Nie znalazłem powitalni, więc jako że to mój pierwszy wpis - witam wszystkich bardzo serdecznie
Właśnie stoję przed podobnym dylematem - mam dwa rodzaje zacisków:
fi34 z ośką po boku
fi38 z ośką z tyłu
Bardziej mi pasuje zacisk z tłoczkiem 34 gdyż mniej obciąży mi pompę hamulcową, jednak jego ośka jest w podobnym stanie jak na wcześniejszych fotkach (wżery pod uszczelką). Dorobienie nowego odpada (nie mam możliwości), jednak sam trzpień można nabyć za ok 50-80 zetek wpisując w google "zestaw naprawczy BUDWEG CALIPER 209917" oraz "zestaw naprawczy BUDWEG CALIPER 209918" (teraz nie pamiętam który to prawy a który lewy). Ja jednak chyba pójdę inną drogą - albo zaleję wżery mosiądzem, przetoczę i wypoleruję, albo przetoczę trzpień do jakichś 14mm i na gorąco nabiję mosiężną tulejkę. W tej drugiej opcji trzeba będzie pilniczkiem przeszlifować gniazdo pod bolczyk, jednak to już kosmetyka - w zamian mam nadzieję dostać coś co nie będzie się bało żadnej rdzy.
Zacisk z tłoczkiem 38 będę trzymał jako rezerwę - boję się że pompa hamulcowa może być za słaba, ale za to sprężyna odbijająca ręczny jest ukryta wewnątrz zacisku, więc ma ten plus że jeden element do rdzewienia mniej..
Jako że nie mam bezpośredniego parcia na najszybsze skończenie przeróbki (obecnie jeżdżę na oryginalnych bębnach, a tarcze założę jak ogarnę całość zacisków i linek) więc bardzo prawdopodobne że na fotki trzeba będzie poczekać łaaaaaaaaadnych kilka dni:D:D
EDIT
Jest lepiej niż mogłem sądzić - dziś odwiedziłem sklep z uszczelkami, i w swojej ofercie mają simeringi o średnicy zewnętrznej 24, wysokości 7, i o różnych średnicach wewnętrznych - 14, 15 i 16. 16 to to co powinno być w oryginale, jednak jako że mają również mniejsze stanęło na tym że po prostu przetoczę ten odcinek trzpienia gdzie ma być uszczelka, zaś pozostała część zostanie jak jest - ew wżery nie będą w niczym przeszkadzać bo i tak jest tam smar, zaś część pod uszczelką będzie przetoczona - czyli gładka powierzchnia pod uszczelką
W takim razie pozostało mi tylko wypiaskować zaciski i jarzma, prasnąć czymś by na przyszłość nie rdzewiało, przetoczyć trzpienie, pozakładać nowe uszczelki - i może w przyszłym tygodniu pokażę jak wyszło
[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Takie cuś znalazłem,
https://www.autodoc.pl/budweg-caliper/1937556
za granicą po 20euro można dostać taki komplecik.
w PL podobno do dostania są takie gdzieś taniej, ale jest to owiane tajemnicą, bo kilka osób regeneruje zaciski i żal im zdradzić ten wielki sekret
https://www.autodoc.pl/budweg-caliper/1937556
za granicą po 20euro można dostać taki komplecik.
w PL podobno do dostania są takie gdzieś taniej, ale jest to owiane tajemnicą, bo kilka osób regeneruje zaciski i żal im zdradzić ten wielki sekret
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
no właśnie, gdyby zamawiać zza granicy to 40euro za kpl ale to i tak dużo.
Są gdzieś taniej, dowiem się gdzie to powiem - nie będę jak grabie - że grabię (wiedzę) tylko do siebie
Są gdzieś taniej, dowiem się gdzie to powiem - nie będę jak grabie - że grabię (wiedzę) tylko do siebie
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Jaka tajemnica? Jest mój temat o regeneracji tylnych zacisków i dawałem kontakt mailowy. Ta firma w PL to spółka córka Inter Carsu - nie chwalą się ofertą, bo lepiej dla IC sprzedaż zacisk za kilka stówek niż komplet naprawczy za kilkadziesiąt złotych. Ja jak pisałem w temacie http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=100106#100106 kupowałem w PL i pomogło. Swoją drogą zaciski z tematu mam nadal na sprzedaż.kornikbp pisze:Takie cuś znalazłem,
https://www.autodoc.pl/budweg-caliper/1937556
za granicą po 20euro można dostać taki komplecik.
w PL podobno do dostania są takie gdzieś taniej, ale jest to owiane tajemnicą, bo kilka osób regeneruje zaciski i żal im zdradzić ten wielki sekret
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018