Strona 1 z 1

[FWD] Oszukać regulator hamowania

: 2013-10-22, 20:19
autor: filo_xp
Witam ;)

Padł mi regulator hamowania. tarcze i klocki nowe..a prawe koło nie hamowało. w warsztacie prześwietlili cały układ, i doszli czego to wina.
Zaproponowano mi, żeby kupić używany ( bo to się prawie nie psuje, a można ładne pare groszy zaoszczędzić), rady posłuchałem a i tak źle na tym wyszedłem, ponieważ po wymianie teraz lewe koło nie hamuje :/ Mechanik który mi to robił, zaproponował (kolejna rada :| ) by go wogóle się go pozbyć, i połączyć ze sobą tylko przewody. ( u niego w A6, lub A8 -nie pamiętam), tego nie ma; jest ABS i to wystarczy. Więc teraz moje pytanie do Was, czy ktoś już praktykował coś takiego, jeśli tak to w jaki sposób to zrobić...byłbym wdzięczny za opis i zdjęcia.

Pozdrawiam :)

: 2013-10-22, 20:25
autor: Cyzio
Nie potrzeba trzech takich samych tematów.. :roll:

: 2013-10-22, 20:32
autor: hexman
Jeżeli mówisz o korektorze siły hamowania to w jakimś celu on jest zamontowany.

Temat zgłębiałem i sprawa ma się następująco:
"jesli masz ABS bez możliwości wyłącznia to nie masz redukcyjnego, korektora który redukuje ciśnienie, tylko dławikowy który spowalnia przepływ płynu z pompy hamulcowej do zacisku, i w tean sposób daje więcej czasu na zareagowanie, układowi ABS, do mian prędkości, tylnych kół, aby nie spowodować sytuacji kiedy tył zacznie wcześniej hamować na granicy przyczepności niż przód, przy sprawnym ABS nie spowoduje to zarzucania tyłu trudnego do opanowania, ale będzie wyraźnie zwiększona tendencja do lekkiej nadsterowności." arwam

Po więcej informacji odeślę Cię do tematu (zwłaszcza kilka jego ostatnich postów) w którym jest podkreślona istota tego elementu układu hamulcowego:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2278& ... sc&start=0

Ogólnie rzecz biorąc - wyrzucając korektor niejako zgadzasz się na to, że np. w momencie intensywniejszego hamowania na łuku (zwłaszcza przy złych warunkach pogodowych) tylne koła Ci się "zablokują" wcześniej niż przednie i polecisz bokiem.

: 2013-10-22, 21:34
autor: GTR34
filo_xp pisze: Mechanik który mi to robił, zaproponował (kolejna rada :| ) by go wogóle się go pozbyć, i połączyć ze sobą tylko przewody.
Takiemu mechanikowi to tylko kopa zasadzić wiadomo gdzie, z jego cennymi radami.. :roll:
filo_xp pisze: u niego w A6, lub A8 -nie pamiętam), tego nie ma; jest ABS i to wystarczy.
Oczywiście, że tak. Bo w A6 i A8 jest nowsza pompa ABS niż w setce. W setce była całkowicie inna pompa abs i do tego musiał być osobno korektor siły hamowania, w A6 i A8 pompa abs spełnia tą rolę i korektora nie trzeba.

: 2013-10-23, 02:22
autor: filo_xp
czyli nie ma co, kupić nowe (przynajmniej pewne) ze sklepu i założyć.
przy okazji jeszcze spytam, z ilu odcinków składa się ten miedziany przewód od hamulca?.ponieważ przez lata to nie było ruszane, a śruba przy odkręceniu (w trakcie tych wymian) nieco się wyrobiła.myślałem za wczasu o wymianie tego ostatniego odcinka (póki da się go jeszcze odkręcić).

: 2013-10-23, 04:22
autor: kornikbp
filo_xp, u Ciebie korektor ma 2 wejścia i 4 wyjścia?

: 2013-10-23, 06:09
autor: filo_xp
2 wejścia i 2 wyjścia