[FWD] Maglownica 100 C4 2.5 TDI

Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

[FWD] Maglownica 100 C4 2.5 TDI

Post autor: Casian »

Witam

Chciałbym poruszyć temat maglownicy do mojego auta. 2.5 TDI.

Słychać już stuki więc muszę temat rozpoznać.
Co da się zrobić z tymi naszymi maglami ? Naprawiać ? Wymieniać ? Jak naprawiać to czy jest sens albo ktoś to dobrze robi ? Jak wymienić to szukać używki ? Czy tylko nówka, ale nówka słyszałem 1000 zł co może przerosnąć moje możliwości :(

Wszelkie opinie i porady mile widziane :) :ok:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Albo można wyregulować.
Dokręcają zieloną śrubkę na klucz chyba 10mm, widoczna spod maski. U mnie rozwiązało to problem stuków, wycia pompy i słabego wspomagania, jak narazie ok 20tys km zrobiłem. Kierownica odbija nadal prawidłowo...
A jak chcesz to regeneruj, u mnie ok 600zł bez mont/demont....
Na a4 przykładzie widze że ma to sens :ok:
160+PS
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Moja też kwalifikowała się tylko do wymiany. U mnie znalazłem taką opcję, że kupujesz "nową" jednocześnie możesz oddać starą - jeżeli nadaje się do regeneracji to dostajesz niecałe 300zł zwrotu, czyli wychodzi coś ok. 700zł. Ja zaryzykowałem kupując używkę za 200zł, ale wszystko jest w porządku.
Na początku też stukała, i pobawiłem się tą śrubką o której pisał Hincó i pomogło. Nie ma reguły na używane magle, mogą być czyściutkie a jak założysz to będą ciekły, a mogą wołać o pomstę do nieba i być w niezłej kondycji.

W Łodzi znalazłem zakład który demontuje, regeneruje i montuje z powrotem w ciągu jednego dnia. Brałem już nawet taką opcję mimo, że mam ok 250km do Łodzi. Tylko jak dzwoniłem i gość usłyszał, że chodzi o nasz silnik to powiedział: "Ojjj panie, wymontowanie i włożenie jej na swoje miejsce to około 500zł będzie!"
Faktycznie kręcenia dużo nie ma, ale żeby ją wyciągnąć, trzeba się nieźle nagimnastykować i kilka razy soczyście przyklnąć, ale jeśli masz garaż, wolny weekend, chęci i zdolności to dasz sobie radę.
Przyda się jeszcze druga osoba, bo czasami ciężko być w aucie i pod maską jednocześnie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-23, 22:03 przez hexman, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Z tym dokręcaniem uważaj. Co ok 20* sprawdzaj stuki i jazda próbna ze sprawdzeniem wracania kierownicy.
Jak ucichnie a kiera wraca i chodzi lekko to sukces, jeśli cichnie a kiera chodzi z oporem to mimo wszytko poluzuj bo szybko doprowadzisz do wyrobienia ślizgów dociskających listwę. Jeśli stuków nie da się usunąć prawdopodobnie wywaloną masz listwę i/lub skorodowany wałek rozdzielacza co dyskwalifikuje ją być może nawet z regeneracji.

EDIT
Pany, jakie tysiąc zł? Regeneracja to max 400-500zł, skąd wy takie ceny bierzecie? Za tysiąc to nówkę można kupić, co prawda nie ZF ale nówkę.
Ostatnio zmieniony 2012-02-23, 22:10 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

J.A.G pisze:
EDIT
Pany, jakie tysiąc zł? Regeneracja to max 400-500zł, skąd wy takie ceny bierzecie? Za tysiąc to nówkę można kupić, co prawda nie ZF ale nówkę.
Ale ja pisałem że 1000 za nówkę a nie regenerację... Nie wiem gdzie czytałem ale słyszałem że regeneracja to zabieg chwilowy, ale może się mylę.
Nie dopisałem jeszcze że moja tyż cieknie, ale co pół roku coś tam muszę dolać z 100 -150 ml.. płynu, więc tragedii nie ma ale denerwuje bo skrzynia zawalona :(
Niestety nie mogę sobie pozwolić na postój auta więc magiel musi być wyłożony i założony na weekend co da się zrobić bo wymieniałem gumę - osłonę....

