[Q] Stuki w zawieszeniu (strzał przy wjeździe na krawężnik)
-
- Czeladnik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
[Q] Stuki w zawieszeniu (strzał przy wjeździe na krawężnik)
Od dłuższego czasu próbuję znaleźć przyczynę stuków w zawieszeniu. Podczas jazdy stuki słychać gdy wjeżdżam lewym kołem w większe nierówności, oraz głośne stuknięcia czasami podczas wjazdu na krawężnik. Byłem już u dwóch mechaników i stacji diagnostycznej, diagnozy to
1. Krzyżak kolumny - na co dwóch pozostałych powiedziało, że to bzdura
2. Lewy wahacz - wymieniłem dwie tuleje i dalej jest to samo (osoba która wymieniała, mówiła, że sworzeń jest ok)
Może ktoś ma pomysły jak to sprawdzić? Nie chcę bawić się w "wymieńmy, może zadziała"
1. Krzyżak kolumny - na co dwóch pozostałych powiedziało, że to bzdura
2. Lewy wahacz - wymieniłem dwie tuleje i dalej jest to samo (osoba która wymieniała, mówiła, że sworzeń jest ok)
Może ktoś ma pomysły jak to sprawdzić? Nie chcę bawić się w "wymieńmy, może zadziała"
Ostatnio zmieniony 2012-02-25, 11:54 przez freak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Krzyżak kolumny? Tzn przy maglownicy? Raczej nie...
Ja miałem jaja z zawieszeniem dopóki nie dałem koledze auta i sam pojechał na podnośnik i obadał zawias, nie spodobało mu się że ława chodzi po 1-2cm na szarpakach. Rozebrał i znalazł rozwalone przednie poduszki ławy.
Stukało i wydawało odgłosy tylko na większych nierównościach. Na dodatek wymieniona została zerwana poduszka skrzyni...
Tył jak cześniej mi się rozleciał to skrzypiał przy ruszaniu w zimne letnie poranko
Ja miałem jaja z zawieszeniem dopóki nie dałem koledze auta i sam pojechał na podnośnik i obadał zawias, nie spodobało mu się że ława chodzi po 1-2cm na szarpakach. Rozebrał i znalazł rozwalone przednie poduszki ławy.
Stukało i wydawało odgłosy tylko na większych nierównościach. Na dodatek wymieniona została zerwana poduszka skrzyni...
Tył jak cześniej mi się rozleciał to skrzypiał przy ruszaniu w zimne letnie poranko
160+PS
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Może to trochę głupie, ale weź naciśnij parę razy budę nad tym kołem co ci stuka. U mnie tak jest i amorek tak stuka a wygląda że jest dobry ( do wymiany) I na nierównościach puka/stuka itp
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
freak Ja miałem stuki z przodu przy hamowaniu gwałtowniejszym i przy zjeżdżaniu/ wyjeżdżaniu na krawężnik i na dużych nierównościach. Uderzenia dało się odczuć na stopie.
Na przykładowym zdjęciu pokaże co u mnie było przyczyną:
1. Poduszki.
2. Poluzowały się śruby trzymające ławę.
Ale na twoim miejscu sprawdziłbym te poduszki w pierwszej kolejności.
A co do sworzni na wahaczu to cały wahacz out
edit:
Zajrzyj do górnego mocowania amortyzatora - sposobem kosiarki, "poskacz"trochę samochodem
Na przykładowym zdjęciu pokaże co u mnie było przyczyną:
1. Poduszki.
2. Poluzowały się śruby trzymające ławę.
Ale na twoim miejscu sprawdziłbym te poduszki w pierwszej kolejności.
A co do sworzni na wahaczu to cały wahacz out
edit:
Zajrzyj do górnego mocowania amortyzatora - sposobem kosiarki, "poskacz"trochę samochodem
Ostatnio zmieniony 2012-02-25, 12:55 przez gjom, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Czeladnik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
Właśnie wróciłem od mechanika, a właściwie 3, bo tylu ostatecznie spędziło prawie półtora godziny pod samochodem próbując znaleźć co stuka i ... nie udało im się.
Poduszki, wahacze, przekładnia ... wszystko całe, dokręcili wszystkie śruby które widzieli ...
Początkowo zwątpili po 30 min ... ale wyjeżdżając na parking akurat strzeliło.
Strzał słychać za każdym razem gdy gwałtownie cofnę na maksymalnie skręconych kołach i mocno zahamuje. Do przodu dzieje się dokładnie to samo.
Strzał na prostych kołach udało mi się powtórzyć tylko raz, mimo paru prób nie strzelało , gdzie na skręconych wali za każdym razem.
Strzałów nie słychać na leżących policjantach, przy gwałtownym ruszaniu ani cofaniu (chociaż ojciec, jak od niego wyjeżdżałem mówił, że coś słyszał, ale nie wiem czy to napewno to
Mechanicy nie znaleźli żadnych śladów, chociaż stuknięcie jest naprawdę głośne ...
Zaznaczam z góry, że się nie znam ... stuka mi vacum, może przy gwałtownych hamowaniu coś powiązanego strzela?
[ Dodano: 2012-02-29, 20:47 ]
Może ktoś poleci jakiś warsztat w Gdańsku/Gdyni w którym jest ktoś kto będzie mi mógł pomóc?
To już 3 warsztat w którym rozkładają ręce ...
Poduszki, wahacze, przekładnia ... wszystko całe, dokręcili wszystkie śruby które widzieli ...
Początkowo zwątpili po 30 min ... ale wyjeżdżając na parking akurat strzeliło.
Strzał słychać za każdym razem gdy gwałtownie cofnę na maksymalnie skręconych kołach i mocno zahamuje. Do przodu dzieje się dokładnie to samo.
