[FWD] Korektor siły hamowania - czy występuje w A6 ?
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
[FWD] Korektor siły hamowania - czy występuje w A6 ?
Witam kolegów
Ostatnio ogarniam temat hamulców w moim rydwanie. Mam zapieczony korektor i kombinuje jak go wywalić.
Czy w A6 C4 były korektory ? Czy któryś was klubowicze ma takowy w A6 ?
Wg. schematów w A6 były 2 układy ABS z którego jeden pasuje do setki. Jeśli w A6 nie było korektorów to znaczy że pompy ABS w A6 spełniają tą funkcję i rozwiązuje to mój problem - nie potrzebuję wiązki.
Dzięki za pomoc
Pzdr
Ostatnio ogarniam temat hamulców w moim rydwanie. Mam zapieczony korektor i kombinuje jak go wywalić.
Czy w A6 C4 były korektory ? Czy któryś was klubowicze ma takowy w A6 ?
Wg. schematów w A6 były 2 układy ABS z którego jeden pasuje do setki. Jeśli w A6 nie było korektorów to znaczy że pompy ABS w A6 spełniają tą funkcję i rozwiązuje to mój problem - nie potrzebuję wiązki.
Dzięki za pomoc
Pzdr
- kiwi
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: bytom
[ Dodano: 2014-01-10, 09:26 ]
W mojej a6 korektora/korektorów nie ma (ani przy belce, ani przy pompie hamulcowej)
Wydaje mi sie, że korekcja ciśnienia tylnych hamulców odbywa sie w bloku hydraulicznym pompy abs.
W mojej a6 korektora/korektorów nie ma (ani przy belce, ani przy pompie hamulcowej)
Wydaje mi sie, że korekcja ciśnienia tylnych hamulców odbywa sie w bloku hydraulicznym pompy abs.
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 09:29 przez kiwi, łącznie zmieniany 1 raz.
szlugi,wóda,baby
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
W A6 już nie występowały korektory siły hamowania.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
Skąd ma wiedzieć abs jak masz obciążone auto?kiwi pisze:[ Dodano: 2014-01-10, 09:26 ]
W mojej a6 korektora/korektorów nie ma (ani przy belce, ani przy pompie hamulcowej)
Wydaje mi sie, że korekcja ciśnienia tylnych hamulców odbywa sie w bloku hydraulicznym pompy abs.
Owszem ,abs dziala ale w sytuacji extremalnej jak już zablokujesz kolo(kola) to reguluje wtedy ciśnienie w ugladzie tak aby to kolo odblokować.
W a6 zamiast korektora jest dławik
Znajduje się na przewodzie hamulcowym przed tym giętkim na belce tylniej
- kiwi
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: bytom
możliwe:)dariodario pisze:Znajduje się na przewodzie hamulcowym przed tym giętkim na belce tylniej
a nie słyszałeś o korektorach które reagują na mocniejsze przebicie ciśnienia(w hydraulice nazywa się to zaworem progowym)?
np fiat punto I 2sztuki nad tylnymi wahaczami,jakieś daewoo(lanos chyba) 2 sztuki na pompe hamulcową przykręcone, nawet pierwsze golfy III miały taki patent:)
zdjęcie poglądowe
http://pmx_xyz3.w.interii.pl/KorektorPunto/korektor3.jpg
pomijam fakt, że korzystniejsza jest korekcja wykorzystująca zmianę siły hamowaniatylnych kół w zależności od obciążenia tylnej osi.
Ale robi sie offtop:)
szlugi,wóda,baby
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Czyli wywalenie korektora i wstawienie tego dławika załatwiło by sprawę ?
Byłem dziś na rolkach, i wyszło 25% różnicy w sile hamowania tylnych zacisków. Nie wiem teraz za co się brać - za zacisk (który już robiłem) czy grzebać przy tym korektorze ?
Pzdr
[ Dodano: 2014-01-10, 12:25 ]
Sprawa z dławikiem nie jest prosta, jest niedostępny.
Tak to wygląda podobno - macie takie coś ?
W TYM miejscu:
Byłem dziś na rolkach, i wyszło 25% różnicy w sile hamowania tylnych zacisków. Nie wiem teraz za co się brać - za zacisk (który już robiłem) czy grzebać przy tym korektorze ?
Pzdr
[ Dodano: 2014-01-10, 12:25 ]
Sprawa z dławikiem nie jest prosta, jest niedostępny.
Tak to wygląda podobno - macie takie coś ?
W TYM miejscu:
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
A niby jak ta pompa abs działa zamiast tego korektora co jest w audi100?GTR34 pisze:kiwi, Dobrze ci się wydaje, w A6 nie ma korektora bo pompa ABS spełnia za niego tą funkcję, jest całkowicie inna niż ta z 100.
Chętnie się dowiem(y)
[ Dodano: 2014-01-10, 13:46 ]
Teoretycznie takkiwi pisze:możliwe:)dariodario pisze:Znajduje się na przewodzie hamulcowym przed tym giętkim na belce tylniej
a nie słyszałeś o korektorach które reagują na mocniejsze przebicie ciśnienia(w hydraulice nazywa się to zaworem progowym)?
np fiat punto I 2sztuki nad tylnymi wahaczami,jakieś daewoo(lanos chyba) 2 sztuki na pompe hamulcową przykręcone, nawet pierwsze golfy III miały taki patent:)
zdjęcie poglądowe
http://pmx_xyz3.w.interii.pl/KorektorPunto/korektor3.jpg
pomijam fakt, że korzystniejsza jest korekcja wykorzystująca zmianę siły hamowaniatylnych kół w zależności od obciążenia tylnej osi.
Ale robi sie offtop:)
W praktyce nie jest to juz zalezne od obciązenia a od wysokosci tyniej czesci auta.
Nobo jak ktoś zmienia sprezyny na wyzsze lub nizsze?!?
A jak sprężyny są zmęczone?!?
To wtedy trzebaby za kazdym razem jak sie ingeruje w wysokosc zawieszenia ,regulować tenze korektor.
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 19:11 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
- kiwi
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: bytom
to są raczej powiązane ze sobą rzeczydariodario pisze:W praktyce nie jest to juz zalezne od obciązenia a od wysokosci tyniej czesci auta.
oczywiście, że tak:)tylko nikt tego nie robi:) jest regulacja napięcia sprężyny lub innego ustrojstwa, które steruje tymże korektoremdariodario pisze:Nobo jak ktoś zmienia sprezyny na wyzsze lub nizsze?!?
A jak sprężyny są zmęczone?!?
To wtedy trzebaby za kazdym razem jak sie ingeruje w wysokosc zawieszenia ,regulować tenze korektor.
są nawet tabele z podanymi ciśnieniami jakie powinny trafić na tylne koła w danych modelach w zależności od obciążenia(wysokości) tylnej osi
szlugi,wóda,baby
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
- kiwi
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: bytom
Tabelek nie mam, w starszych gratach były wlepki, podobnie jak z ciśnieniami ogumienia.various pisze:Pokaż
Ale prosze na przykładzie berlingo, opis regulacji korektora(takiego który reguluje siłe hamowania tylnych kół, w zależności od obciążenia tylnej ośki)
http://service.citroen.com/dtt/CDP/donn ... in_arr.pdf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=263074 (ostatni post)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d44720c805
Kiedyś zmieniałem tylne cylinderki w peugeocie 306 i jak sie okazało, to w nich znajdowały sie korektory siły:)
szlugi,wóda,baby
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)