[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?

Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

udało się, jeden zacisk skończony, mogłem go jeszcze wypiaskować przed złożeniem :)

mam fajny patent na zakładanie tej sprężynki i koszyczka, jutro postaram się napisać słów kilka
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Zaciągam ręczny - zero oporu na lewarku, tak jakby nie było linki. Faktycznie linka mogła się zerwać czy po prostu dźwigienka przy zacisku zablokowana/zapieczona?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

przemoprzem pisze:Zaciągam ręczny - zero oporu na lewarku, tak jakby nie było linki. Faktycznie linka mogła się zerwać czy po prostu dźwigienka przy zacisku zablokowana/zapieczona?
Pewnie to drugie.. Ja tak mam u siebie.. I wiem że linka jest do wymiany, a zaciski mam po regeneracji..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Raczej zerwana linka, bo jakby dźwigienka w zacisku była zapieczona to czuł byś właśnie opór, no chyba, że stanęła w pozycji jak zaciągnięty ręczny ale to wtedy koło by ci trzymało.. także opcja nr 1.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

GTR34 pisze:Raczej zerwana linka, bo jakby dźwigienka w zacisku była zapieczona to czuł byś właśnie opór, no chyba, że stanęła w pozycji jak zaciągnięty ręczny ale to wtedy koło by ci trzymało.. także opcja nr 1.
a widzisz u mnie linka sie blokuje w pancerzu.. Lekko ciągnie za dzwigienke przy zacisku ale nie na tyle żeby mocno hamowało koło.. :mrgreen:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Czy do wkręcania/wciskania tłoczków z tyłu nada się taki klucz

Obrazek

20 zł netto, więc nie kokosy. Kupić? Nada się?

Druga sprawa. Jeśli cieć u mechania wymieniał mi klocki i wcisnął tłoczek a nie wkręcił to definitywnie mi załatwił ręczny czy da się go odratować?

Trzecia sprawa. Piszecie że pasują zaciski m.in od golfa 4, octavia itp. Czy te wersje zacisków też mają feler, że dzwigienka ręcznego lubi się zapiec? Są w czymś lepsze czy po prostu jak oryginalne padną to łatwiej kupić od innych modeli VAG?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Klucz okey pod warunkiem że pasuje rozstaw bolców i wielkość tego kółeczka co wciska :mrgreen: 38mm masz tłoczek u nas w zaciskach :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

To jest dokładnie Quatros QS70407 i z tego co widzę to on ma dwa rozstawy trzpieni - jak odwraca się ten krążek. Jutro przedzwonię i dopytam.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

przemoprzem pisze:Druga sprawa. Jeśli cieć u mechania wymieniał mi klocki i wcisnął tłoczek a nie wkręcił to definitywnie mi załatwił ręczny czy da się go odratować?
Nie wiem jak to zrobił. Ale prawdopodobnie, że załatwił gwint. Jak coś to nie tylko ręczny załatwiony ale i zwykly hamulec. Tłoczek porusza się na trzpieniu z gwintem.

przemoprzem pisze:Trzecia sprawa. Piszecie że pasują zaciski m.in od golfa 4, octavia itp. Czy te wersje zacisków też mają feler, że dzwigienka ręcznego lubi się zapiec? Są w czymś lepsze czy po prostu jak oryginalne padną to łatwiej kupić od innych modeli VAG?
Oprócz tego, że nowsze zaciski to jest mniejsze ryzyko z racji tego iż są to zaciski aluminiowe.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Jeśli chodzi o aluminiowe to do quattro jest problem bo każdy wie, że dźwigienka w C4 quattro "chodzi" w stronę środka pojazdu a wszystkie aluminiowe mają tak, że chodzi przód/tył jedynie A8 ma taki sam układ jak C4 ale tam jest zacisk pod wentylowaną tarczę
Ostatnio zmieniony 2014-05-12, 10:36 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

przemoprzem pisze:Czy do wkręcania/wciskania tłoczków z tyłu nada się taki klucz

Obrazek

20 zł netto, więc nie kokosy. Kupić? Nada się?

Druga sprawa. Jeśli cieć u mechania wymieniał mi klocki i wcisnął tłoczek a nie wkręcił to definitywnie mi załatwił ręczny czy da się go odratować?

Trzecia sprawa. Piszecie że pasują zaciski m.in od golfa 4, octavia itp. Czy te wersje zacisków też mają feler, że dzwigienka ręcznego lubi się zapiec? Są w czymś lepsze czy po prostu jak oryginalne padną to łatwiej kupić od innych modeli VAG?
klucz takowy posiadam
niewygodny,ale robote raz na jakiś czas sie robi i sie sprawdzil
posiada dwa rozstawy bolcow.
POWER MADE IN SPANKY
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Witam ponownie. Na szybko zrobiłem wczoraj mały rekonesans na lewym kole.

I tak
- dźwigienka ręcznego stanęła w pozycji "zaciągnięty"
- linka ok, bo jak ją odpiąłem to chodzi luźno
- śrubokrętami zrobiłem dźwignię i rozruszałem dźwigienkę ręcznego
- trochę odrdzewiacza i mogę ręką/palcami ruszać dźwigienką
- ręczny trzyma i jak puszczę dźwigienkę to puszcza
- ale jak już chciałem wszystko poskładać to nie dałem rady załączyć tej śruby co zawleka się sprężynę odbijającą, po prostu jak chcę śrubę wkręcić to wtedy dźwigienka ręcznego musi być na "zaciągnięty" - a powinna być w tym drugim skrajnym położeniu przecież.

Obrazek

No i teraz wystarczy, że wkręcę tłoczek czy jednak muszę wszystko rozbebeczyć? I jak to jest (bo nie dokończa czaję zasadę działa ręcznego) że dźwigienka zaciągnięta a hamulce nie zablokowane - nożny działa prawidłowo.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

To znowu ja. Dobrałem się do zacisków. I tak:
W obu zaciskach dźwigienki reagują i działają - czyli hamują. Niestety już nie chcą odbijać, a na pewno prawa. Postanowiłem iść na całość i robebeszyć wszystko.

Rozkręciłem cały zacisk prawy:
1. jedna prowadnica praktycznie się nie ruszała.
2. Tłoczek z zapieczonymi śladami smaru czy czegoś podobnego - kąpiel w benzynie i szczoteczka do zębów i wsio zeszło. Na koniec wezmę jeszcze pastą tempo.
3. Po małych perturbacjach dobrałem się do dźwigienki ręcznego. No i tutaj problem - dźwigienka w miejscu gdzie przechodzi przez uszczelkę w korpusie zacisku jest mocno skorodowana. Zacząłem zdrapywać tę rdzę nożykiem i widać że wżery są spore i średnica jest mniejsza niż oś dźwigienki która jest głębiej. No i uszczelka która uszczelnia dźwigienkę jest do wymiany.

Nie wiem jak drugi zacisk, ale potrzebuję kupić gumki oraz dźwigienkę. Mam fotki, ale nie mam jak zgrać z telefonu.

EDIT
Takie coś mi potrzebne - http://www.noweczesci.pl/zestaw-naprawc ... -209917-0/ tylko nigdzie w necie nie ma nawet ceny.
Ostatnio zmieniony 2014-06-28, 22:52 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam

Mam pytanie czy zestawy naprawcze prowadnic do zacisków są takie same z przodu i z tyłu ? Może ktoś zna dokładnie wymiary jakie powinny być ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Casian, Nie są takie same :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”