[FWD] Twardniejący pedał hamulca

Awatar użytkownika
KubsonNH
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-08-28, 15:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

[FWD] Twardniejący pedał hamulca

Post autor: KubsonNH »

Witam, borykam się z problemem twardniejącego pedału hamulca. Dzieje się tak raz bardzo często, a raz bardzo rzadko, ale nie jest to ani komfortowe ani bezpieczne bo naprawdę trzeba się mocno zaprzeć nogą żeby zahamować . 80% czasu hamulec działą płynnie i jest w pełni wspomagany 20% czasu to mega twardy pedał :-| . Vacum pompa nie hałasuje, choć auto mam od 2 miesięcy i to moje pierwszę Audi, więc może się nie znam :D Proszę o pomoc, od czego mógłbym zacząć, albo czy ktoś z Was tak miał?
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Dzieje sie odrazu po odpaleniu czy raczej po dluzszych jazdach?
Awatar użytkownika
KubsonNH
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-08-28, 15:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: KubsonNH »

Raz po odpaleniu a raz po dłuzszej jeździe. Najczesciej twardnieje przy małych predkosciach a juz zwłaszcza np przy wielokrotnych dohamowaniach przy podjeżdzaniu na skrzyzowaniu lub w korku gdy co chwilę uzywam delikatnie hamulec. Z duzej predkości tzn ok 70-80km/h zdarza się to rzadziej, już wtedy jest bardziej płynny. Ale niestety nadal jest to loteria. :-/
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

KubsonNH, poziom płynu hamulcowego sprawdzony?
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Problem bardzo popularny i wiele razy na tym forum poruszany. Winna jest pompa Vacum i niewystarczające podciśnienie jakie generuje (im mniejsza prędkość obrotowa, tym mniejsze podciśnienie generuje, dlatego przy małych predkościach problem się wzmaga).

Na forum jest nawet tutorial jak ją zregenerować. :ok:
Awatar użytkownika
KubsonNH
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-08-28, 15:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: KubsonNH »

Poziom płynu hamulcowego oczywiście że sprawdziłem.
Wczoraj odpiąłem podciśnienie przy pompie, a kolega dodawał gazu. Nie mam manometra, ale wyraźnie było czuć , że podciśnienie proporcjonalnie rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Zastanawiam się czy to nie serwo pompy? Wcisnąłem pedał hamulca do oporu na zgaszonym silniku, odpalając auto trzymałem wciśniety z całej siły i pedał po odpaleniu w ogóle sie nie zapadł,a wydaję mi się że powinien. Co o tym sądzicie? :roll:
MANIEK009988
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2014-02-26, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piła

Post autor: MANIEK009988 »

Witam. Mialem taki sam problem. Po kilkakrotnym naciśnięciu pedał hamulca robił sie twardy. Problem tkwił w pompie vacum. Rozbebeszyłem ją i okazało sie że jeden z czterech zaworków znajdujących sie w niej rozleciał sie przez co nie pompowała wystarczającego podciśnienia. Nigdzie nie ma zestawu naprawczego do vacum, ale te zaworki pasują od pompy paliwa z Żuka (3zł sztuka). Ja też znalazłem takie pod numerem z boscha 2 447 419 002 ( zaworek zwrotny paliwa do MANA, DAFA) 20 zł sztuka. Po złożeniu wszystkiego hamulce działają jak należy. Myślę że taka operacja powinna pomóc. ;-)
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Maszto, możesz podrzucić linka do tutoriala ?? jakoś znaleźć go nie mogę .
W 100 mam vacum od nowości i wychodzi na to, że nie domaga . :-/
Ostatnio zmieniony 2014-06-24, 14:14 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Maszto, dzięki
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Pojawia się problem.

Vacum trzyma ciśnienie i pompuje do 6,6 bara, po wciśnięciu hamulca niewiele spada, ale po jego puszczeniu, spada do poniżej 4 - i to jest dziwne :roll:
Przy 2000 rpm dobija do 0,8 bara.

Zaworki Boscha (do samochodów ciężarowych) o których mowa w jednym z poradników, są mniejsze o ok 1 mm na średnicy i węższe również koło 1 mm. Co skutkuje tym, że uszczelki go nie uszczelnią i będzie latać ?

Ktoś ma jakiś pomysł. ?


EDIT

Wymieniony podejrzany zaworek uszczelniony na miękkie podkładki metalowe i widać od razu różnice, na wolnych obrotach pompuje 0,82 bara, przy 1500 rpm 0,9 barao wiele szybciej pompuje po wciśnięciu hamulca.
Ostatnio zmieniony 2014-07-01, 20:10 przez Lechu, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”