[Q] Prawidłowe podłączenie pompy wspomagania 2.8 30v ACK/AMX

highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Jutro rano zrobię zdjęcia tylko naładuje aparat, tak osłona gdzieś się zapodziała :C prawdopodobnie tamtej zimy, na razie nie mam na nią funduszy bo nie jest aż tak ważna jak wspomaganie.

EDIT fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-16, 11:56 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Zdjęcia super. Słuchaj Ty masz łatwiejszą sytuację jak moja.....bo wyjscie z pompy a dokładniej jej kruciec mozesz zamienić i zrobić "zakucie"przewodu do rurki metalowej. Przyznam że u mnie wyjście z pompy jest stałe i ja byłem zmuszony na gwałt to zrobić jak fabrycznie. Wymień kruciec bo on z pewnością nie jest fabryczny, przewody praktycznie musiałbyś połączyć kolankiem na wzór "S" tak na pewno nie było....poszukam jak było fabrycznie w 2.8

[ Dodano: |16 Sty 2016|, o 12:34 ]
Dolny kruciec metalowy jest na sztywno i tak jak w Twoim przypadku tak i w moim nie ma możliwości zmiany jego kątu bo jest przykręcony w fabrycznych miejscach do bloku przynajmniej u mnie. Nie widzi mi się ten kruciec....złącze wkręcone do pompy można dostać w każdym sklepie hydraulicznym....chyba że jest to oryginał ale nie z 2.8...bardziej to wygląda na pompę z 2.6 i 2.8aah....pompa z pewnością nie siedziała w takim składzie i ktoś przebudował ją na wyjście przewodu górą tak jak miałeś wcześniej.

[ Dodano: |16 Sty 2016|, o 12:39 ]
Obrazek

[ Dodano: |16 Sty 2016|, o 12:41 ]
Tu masz zdjęcie prawidłowego podłączenia przewodu. Masz po prostu włożoną pompę od 2.6, 2.8. Ale Twoja ma wyglądać jak ta na zdjęciu....masz prawie że identycznie jak ja. Teraz wiesz o czym ciągle mówiłem. Sam zobacz i porównaj....
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Rzeczywiście ten kruciec nie wygląda na oryginał, silnik był podmieniany więc zostało to przerobione przez mechanika ( silnik jest z c5 ale osprzęt z c4 ), znalazłem na internecie zdjęcie jak to wygląda w c5/b5 przy 2.8 30v i tam pompa jest lekko pochylona ale takie kolanko jak na zdjęciu + kawałek węża i myślę że miało by to sens bytu.

Obrazek

edit: czyli mam pompę do wymiany na taką do 2.8 30v, mam w garażu jeszcze bodajże ZF ale chyba wejście ma takie samo, nie ma żadnych złącz przy niej.
Ostatnio zmieniony 2016-01-16, 12:48 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dokładnie tak to miałoby wyglądać. Kolanko musi być na stałe tak jak u mnie. Mogłbyś po prostu kruciec z pompy wykręcić zmierzyć gwint i dobrać kolanko pod innym kątem wtedy można by było wyprowadzić coś na podobe oryginału. Niestety w 2.8 30v i 3.0 30v pompa jest inaczej usadowiona przez co problemem zostaje tylko "kolanko" a w Twoim przypadku mechanik złozył na szybko podjeżewam że problem z pompą jest właśnie przez to "odejście" bo sam widzisz jak się krucce mijają....mógłbym załatwić wąż i dobrać coś na wzór zdjęć ale zostanie część praktyczna...czyli najgorsza. Ja bym kupił kolanko wkręcił w pompę i połączył do tego kruciec metalowy. Pompę pewnie masz identyczną.....moja od C4 jest taka jak na zdjęciach u Ciebie a zdjęcie które pokazałem i Ty dodałeś jest zdjęciem "wyjściowym" jak wygląda oryginał...pompa nie jest identyczna w takim zestawieniu.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

W takim razie w następnym tygodniu poszukam kolanka i kontynuuje walkę z przywróceniem wspomagania do życia :D Później zostaje sprawdzenie servotronica i ciśnienia pompy. Dzięki jeszcze raz za tyle pomocnych informacji, na pewno przyda się to też innym użytkownikom, dalsze relacje w przyszłym tygodniu.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Wyprowadz kolanko do góry z pompy to wtedy mógłbym Ci pomóc....wąż w zgięciu litery "U" to nie problem a i by podpasowało do całości... jeśli chodzi o servotronic przekaźnik itd niestety nie mam na podmianę przykro mi....mam u siebie w samochodzie;/ Zapytaj na forum czy ktoś posiada te elementy może coś da radę złożyć wkońcu po to jest forum tak

[ Dodano: |16 Sty 2016|, o 13:07 ]
Duże silniki są dla mnie "wyjątkowe" zawsze nim do nich podchodzę to szukam informacji jakie problemy są po drodze.....i ile elementów trzeba rozebrać by dostać się do pacjenta.....dojście nie jest "piękne" chyba to urzeka......w 4.2 to jest obrazek bo jest bardzo podobny do mojego z tym że 2 gary więcej haha:P Nie ma za co dziękować.....staram się pomóc w razie co daj znać jak idzie przypilnuje tematu Pozdrawiam!!
Damianbiecke
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2022-12-22, 12:04
Imię: DAMIAN
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Starzyno

Post autor: Damianbiecke »

Witam mozna kontakt do ciebie też zamierzam zrobić przekladke z ack na amx i mam pare pytań
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”