Strona 1 z 11

[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?

: 2011-10-11, 19:26
autor: Piana_sta
Witam! Panowie mam problem z tylnymi hamulcami mianowicie nie trzyma mi prawe kolo na recznym i Pan na diagnostyce powiedzial mi ze to wina linki od recznego natomiast po wizycie u mechanika dowiedzialem sie ze linka jest ok a wine za te objawy ponosi jakies czarodziej (podejrzewam poprzedni wlasciciel badz jego mechanik) ktory zle poskladal zaciski. Propozycja padla nastepujaca regeneracja zaciskow badz zmiana na nowe. Bylbym osobiscie za zmiana na nowe aczkolwiek cena za sztuke ktora wynosi 380 PLN mnie troche przeraza.
Mozecie zacni Panowie udzielic mi informacji na temat regeneracji zaciskow czy mial ktos z tym doczynienia odnosnie jakosci i gwarancji oraz przykladow koszty takiego zabiegu?

: 2011-10-11, 20:17
autor: pawellike
A co ten mechanik mógł popier****ć w zaciskach? Moim zdaniem, trzeba znaleźć zestaw, reperaturkę zacisków tył C4 A6 i bedzie good.

: 2011-10-11, 20:25
autor: kasiarka
pawellike pisze:A co ten mechanik mógł popier****ć w zaciskach?
Został wciśnięty cylinderek, a nie wkręcony. Miałem to samo, i ja wymieniłem na drugi, który miałem z mojej audi na części :-D

: 2011-10-11, 20:26
autor: Piana_sta
Ciezko mi powiedziec poniewaz srednio sie znam. Pawellike Twoja propozycja to cos w stylu zestwu naprawczego?

[ Dodano: 2011-10-11, 20:28 ]
Kasiarka sugerujesz ze do zmainy cylinderek?

: 2011-10-11, 20:31
autor: kasiarka
najlepiej kupić używany, bo jest taniej. Ale jak coś to pisać wtedy, aby dali jakiejś gwarancji, bo może być takie coś jak u Ciebie.
Jestem za wymianą , bo wiadomo jak regenerowane...

: 2011-10-11, 20:42
autor: Piana_sta
Ja rowniez jestem za zmaina.Skonczy sie chyba na zakupie uzywanych. W pobliskiej miejscowosci na szrocie maja od S6 zaciski tylne od Avanta 150 PLN sztuka beda pasowac?

: 2011-10-11, 21:35
autor: pawellike
Cholera, jeśli cylinderek wciśnięty na "chama" to podziekuj za jakiekoleiwk reperaturkę :) i mechanikowi podziękuj, niech Ci sprawi uźywki zaciski najlepiej. Nowych sie nie opłaca .....

: 2011-10-12, 10:09
autor: Domel
Z ciekawości kupiłem do swojego zestaw naprawczy. w końcu 25zł to nie wielki pieniądz, potem trochę zabawy ale poszło. Szkoda tylko że nie dało nic. O ile masz pęknięte gumki, dostało się trochę brudu to może jest to do ogarnięcia ale jeśli tłoczek ciężko chodzi to nic nie da. U mnie właśnie winny okazał się tłoczek.
Trzeba szukać jakiejś używki w sensownym stanie.
U siebie wrzuciłem od skody octavi, akurat taką mam w domu i przypadkiem wyszło że zacisk jest taki sam, bo u siebie w okolicy nie mogłem dostać do a6 c4.

: 2011-10-12, 19:22
autor: J.A.G
Domel, dodaj tą pozycję zacisków w http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=113&p ... c&start=15

: 2011-10-12, 20:07
autor: Piana_sta
Domel, chcialbym zapytac czy ty masz oske czy Quattro?

: 2011-10-12, 20:35
autor: mietek69
Zależy co waszym dociskom dolega. Zazwyczaj to ten sam problem, czyli korodujące cięgno hamulca ręcznego- po prostu nie odbija do końca i hamulec w rezultacie bardziej lub mniej trzyma.

Z używkami to loteria, widząc ile osób ma ten problem to tylko kwestia kilku miesięcy aby pojawiła się powtórka z "rozrywki".

Można założyć nowy zestaw (ja tak zrobiłem bo w tym momencie nie miałem za dużo kasy) doczyścić skorodowane części ale sam widzę, że to raczej odwleczenie w czasie wymiany. Na alledrogo są dwa rodzaje docisków- różnią się w rezultacie tylko miejscem na odpowietrzenie, te ze śrubą na dole cholernie ciężko odpowietrzyć!

Ps.Zwróćcie uwagę na jarzma! Tam też często prowadnice korodują.

: 2011-10-13, 11:57
autor: misiek3456
mietek69, prosty sposob odpowietrzenia z dolna sruba....

przykrec je do gory nogani aby odpowietrznik byl na gorze,odpowietrzasz i przykrecasz w poprawnej pozycji i gotowe gwarantuje sukces :-D :-D :-D


pozdrawiam :-) :-)

jezeli chodzi o reperaturki to osobiscie nie polecam lepiej uzywka lub regeneracja

: 2011-10-13, 17:59
autor: Piana_sta
Panowie a na co zwracac szczegolna uwage przy kupowaniu uzywek na szrocie?

: 2011-10-15, 16:46
autor: Domel
U mnie jest ośka.
Jak kupujesz na szrocie to zobacz jak pracuje cięgno od ręcznego bo to ono dość często nawala jak już pisał ktoś wyżej, nie odbija do końca.

W miarę lekko też powinien chować się tłoczek, jeśli stawia duży opór i ciężko wkręcać go jakimkolwiek kluczem to w środku też może być problem, lepiej poszukać płynnie chodzących.

A z hamulcami jest tak, jarzma sprawdzić, u mnie poszła w ruch szczotka druciana, cała zewnętrzna rdza oczyszczona, wyciągnąłem prowadnice, wyczyściłem, dałem smar i nowe gumki, prowadnice muszą chodzić płynnie.

Zacisk zregenerowałem zestawem naprawczym z ciekawości, 25zł nie pieniądz a doświadczenie będzie. Nie wiele pomogło, tyle że mi płynu nie ubywało bo wcześniej ciekło generalnie i tak musiałem założyć nowy zacisk (od octavi) bo ciężko pracował tłoczek.

: 2011-10-16, 13:28
autor: Piana_sta
Domel dziekuje za cenne wskazowki. Jak tylko odbiore samochod od elektronika (maly problem z zegarami) to uderzam na szroty.

Ponawiam pytanie zaciski od S6 moga pasowac? Czy cala piaste tarcze i zacisk tzreba bylo by zmienic?