[FWD] [100 c4] wymiana zacisków tylnich

pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

[FWD] [100 c4] wymiana zacisków tylnich

Post autor: pablo90 »

witam !
panowie zakupilem dzisiaj regenerowane zaciski na tył do ośki oczywiscie. trzebaby to wymienić :)
dlatego pisze do was, zebyście poinformowali mnie czy taka wymiana jest jakoś bardziej skomplikowana czy po prostu wyciagam jeden przekladam klocki i zakladam? jesli są jakieś 'myki' to prosba zebyscie i o tym napisali :)
czy bedzie niepotrzebnym kosztem wymiana linek razem z zaciskami ? czy jednak doinwestowac jeszcze stowke na nowe linki ?
jesli bede mial jak robic zdjecia w trakcie roboty to sklece jakis maly tutorial :)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Pamiętaj o wkręcaniu cylinderków, a nie wpychaniu, bo znowu będzie potrzebna regeneracja :mrgreen:

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ja bym narzie linek nie ruszał pozatym jak masz ori linki jest ok, bo te z linexu czy te włoskie zamienniki nic nie sa warte.

wymiana zacisku na inny to mało roboty i jest to łatwe. ps z rzeczy dodatowych miej szczotke druciana do wyczysczenia jarzm oraz smar nibieski do hamulców - aby nasmarować powierzchnie po której przesuwa sie klocek .Kup jeszcze klej do gwintów aby smarnąć nim sruby mocujące zacisk.
Co do tutka chyba na forum a4 jest juz takowy, ale działaj,
AEL INSIDE
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

aha potem jedz do jakiegoś zakladu aby ci fachowo odpowietrzyli hample. :ok:
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

cylinderki da rade reka wkrecac czy trzeba czegos do tego uczyc ? mierzy jarzmem a zaciskiem chyba jest jakas gumowa uszczelka, taka harmonijka (albo mis ie przysnilo:P) - wymieniac to ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

Jest uszczelka i pod nią są te prowadnice przesmaruj żeby lekko pracował zacisk
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

cylinderki da rade reka wkrecac czy trzeba czegos do tego uczyc ?
Reka nie wkrecisz trzeba miec narzedzie do wkrecania, ja zawsze od sasiada sobie biore :mrgreen: Chociaz kiedys nie mialem to wkreciłem za pomoca klucza do szlifierki akurat rozstaw szpilek na kluczu pasował :lol:
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Ręką nie wkręcisz.
Polecam idealnie pasujący klucz do odkręcania tarcz w szlifierkach kątowych.
Możesz napchać smaru miedziowego do prowadnic, żeby potem nie zapiekły się za szybko.
U mnie z odpowietrzaniem nie było problemów, poprostu w dwie osoby pompowanie hamulcem i ładnie wszystko wychodziło :ok:
160+PS
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Hincó, właśnie w taki sposób bede odpowietrzal :)
dobrze napisac taki watek przed robota bo zawsze ktos wrzuci jakis ciekawy przydatny detal ktory mozna zastosowac :) postaram sie to pozniej zebrac w jeden watek :)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

pablo90, Ty masz cylinderki gotowe... wyciągasz zacisk stary i wkładasz i tyle jarzmo zostaje stare. Mi gość mówił żebym linkę zmienił bo stara ciężko chodziła i mi jej nie zakładał bo była wyciągnięta już i bd i tak zmieniał w sobotę tarcze i klocki z tyłu
Obrazek
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

zobacze w jakim stanie bedzie linka.. luzu na recznym nie ma.. ale go nie zaciagam ze wzgledu na te zaciski.. co do cylinderka to wiem ze bedzie wszystko gotowe, ale te wiadomosci wszelkie ktore byly wczesniej wymienione opisze w tutorialu pozniej..
mozna linke przed pancerzem przeczyscic jakims wd albo czyms takim, tak wyczytalem na necie.. prawda to ? mi sie wydaje ze nie powinno to jej zaszkodzic..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

pablo90, wd to syf lepiej jakiś olej w sprayu np castrol robi takie coś i inne firmy bo wd 40 to bardziej odrdzewiacz i to mocny niż smarowanie ;) ja bym zmieniał linki ;) chyba że są w porządku i nie widać uszkodzeń na nich ;)
Obrazek
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

obczaje na spokojnie jak wygladaja linki i zdecyduje :)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Jc linki obczaisz jak sie sprawuja dopiero na mrozie przy ok -10
AEL INSIDE
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Linki póki nie zamarzają są dobre ;)
160+PS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”