[FWD] Regeneracja zacisku tylnego
: 2014-06-30, 10:47
Witam. Dobrałem się do zacisków tył i sporo gnoju w komorze od ręcznego:
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://photos.gstatic.com/media/slideshow.swf" width="600" height="400" flashvars="host=picasaweb.google.com&hl=pl&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F104362222388501888661%2Falbumid%2F6030625602311262161%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26hl%3Dpl" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
Tłoczek wygląda źle, ale po czyszczeniu benzyną i szczoteczką do zębów nie ma żadnych śladów na gładzi.
Z tego co szperam w necie to są - a raczej były - zestawy regeneracyjne w skład których wchodziła dźwigienka. Nr to:
- Triscan 8170 209917 (lewa)
- Triscan 8170 209918 (prawa)
- BUDWEG CALIPER 209914
Niestety nigdzie tego nie ma oficjalnie. Natomiast zadzwoniłem do firmy która oferuję regenerowane zaciski do wielu modeli i facet "mamy jedno źródełko, ale nie ujawnię". Najlepsze jaja - dzwonię do gościa na szrot a ten mi za używane (diabli wiedzą w jakim stanie) zaciski od golfa 4 woła 150 zł/szt . A w Kielcach po regeneracji z gwarancją wołają .... tyle samo
Jak widać na fotkach, to co najważniejsze dla powodzenia regeneracji - dźwigienka - jest u mniemocno skorodowana. Zdrapałem nożykiem rdzę i widać wżery. Na chwilę obecną kupiłem zestaw Frenkit 238051 gdzie jest m.in ta uszczelka dźwigienki ręcznego. Dźwigienka ma 10 mm grubości, a uszczelka ok 6 mm - wiadomo ona się dopasuje. Dziś spróbuję doprowadzić dźwigienkę do względnej gładkości papierem ściernym. Gdyby udało się pozbyć wżerów i dając sporo smaru to chyba będzie dobrze. Ruchu tam prawie nie ma, więc jest szansa, że warga uszczelki jakoś sobie poradzi.
Myślałem jeszcze żeby dać do tokarza tą dźwigienkę żeby zdarł tą rdzę - uszczelka i tak się dopasuje. Ale chyba szkoda zachodu. Inne wyjście to założenie nie uszczelki z zestawu, ale dopasowanie simmeringu - wydaje mi się, że simmering lepiej by uszczelnił. Kwestia czy jeśli po szlifowaniu wyjdzie, że dźwigienka ma nie 10 a 9 mm to czy simmering uda się założyć?
Jakie smar będzie najlepszy do dźwigienki ręcznego w zacisku - miedziany czy lepszy litowy?
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://photos.gstatic.com/media/slideshow.swf" width="600" height="400" flashvars="host=picasaweb.google.com&hl=pl&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F104362222388501888661%2Falbumid%2F6030625602311262161%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26hl%3Dpl" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
Tłoczek wygląda źle, ale po czyszczeniu benzyną i szczoteczką do zębów nie ma żadnych śladów na gładzi.
Z tego co szperam w necie to są - a raczej były - zestawy regeneracyjne w skład których wchodziła dźwigienka. Nr to:
- Triscan 8170 209917 (lewa)
- Triscan 8170 209918 (prawa)
- BUDWEG CALIPER 209914
Niestety nigdzie tego nie ma oficjalnie. Natomiast zadzwoniłem do firmy która oferuję regenerowane zaciski do wielu modeli i facet "mamy jedno źródełko, ale nie ujawnię". Najlepsze jaja - dzwonię do gościa na szrot a ten mi za używane (diabli wiedzą w jakim stanie) zaciski od golfa 4 woła 150 zł/szt . A w Kielcach po regeneracji z gwarancją wołają .... tyle samo
Jak widać na fotkach, to co najważniejsze dla powodzenia regeneracji - dźwigienka - jest u mniemocno skorodowana. Zdrapałem nożykiem rdzę i widać wżery. Na chwilę obecną kupiłem zestaw Frenkit 238051 gdzie jest m.in ta uszczelka dźwigienki ręcznego. Dźwigienka ma 10 mm grubości, a uszczelka ok 6 mm - wiadomo ona się dopasuje. Dziś spróbuję doprowadzić dźwigienkę do względnej gładkości papierem ściernym. Gdyby udało się pozbyć wżerów i dając sporo smaru to chyba będzie dobrze. Ruchu tam prawie nie ma, więc jest szansa, że warga uszczelki jakoś sobie poradzi.
Myślałem jeszcze żeby dać do tokarza tą dźwigienkę żeby zdarł tą rdzę - uszczelka i tak się dopasuje. Ale chyba szkoda zachodu. Inne wyjście to założenie nie uszczelki z zestawu, ale dopasowanie simmeringu - wydaje mi się, że simmering lepiej by uszczelnił. Kwestia czy jeśli po szlifowaniu wyjdzie, że dźwigienka ma nie 10 a 9 mm to czy simmering uda się założyć?
Jakie smar będzie najlepszy do dźwigienki ręcznego w zacisku - miedziany czy lepszy litowy?