[FWD] Twardniejący pedał hamulca
- KubsonNH
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-08-28, 15:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
[FWD] Twardniejący pedał hamulca
Witam, borykam się z problemem twardniejącego pedału hamulca. Dzieje się tak raz bardzo często, a raz bardzo rzadko, ale nie jest to ani komfortowe ani bezpieczne bo naprawdę trzeba się mocno zaprzeć nogą żeby zahamować . 80% czasu hamulec działą płynnie i jest w pełni wspomagany 20% czasu to mega twardy pedał . Vacum pompa nie hałasuje, choć auto mam od 2 miesięcy i to moje pierwszę Audi, więc może się nie znam Proszę o pomoc, od czego mógłbym zacząć, albo czy ktoś z Was tak miał?
- KubsonNH
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-08-28, 15:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Raz po odpaleniu a raz po dłuzszej jeździe. Najczesciej twardnieje przy małych predkosciach a juz zwłaszcza np przy wielokrotnych dohamowaniach przy podjeżdzaniu na skrzyzowaniu lub w korku gdy co chwilę uzywam delikatnie hamulec. Z duzej predkości tzn ok 70-80km/h zdarza się to rzadziej, już wtedy jest bardziej płynny. Ale niestety nadal jest to loteria.
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Problem bardzo popularny i wiele razy na tym forum poruszany. Winna jest pompa Vacum i niewystarczające podciśnienie jakie generuje (im mniejsza prędkość obrotowa, tym mniejsze podciśnienie generuje, dlatego przy małych predkościach problem się wzmaga).
Na forum jest nawet tutorial jak ją zregenerować.
Na forum jest nawet tutorial jak ją zregenerować.
- KubsonNH
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-08-28, 15:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Poziom płynu hamulcowego oczywiście że sprawdziłem.
Wczoraj odpiąłem podciśnienie przy pompie, a kolega dodawał gazu. Nie mam manometra, ale wyraźnie było czuć , że podciśnienie proporcjonalnie rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Zastanawiam się czy to nie serwo pompy? Wcisnąłem pedał hamulca do oporu na zgaszonym silniku, odpalając auto trzymałem wciśniety z całej siły i pedał po odpaleniu w ogóle sie nie zapadł,a wydaję mi się że powinien. Co o tym sądzicie?
Wczoraj odpiąłem podciśnienie przy pompie, a kolega dodawał gazu. Nie mam manometra, ale wyraźnie było czuć , że podciśnienie proporcjonalnie rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Zastanawiam się czy to nie serwo pompy? Wcisnąłem pedał hamulca do oporu na zgaszonym silniku, odpalając auto trzymałem wciśniety z całej siły i pedał po odpaleniu w ogóle sie nie zapadł,a wydaję mi się że powinien. Co o tym sądzicie?
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2014-02-26, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piła
Witam. Mialem taki sam problem. Po kilkakrotnym naciśnięciu pedał hamulca robił sie twardy. Problem tkwił w pompie vacum. Rozbebeszyłem ją i okazało sie że jeden z czterech zaworków znajdujących sie w niej rozleciał sie przez co nie pompowała wystarczającego podciśnienia. Nigdzie nie ma zestawu naprawczego do vacum, ale te zaworki pasują od pompy paliwa z Żuka (3zł sztuka). Ja też znalazłem takie pod numerem z boscha 2 447 419 002 ( zaworek zwrotny paliwa do MANA, DAFA) 20 zł sztuka. Po złożeniu wszystkiego hamulce działają jak należy. Myślę że taka operacja powinna pomóc.
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Maszto, możesz podrzucić linka do tutoriala ?? jakoś znaleźć go nie mogę .
W 100 mam vacum od nowości i wychodzi na to, że nie domaga .
W 100 mam vacum od nowości i wychodzi na to, że nie domaga .
Ostatnio zmieniony 2014-06-24, 14:14 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Pojawia się problem.
Vacum trzyma ciśnienie i pompuje do 6,6 bara, po wciśnięciu hamulca niewiele spada, ale po jego puszczeniu, spada do poniżej 4 - i to jest dziwne
Przy 2000 rpm dobija do 0,8 bara.
Zaworki Boscha (do samochodów ciężarowych) o których mowa w jednym z poradników, są mniejsze o ok 1 mm na średnicy i węższe również koło 1 mm. Co skutkuje tym, że uszczelki go nie uszczelnią i będzie latać ?
Ktoś ma jakiś pomysł. ?
EDIT
Wymieniony podejrzany zaworek uszczelniony na miękkie podkładki metalowe i widać od razu różnice, na wolnych obrotach pompuje 0,82 bara, przy 1500 rpm 0,9 barao wiele szybciej pompuje po wciśnięciu hamulca.
Vacum trzyma ciśnienie i pompuje do 6,6 bara, po wciśnięciu hamulca niewiele spada, ale po jego puszczeniu, spada do poniżej 4 - i to jest dziwne
Przy 2000 rpm dobija do 0,8 bara.
Zaworki Boscha (do samochodów ciężarowych) o których mowa w jednym z poradników, są mniejsze o ok 1 mm na średnicy i węższe również koło 1 mm. Co skutkuje tym, że uszczelki go nie uszczelnią i będzie latać ?
Ktoś ma jakiś pomysł. ?
EDIT
Wymieniony podejrzany zaworek uszczelniony na miękkie podkładki metalowe i widać od razu różnice, na wolnych obrotach pompuje 0,82 bara, przy 1500 rpm 0,9 barao wiele szybciej pompuje po wciśnięciu hamulca.
Ostatnio zmieniony 2014-07-01, 20:10 przez Lechu, łącznie zmieniany 2 razy.