[FWD] Regeneracja zacisku tylnego
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
[FWD] Regeneracja zacisku tylnego
Witam. Dobrałem się do zacisków tył i sporo gnoju w komorze od ręcznego:
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://photos.gstatic.com/media/slideshow.swf" width="600" height="400" flashvars="host=picasaweb.google.com&hl=pl&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F104362222388501888661%2Falbumid%2F6030625602311262161%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26hl%3Dpl" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
Tłoczek wygląda źle, ale po czyszczeniu benzyną i szczoteczką do zębów nie ma żadnych śladów na gładzi.
Z tego co szperam w necie to są - a raczej były - zestawy regeneracyjne w skład których wchodziła dźwigienka. Nr to:
- Triscan 8170 209917 (lewa)
- Triscan 8170 209918 (prawa)
- BUDWEG CALIPER 209914
Niestety nigdzie tego nie ma oficjalnie. Natomiast zadzwoniłem do firmy która oferuję regenerowane zaciski do wielu modeli i facet "mamy jedno źródełko, ale nie ujawnię". Najlepsze jaja - dzwonię do gościa na szrot a ten mi za używane (diabli wiedzą w jakim stanie) zaciski od golfa 4 woła 150 zł/szt . A w Kielcach po regeneracji z gwarancją wołają .... tyle samo
Jak widać na fotkach, to co najważniejsze dla powodzenia regeneracji - dźwigienka - jest u mniemocno skorodowana. Zdrapałem nożykiem rdzę i widać wżery. Na chwilę obecną kupiłem zestaw Frenkit 238051 gdzie jest m.in ta uszczelka dźwigienki ręcznego. Dźwigienka ma 10 mm grubości, a uszczelka ok 6 mm - wiadomo ona się dopasuje. Dziś spróbuję doprowadzić dźwigienkę do względnej gładkości papierem ściernym. Gdyby udało się pozbyć wżerów i dając sporo smaru to chyba będzie dobrze. Ruchu tam prawie nie ma, więc jest szansa, że warga uszczelki jakoś sobie poradzi.
Myślałem jeszcze żeby dać do tokarza tą dźwigienkę żeby zdarł tą rdzę - uszczelka i tak się dopasuje. Ale chyba szkoda zachodu. Inne wyjście to założenie nie uszczelki z zestawu, ale dopasowanie simmeringu - wydaje mi się, że simmering lepiej by uszczelnił. Kwestia czy jeśli po szlifowaniu wyjdzie, że dźwigienka ma nie 10 a 9 mm to czy simmering uda się założyć?
Jakie smar będzie najlepszy do dźwigienki ręcznego w zacisku - miedziany czy lepszy litowy?
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://photos.gstatic.com/media/slideshow.swf" width="600" height="400" flashvars="host=picasaweb.google.com&hl=pl&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F104362222388501888661%2Falbumid%2F6030625602311262161%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26hl%3Dpl" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
Tłoczek wygląda źle, ale po czyszczeniu benzyną i szczoteczką do zębów nie ma żadnych śladów na gładzi.
Z tego co szperam w necie to są - a raczej były - zestawy regeneracyjne w skład których wchodziła dźwigienka. Nr to:
- Triscan 8170 209917 (lewa)
- Triscan 8170 209918 (prawa)
- BUDWEG CALIPER 209914
Niestety nigdzie tego nie ma oficjalnie. Natomiast zadzwoniłem do firmy która oferuję regenerowane zaciski do wielu modeli i facet "mamy jedno źródełko, ale nie ujawnię". Najlepsze jaja - dzwonię do gościa na szrot a ten mi za używane (diabli wiedzą w jakim stanie) zaciski od golfa 4 woła 150 zł/szt . A w Kielcach po regeneracji z gwarancją wołają .... tyle samo
Jak widać na fotkach, to co najważniejsze dla powodzenia regeneracji - dźwigienka - jest u mniemocno skorodowana. Zdrapałem nożykiem rdzę i widać wżery. Na chwilę obecną kupiłem zestaw Frenkit 238051 gdzie jest m.in ta uszczelka dźwigienki ręcznego. Dźwigienka ma 10 mm grubości, a uszczelka ok 6 mm - wiadomo ona się dopasuje. Dziś spróbuję doprowadzić dźwigienkę do względnej gładkości papierem ściernym. Gdyby udało się pozbyć wżerów i dając sporo smaru to chyba będzie dobrze. Ruchu tam prawie nie ma, więc jest szansa, że warga uszczelki jakoś sobie poradzi.
