustawioną długość 22,5cm tak jak miałem przy serwie z C4

Obrazek

Pisałem wcześniej żeby obrócić pompe o 180stopnii ale jednak nie robimy tego bo wyjście od podciśnienia będzie prosto w zbiorniczek więc zostawiam na dole

: 2013-08-28, 16:45
autor: J.A.G
Brawo :ok: Dobry kawałek pracy w to włożyłeś. Czekam na relację z funkcjonowania.

: 2013-08-28, 20:42
autor: kk84
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że hamulec z serwem zamiast wzmacniacza hydraulicznego pracuje inaczej. Z obserwacji, na serwie trzeba DELIKATNIE naciskać pedał hamulca z początku natomiast na wzmacniaczu siła hamowania była bardziej równomierna.

hubos21, kurde jesteś gość :mrgreen:

J.A.G, rozważasz zmianę serwa na A8'kowe ?.

: 2013-08-28, 21:35
autor: hubos21
zacząłem kombinacje ze serwem bo jeżdżę często A4/B5 i czasem B6 i tam delikatne dotknięcie hamulca zatrzymuj auto bardzo skutecznie, w C4 pedał nie łapie tak wysoko, mam u siebie przednie i tylne hamulce z A4/B6 a i tak nie ma takiego hebla dobrego, kolega ma A8 2.5 TDi i tam też ładnie pedał łapie wysoko, co prawda tam są większe tarcze i dwa tłoczki, jak zamontuję wszystko to porobię zdjęcia i będzie można zmierzyć czy wejdzie serwo z dwoma komorami po 9cali bo wiadomo to serwo mimo, że sprawne pierwszej młodości nie jest