Inna opcja kupienie magla od naszych userów co rozsprzedają C4 na części.. Tu może być wiarygodne źródło zakupu.. Przynajmniej tak wierzę :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Hincó, Mozesz podrzucić linka o magicznej śrubce bo nie moge znaleźć ;-)

Tez mi sie wydaje ze kupno uzywki to lepsza opcja - sama nawet jakośc materialow ktorych uzywaja w regeneracji nie ma porownania do jakości czesci fabrycznych.
AEL INSIDE
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Używka to imo kot w worku,,,

Regeneracja daje Ci gwarancje na rok ..
Mam na codzien doczynienia z regenerowaną przekładnią i auto prowadzi sie nieporównywalnie lepiej niż na starej... A stara nie stukała przesadnie, tylko się rozszczelniła spontanicznie ;). Dostaliśmy fotki że w środku coś tam było już lekko wytarte itp. Zakład prowadzi znajomy znajomego.. hehe ;)
Obniżone b6 teścia może w tej kwesti się schować ;)
Podstawa to dobry zakład...

O śrubce jest gdzieś na audiklub...
Pod serwem jest śrubka na klucz 10mm na środku pokrywki przekłądni, u mnie była koloru zielonego. Lekko w prawo i sprawdzenie działania, lekko tzn 1/8 obrotu. Kierownica ma dobrze odbijać :ok:
Ja przy okazji wymieniłem olej i dodałem jakieś tam dodatki i bardzo fajnie teraz mi to wszystko działa.

[ Dodano: 2012-02-24, 17:08 ]
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=27459

O! :ok:
160+PS
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

temat odgrzebie, gdyż wraca jak bumerang. Ostatnio nie mogłem zlokalizować pewnych stuków dochodzących jakby zawieszenia co bardzo mnie zaczęło irytować. Ale dzisiaj na skręconych kołach do oporu szarpnąłem kierownicą i usłyszałem takie dość mocne "puk". I wydaje mi się że magiel wydał taki dźwięk. Mam go do roboty lub wymiany, już to wiem, ale mam pytanie czy gdy jedziemy po dziurach magiel może wydawać takie przytłumione "Puk Puk Puk " ? Czy jednak to niemożliwe ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Nie powinno być pukpuk czy czegoś podobnego, można spróbować dokręcić śrubkę....
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Casian, To co opisujesz to nie wygląda na magiel, na postoju przy wyłączonym silniku, jeśli poruszasz kierownicą i będzie stukać to wtedy magiel, to co opisujesz to bardziej pasuje na zmęczoną poduszkę amortyzatora. Miałem taki przypadek, że tłoczysko amortyzatora o mało co nie wyleciało mi przez maskę, przez gównianą poduszkę.. Więc lepiej to sprawdzić zawczasu.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Ale maglownica też może stukać na dziurach
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No to nie wiem, ja pierwsze słyszę. Niech wpadnie JAG, to rozwieje wątpliwości.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Hincó, dokładnie. U mnie maglownica ma luzy, przy zgaszonym silniku słychać stuki przy kręceniu kierownicą, na dołach też występuje ten dźwięk tyle tylko, że lekko stłumiony. Żadnych luzów w zawieszeniu czy układzie kierowniczym nie ma - wszystko sprawdzone i co było uszkodzone zostało wymienione. Towarzyszy mi to od 45tys km i dopóki nie ma wycieków z maglownicy nie ruszam niczego.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Właśnie gdyż ja całe poduszki amortyzatorów wymieniałem w zeszłym roku na LMO. Wszystko nowe razem z amorami wpadło. Byłem na trzepakach i niby luzów nigdzie nie ma. Spr wszystkie tuleje gumowo-metalowe w sankach, końcówki, wahacze ( tu mam do wymiany ale stuki były już wcześniej). Jedynie co mogę podejrzewać to właśnie magiel, bo na pewno ma luzy. Śruba tez nic nie dała.
Objawia się to czasem jak jade w zakręcie po nie równej drodze, kierownica powiedzmy jest na 3 h, słychać takie głuche PUK PUK PUK. Nie zawsze ale czasem słychać.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Casian, U mnie występuje ten dźwięk takiego "progu przebicia" ale pojedynczy przy obrocie powyżej 90* nieważne czy w prawo czy w lewo. Wiem, że to magiel, ale tak jak pisałem wcześniej - dopóki nie ma wycieków, nie podejmuję naprawy. Nie wiem czy to prawda, niech wypowiedzą się Ci którzy maja doświadczenie - lepiej kupić zestaw naprawczy do ori maglownicy niż kupować nowy zamiennik.
Ostatnio zmieniony 2013-02-01, 22:01 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”