Myślałem jeszcze żeby dać do tokarza tą dźwigienkę żeby zdarł tą rdzę - uszczelka i tak się dopasuje. Ale chyba szkoda zachodu. Inne wyjście to założenie nie uszczelki z zestawu, ale dopasowanie simmeringu - wydaje mi się, że simmering lepiej by uszczelnił. Kwestia czy jeśli po szlifowaniu wyjdzie, że dźwigienka ma nie 10 a 9 mm to czy simmering uda się założyć?
Jakie smar będzie najlepszy do dźwigienki ręcznego w zacisku - miedziany czy lepszy litowy?
Ostatnio zmieniony 2017-09-24, 21:24 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
JA stosowałem miedziany... Ponadto wyrezałem mały patent, na razie sprawuje się super.
Zerknij:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3216& ... sc&start=0
Zerknij:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3216& ... sc&start=0
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Czytałem tamten temat oczywiście, ale z deka misz masz tam wyszedł. Trochę o ośce, trochę o 4WD, trochę o zaciskach z golfa 4
No czytam o tym miedzianym i różnie piszą. Że niby z czasem on "twardnieje".
Napisałem maila do Belgi do Budweg czy mają jeszcze ten zestaw w handlu - zobaczymy co odpiszą.
No i po pracy jadę do sklepu gdzie mają nietypowe simmeringi - spróbuję dobrać simmering z dwoma wargami, może będzie większa pewność, że ten syf nie wejdzie do środka zacisku do tej komory od ręcznego, bo ten z zestawu naprawczego to szału nie obi. Oczywiście na lśniącej dźwigience to wystarczy, ale u mnie kiepsko to wygląda. Znajomy mówi, żeby się nie babrać - klika lat pojeździ znowu.
EDIT
Dostałem maila z Belgii - prywatnym nie sprzedają, ale dali namiar na firmę z Polski, jutro ok 9 mam dzwonić.
Ale pierwsze problemy już są.
1. Zestaw który kupiłem (Frenkit 238051) coś nie pasuje. Dźwigienka ma ok 16 mm średnicy, a w reperaturce jest na ok 10 mm - nie pasuje.
2. Zepsułem jeden oring - ten co się zakłada na tę "śrubę" co się tłoczek nakręca. Coś tam luźny był, ale myślałem że wejdzie - niestety rozciąłem go przy wciskaniu.
Ma ktoś numery pewnego zestawu? Bo kolejne 20 zł to mi mało pasuje. Chyba jutro wezmę wszystkie bebechy i w sklepie będę testował inne.
Zajrzałem do katalogu Frenkit i jak się okazuje ja potrzebuję reperaturkę 238010
A tutaj - http://www.drive2.ru/c/1131053/ - właśnie jest wyraźnie napisane, że do Girlinga jest inny uszczelniacz do ośki dźwigienki ręcznego.
No czytam o tym miedzianym i różnie piszą. Że niby z czasem on "twardnieje".
Napisałem maila do Belgi do Budweg czy mają jeszcze ten zestaw w handlu - zobaczymy co odpiszą.
No i po pracy jadę do sklepu gdzie mają nietypowe simmeringi - spróbuję dobrać simmering z dwoma wargami, może będzie większa pewność, że ten syf nie wejdzie do środka zacisku do tej komory od ręcznego, bo ten z zestawu naprawczego to szału nie obi. Oczywiście na lśniącej dźwigience to wystarczy, ale u mnie kiepsko to wygląda. Znajomy mówi, żeby się nie babrać - klika lat pojeździ znowu.
EDIT
Dostałem maila z Belgii - prywatnym nie sprzedają, ale dali namiar na firmę z Polski, jutro ok 9 mam dzwonić.
Ale pierwsze problemy już są.
1. Zestaw który kupiłem (Frenkit 238051) coś nie pasuje. Dźwigienka ma ok 16 mm średnicy, a w reperaturce jest na ok 10 mm - nie pasuje.
2. Zepsułem jeden oring - ten co się zakłada na tę "śrubę" co się tłoczek nakręca. Coś tam luźny był, ale myślałem że wejdzie - niestety rozciąłem go przy wciskaniu.
Ma ktoś numery pewnego zestawu? Bo kolejne 20 zł to mi mało pasuje. Chyba jutro wezmę wszystkie bebechy i w sklepie będę testował inne.
Zajrzałem do katalogu Frenkit i jak się okazuje ja potrzebuję reperaturkę 238010
A tutaj - http://www.drive2.ru/c/1131053/ - właśnie jest wyraźnie napisane, że do Girlinga jest inny uszczelniacz do ośki dźwigienki ręcznego.
Ostatnio zmieniony 2014-06-30, 17:39 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
przemoprzem, weź załatw sobie zacisk innego typu, ten z dźwignią ręcznego na osi tłoczka, w 80 B4 taki jest. Nie dojdziesz do ładu z tymi dźwigniami, tam się robi syf i nic z tym nie zrobisz, taki zeżarty korpus już do niczego się nie nadaje. Zrobisz, pojeździsz trochę a rdza i luz które tam są znów załatwią sprawę..
Przerabiałem temat, pomogła w 100% dopiero wymiana zacisków na takie:
Tu już nie ma problemu z tymi dźwigienkami.
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl- ... 94469.html
Przerabiałem temat, pomogła w 100% dopiero wymiana zacisków na takie:
Tu już nie ma problemu z tymi dźwigienkami.
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl- ... 94469.html
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Hmm, no właśnie wertuje neta - sporo jest na rosyjskich stronach. Jak się okazuje to są dwa typy zacisków tylnych - Girling (ja mam taki właśnie) oraz Lucas czyli ten co various wrzuciłeś fotkę (chyba).
Zestaw do Girlinga to będzie Frenkit 238010. Jest też zestaw Seinsa D4083 - ale z tego co czytam na tej stronie http://www.drive2.ru/c/1131053/ to nie warto go brać bo różni się grubością oringa na tej śrubie od ręcznego.
W Frenkit 238010 są dwa rozmiary
- 33101 1 O-ring 3300 10x2,5
- 33102 1 O-ring 3300 10x2
a w odpowiedniku Seinsa D4083 jest tylko ten cieńszy i duże prawdopodobieństwo, że będzie wyciekał płyn do tej komory ręcznego.
Jak się okazuje są dostępne dźwigienki ręcznego ale czekam na info o cenie (facet miał oddzwonić godzinę temu i cisza).
various - czyli te zaciski pasują bez wymiany linek ręcznego i przewodów hamulcowych? Tarcze i klocki zostają jak do tej pory?
Bo inna opcja to zaciski z Golfa 4 ale trzeba wymieniać przewody hamulcowe i linki ręcznego czyli jakieś 200 zł dodatkowo.
Zestaw do Girlinga to będzie Frenkit 238010. Jest też zestaw Seinsa D4083 - ale z tego co czytam na tej stronie http://www.drive2.ru/c/1131053/ to nie warto go brać bo różni się grubością oringa na tej śrubie od ręcznego.
W Frenkit 238010 są dwa rozmiary
- 33101 1 O-ring 3300 10x2,5
- 33102 1 O-ring 3300 10x2
a w odpowiedniku Seinsa D4083 jest tylko ten cieńszy i duże prawdopodobieństwo, że będzie wyciekał płyn do tej komory ręcznego.
Jak się okazuje są dostępne dźwigienki ręcznego ale czekam na info o cenie (facet miał oddzwonić godzinę temu i cisza).
various - czyli te zaciski pasują bez wymiany linek ręcznego i przewodów hamulcowych? Tarcze i klocki zostają jak do tej pory?
Bo inna opcja to zaciski z Golfa 4 ale trzeba wymieniać przewody hamulcowe i linki ręcznego czyli jakieś 200 zł dodatkowo.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Tak pasują, u mnie właśnie takie wsadziłem + nowe linki i ręczny brzytwa !przemoprzem pisze:various - czyli te zaciski pasują bez wymiany linek ręcznego i przewodów hamulcowych? Tarcze i klocki zostają jak do tej pory?
Tak to jest bardzo ważne ! Przekonałem się robiąc zacisk u kumpla w 80 ! Tam płyn nie wycieknie bo nie ma żadnej komory.. Ten oring uszczelnia nam zacisk i ten cieńszy z Seinsa spowodował, że musiałem jechać pod wrocław z 'korkiem' na przewód hamulcowy bo kumpel prawie przejechał przez bramki na autostradzie... Poważne zaniedbanie i zagrożenie bezpieczeństwa ze strony producenta tych reperaturek..przemoprzem pisze:nie warto go brać bo różni się grubością oringa na tej śrubie od ręcznego.
W Frenkit 238010 są dwa rozmiary
- 33101 1 O-ring 3300 10x2,5
- 33102 1 O-ring 3300 10x2
a w odpowiedniku Seinsa D4083 jest tylko ten cieńszy i duże prawdopodobieństwo, że będzie wyciekał płyn do tej komory ręcznego.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Dzwoniłem do Kielc bo też mają regenerację, ale oni robią z tego co się przywiezie. Raczej nie mają na stanie tych innych. No i pierwszy raz facet słyszy, żeby dźwigienka była aż tak skorodowana żeby musiała być wymieniona. Po czyszczeniu szczotką tak to wygląda:
A tutaj "przyspawane" resztki uszczelki dźwigienki - to gniazdo nie jest jeszcze do końca wyczyszczone, później się kapnąłem że ta rdza to resztki uszczelki:
various, Czyli wymieniając na te twoje zaciski to muszę wymienić też linki?
A ten oring jak jest kiepski to nie spowoduje wycieku płynu? Bo w zacisku są jakby dwie "sekcje":
- hydrauliczna od hamulca nożnego
- mechaniczna od hamulca ręcznego
I z tego co skumałem z tej strony to jak jest cieńszy ten oring 10x2 a nie 10x2,5 to powoduje wyciek z sekcji hydraulicznej do mechanicznej - dobrze czaję?
A tutaj "przyspawane" resztki uszczelki dźwigienki - to gniazdo nie jest jeszcze do końca wyczyszczone, później się kapnąłem że ta rdza to resztki uszczelki:
various, Czyli wymieniając na te twoje zaciski to muszę wymienić też linki?
A ten oring jak jest kiepski to nie spowoduje wycieku płynu? Bo w zacisku są jakby dwie "sekcje":
- hydrauliczna od hamulca nożnego
- mechaniczna od hamulca ręcznego
I z tego co skumałem z tej strony to jak jest cieńszy ten oring 10x2 a nie 10x2,5 to powoduje wyciek z sekcji hydraulicznej do mechanicznej - dobrze czaję?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
przemoprzem, nie, ja po prostu wymieniłem linki bo były stare i zapieczone.
Ten oring powoduje wyciek praktycznie od razu na zewnątrz. Rozbierzesz ten inny zacisk to zobaczysz. Tam nie ma osobnej mechanicznej sekcji. Skręt dźwigni ręcznego powoduje wypchnięcie tłoczka za sprawą mechanizmu pod tłoczkiem, tego z gwintowaną śrubą na którą nakręca się tłoczek.
Ten oring powoduje wyciek praktycznie od razu na zewnątrz. Rozbierzesz ten inny zacisk to zobaczysz. Tam nie ma osobnej mechanicznej sekcji. Skręt dźwigni ręcznego powoduje wypchnięcie tłoczka za sprawą mechanizmu pod tłoczkiem, tego z gwintowaną śrubą na którą nakręca się tłoczek.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Dobra. Na chwilę obecną walczę z obecnym zaciskiem.
Mam szybkie pytania:
1. Ten oring o którym wyżej pisaliśmy i który zaleca się założyć 10x2,5 - jak wcisnąć tą śrubę razem z tym oringiem bo za diabła nie chce wleźć a nie chcę rozciąć kolejnej uszczelki. Smaruje płynem hamulcowym i próbuję wciskać i nic. Założyłem ten oring 10x2 i bez problemu wchodzi, ale jednak wolałbym ten grubszy założyć - jakiś magiczny sposób jest na to?
2. Jeśli uwalę jednak ten oring czy mogę dokupić po prostu oring na sztuki w rozmiarze 10x2,5 jakie są w tych zestawach w motoryzacyjnych? Tutaj chłopak tak zrobił - http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?p=124062#124062 Nie chce mi się wydać kolejnej kasy na cały zestaw (już jeden mam w zapasie)
Mam szybkie pytania:
1. Ten oring o którym wyżej pisaliśmy i który zaleca się założyć 10x2,5 - jak wcisnąć tą śrubę razem z tym oringiem bo za diabła nie chce wleźć a nie chcę rozciąć kolejnej uszczelki. Smaruje płynem hamulcowym i próbuję wciskać i nic. Założyłem ten oring 10x2 i bez problemu wchodzi, ale jednak wolałbym ten grubszy założyć - jakiś magiczny sposób jest na to?
2. Jeśli uwalę jednak ten oring czy mogę dokupić po prostu oring na sztuki w rozmiarze 10x2,5 jakie są w tych zestawach w motoryzacyjnych? Tutaj chłopak tak zrobił - http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?p=124062#124062 Nie chce mi się wydać kolejnej kasy na cały zestaw (już jeden mam w zapasie)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
przemoprzem, ten oring o którym piszemy jest do zacisków tego 2 typu jak pokazałem wyżej, on uszczelnia sworzeń. Nie wiem czy pasuje do tego zacisku co masz bo nie widziałem jak on wygląda po wyciągnięciu środka.
Ostatnio zmieniony 2014-07-01, 20:35 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Jasne ze mozesz kupic osobno oring, trzeba tylko poszukac hurtowni co tym handluje, najczęsciej hurtownie sprzedające łożyska w swojej ofercie również mają oringi wszystkich znormalizowanych wymiarów
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Tutaj porównanie oringów - po lewej 10x2 po prawej 10x2,5 (faktycznie jest to od tego innego zacisku, ale i tak warto go zastosować w przypadku Girlinga):
Na forach Passata, Golfa itp wszyscy zalecają upchanie oringu 10x2,5 bo ten cieńszy lubi puścić już przy odpowietrzaniu.
Kupię dziś kilka tych grubszych i będę się pastwił, zamiast płynu hamulcowego wezmę posmaruje jakimś smarem.
Jak wynika z tej strony http://www.oringi.sklep.pl/oringi/oringi-materialy to trzeba zwrócić uwagę, żeby oringi były z EPDM a nie "zwykłego" NBR (bo te nie znoszą płynu hamulcowego na glikolu, a taki jest DOT4).
No i zobaczymy po ile facet za dźwigienkę zaśpiewa
Na forach Passata, Golfa itp wszyscy zalecają upchanie oringu 10x2,5 bo ten cieńszy lubi puścić już przy odpowietrzaniu.
Kupię dziś kilka tych grubszych i będę się pastwił, zamiast płynu hamulcowego wezmę posmaruje jakimś smarem.
Jak wynika z tej strony http://www.oringi.sklep.pl/oringi/oringi-materialy to trzeba zwrócić uwagę, żeby oringi były z EPDM a nie "zwykłego" NBR (bo te nie znoszą płynu hamulcowego na glikolu, a taki jest DOT4).
No i zobaczymy po ile facet za dźwigienkę zaśpiewa
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Powolutku sprawy idą do przodu i w dobrym kierunku. Na chwilę obecną zaciski pomalowane 2 razy podkładem, a na koniec idzie czarną Nobiles Ftalonal - takie coś mam pod ręką, zobaczymy czy zda egzamin.
Co do oringów - nie potrafię wcisnąć tego 10x2,5. Ale z tego co doczytałem, to ten oring jest do zacisków z ośką ręcznego w osi tłoczka i trzeba dawać właśnie grubszy, bo jak ośka w tamtym systemie jest skorodowana to na cieńszym będzie ciekło.
I z tamtym systemem wcale nie jest tak cacy, bo jak jest zapieczony ręczny - czyli mocno skorodowana ośka - to w większości przypadków zacisk już nie do uratowania bo właśnie ciężko uszczelnić. W przypadku tego Girlinga co ja mam nic nie pocieknie, bo dźwigienka ta co u mnie jest zeżarta nie uszczelnia w ogóle płynu hamulcowego.
A teraz najlepsze - po małym "śledztwie międzynarodowym" o którym pisałem wyżej - jutro będę miał funkiel nowe dźwigienki i sprężyny do mechanizmu ręcznego do mojego zacisku (na wzór BUDWEG CALIPER 209914 tylko bez uszczelnienia) za całe .... 47 zł z kurierem . Ten stary zestaw co błędnie kupiłem to w sumie brakuje jedynie simmeringu dźwigienki, ale za 8 zł kupiłem Corteco 24x16x6 i wsio spasi. Tak więc za 100 zł będę miał w 100% (no oprócz tłoczków bo są ok) zregenerowane zaiciski tylne
Dane do firmy w PL:
Lauber Sp. z o.o.
rkrupinski@lauber.pl
Kontakt tylko mailowy
Co do oringów - nie potrafię wcisnąć tego 10x2,5. Ale z tego co doczytałem, to ten oring jest do zacisków z ośką ręcznego w osi tłoczka i trzeba dawać właśnie grubszy, bo jak ośka w tamtym systemie jest skorodowana to na cieńszym będzie ciekło.
I z tamtym systemem wcale nie jest tak cacy, bo jak jest zapieczony ręczny - czyli mocno skorodowana ośka - to w większości przypadków zacisk już nie do uratowania bo właśnie ciężko uszczelnić. W przypadku tego Girlinga co ja mam nic nie pocieknie, bo dźwigienka ta co u mnie jest zeżarta nie uszczelnia w ogóle płynu hamulcowego.
A teraz najlepsze - po małym "śledztwie międzynarodowym" o którym pisałem wyżej - jutro będę miał funkiel nowe dźwigienki i sprężyny do mechanizmu ręcznego do mojego zacisku (na wzór BUDWEG CALIPER 209914 tylko bez uszczelnienia) za całe .... 47 zł z kurierem . Ten stary zestaw co błędnie kupiłem to w sumie brakuje jedynie simmeringu dźwigienki, ale za 8 zł kupiłem Corteco 24x16x6 i wsio spasi. Tak więc za 100 zł będę miał w 100% (no oprócz tłoczków bo są ok) zregenerowane zaiciski tylne
Dane do firmy w PL:
Lauber Sp. z o.o.
rkrupinski@lauber.pl
Kontakt tylko mailowy
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
przemoprzem,
Ja dźwignie do swojej brałem tu:
http://www.rexbo.eu/budweg/repair-kit-p ... 4?c=100034
A prowadnice itd itp smarowałem tym:
http://www.brakes.pl/product_info.php/p ... ml-p-23867
Dobra robota
Ja dźwignie do swojej brałem tu:
http://www.rexbo.eu/budweg/repair-kit-p ... 4?c=100034
A prowadnice itd itp smarowałem tym:
http://www.brakes.pl/product_info.php/p ... ml-p-23867
Dobra robota
II V-ce Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Człowiek to jest ślepy ..... Przyszły dźwigienki i kurcze pieczone zamówiłem nie to co trzeba. Poprawny numer zestawu naprawczego Budweg to 209918 oraz 209917, a nie 209914. Pal licho cały zestaw bo i tak gumki się dokupuje osobno. Ale to co zamówiłem różni się dźwigienkami - są jakby zamienione ośki lewa-prawa, są inaczej obrócone i źle zawinięte ucho do linki ręcznego:
Ma być tak:
dźwigienka budweg nr 223101
dźwigienka budweg nr 223102
Czekam na maila od firmy czy mają te o które mi chodzi i zobaczymy. Z tego co się przyglądałem to można rozbić oś od dźwigienki i poskładać żeby było poprawnie:
Znajomy twierdzi, że da radę to później migomatem punktowo przyspawać, ale boję się, żeby nie przegrzać ocynku bo będzie po zawodach.
A patrzyłem na fotki moje i te budwega, patrzył i sprzedawca i nikt się nie kapnął, że choćby oczko od ręcznego jest zawinięte na dół a nie do góry I w sumie w necie wszędzie piszą że to jest do najmocniejszych wersji czyli V8 i 2.2 Turbo.
Ma być tak:
dźwigienka budweg nr 223101
dźwigienka budweg nr 223102
Czekam na maila od firmy czy mają te o które mi chodzi i zobaczymy. Z tego co się przyglądałem to można rozbić oś od dźwigienki i poskładać żeby było poprawnie:
Znajomy twierdzi, że da radę to później migomatem punktowo przyspawać, ale boję się, żeby nie przegrzać ocynku bo będzie po zawodach.
A patrzyłem na fotki moje i te budwega, patrzył i sprzedawca i nikt się nie kapnął, że choćby oczko od ręcznego jest zawinięte na dół a nie do góry I w sumie w necie wszędzie piszą że to jest do najmocniejszych wersji czyli V8 i 2.2 Turbo.
Ostatnio zmieniony 2014-07-09, 15:15 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837