Strzał na prostych kołach udało mi się powtórzyć tylko raz, mimo paru prób nie strzelało , gdzie na skręconych wali za każdym razem.
Strzałów nie słychać na leżących policjantach, przy gwałtownym ruszaniu ani cofaniu (chociaż ojciec, jak od niego wyjeżdżałem mówił, że coś słyszał, ale nie wiem czy to napewno to
Mechanicy nie znaleźli żadnych śladów, chociaż stuknięcie jest naprawdę głośne ...
Zaznaczam z góry, że się nie znam ... stuka mi vacum, może przy gwałtownych hamowaniu coś powiązanego strzela?
[ Dodano: 2012-02-29, 20:47 ]
Może ktoś poleci jakiś warsztat w Gdańsku/Gdyni w którym jest ktoś kto będzie mi mógł pomóc?
To już 3 warsztat w którym rozkładają ręce ...
Ostatnio zmieniony 2012-02-29, 20:44 przez freak, łącznie zmieniany 1 raz.
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Mi po wymianie tych poduszek pod sankami poluzowały się te śruby, które zaznaczyłem na zdjęciu, po ich dokręceniu za jakiś czas odezwały się lekkie stuki (tak myślałem). Wiec zadzwoniłem do mechanika, wjechałem na kanał i nic, wszystko gra. Zacząłem kołysać autem i okazało się, że "strzela" osłona odboju ale przy tym auto bujało się jak kołyska. Po dokładnych oględzinach zawieszenia okazało się, że mam ori zawieszenie. Po prostu amortyzatory się kończą.
Jeśli zjeżdżasz z progu, stary amor już tak nie zaabsorbuje jak nowy, stąd takie "puknięcie". Sprawdź u siebie jak mają się amory i sprężyny.
Mam takie paranoje, że byle coś zatrzeszczy i już na kanał jadę i wszystko wymieniam od razu.
Jeśli zjeżdżasz z progu, stary amor już tak nie zaabsorbuje jak nowy, stąd takie "puknięcie". Sprawdź u siebie jak mają się amory i sprężyny.
Mam takie paranoje, że byle coś zatrzeszczy i już na kanał jadę i wszystko wymieniam od razu.
Ostatnio zmieniony 2012-02-29, 22:22 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Tak jak pisałem, trzeba przyglądnać się poduszkom ławy. Też sporo się wyjeździłem aż kolega się autem przejechał i powiedział że mi to zrobi i ch** zdjął ławe i znalazł rozwaloną przednią poduszkę która była malinka jak zapewniali diagności. do tego te osd stabilizatora nie wyglądały za dobrze i suma sumerum było jak było...
Za każdym razem na letnich kołach (małe ET) był walnięcie przy ruszaniu na skręconych kołach...
Za każdym razem na letnich kołach (małe ET) był walnięcie przy ruszaniu na skręconych kołach...
160+PS
-
- Czeladnik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
Przy zjeżdżaniu z progu nic nie słychaćgjom pisze: Jeśli zjeżdżasz z progu, stary amor już tak nie zaabsorbuje jak nowy, stąd takie "puknięcie".
[ Dodano: 2012-03-01, 07:28 ]
Jeżeli chodzi o poduszki (nr 2 na zdjęciach) to naginali łomem drążek i wykręcali śruby i wszystko było ok. Stuknięcie jest naprawdę głośne i jakby to było to, to napewno by coś znaleźli.Hincó pisze:Tak jak pisałem, trzeba przyglądnać się poduszkom ławy. Też sporo się wyjeździłem aż kolega się autem przejechał i powiedział że mi to zrobi i ch** zdjął ławe i znalazł rozwaloną przednią poduszkę która była malinka jak zapewniali diagności. do tego te osd stabilizatora nie wyglądały za dobrze i suma sumerum było jak było...
Za każdym razem na letnich kołach (małe ET) był walnięcie przy ruszaniu na skręconych kołach...
-
- Czeladnik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
Z niedawno wymienianych rzeczy były tylko dwie tuleje lewego wahacza, bo mi coś na nierównościach stuka, ale zostały przez nich sprawdzone, i niby wszystko jest ok...
Ostatnio zmieniony 2012-03-01, 10:00 przez freak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyniek
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-01-22, 20:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Puławy
Proponuję sprawdzić jeszcze:
- łożysko i poduszkę górnego mocowania amortyzatora
- sprężyny (może pęknięta)
- amortyzatory (pobujać mocno przodem)
Jeśli chodzi o amorki to u mnie właśnie kilka dni temu wylał się prawy przedni. I stuka konkretnie. Jest to taki przytłumiony dźwięk. Stuka na nierównościach oraz przy wjeździe/zjeździe z krawężnika. A do tego przód zaczął bujać się okropnie Na postoju mocno naciskałem i podnosiłem nadkole i te stuki z amorka słychać wyraźnie. Lewy amorek pomimo, że suchy też już widocznie się kończy bo zaczyna się kołysać i lekkie stuki dochodzą z niego.
Tu o górnym mocowaniu. W poście pablo90 jest link do A6klubu gdzie dokładnie opisane jest : http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=163&h ... +mocowanie
- łożysko i poduszkę górnego mocowania amortyzatora
- sprężyny (może pęknięta)
- amortyzatory (pobujać mocno przodem)
Jeśli chodzi o amorki to u mnie właśnie kilka dni temu wylał się prawy przedni. I stuka konkretnie. Jest to taki przytłumiony dźwięk. Stuka na nierównościach oraz przy wjeździe/zjeździe z krawężnika. A do tego przód zaczął bujać się okropnie Na postoju mocno naciskałem i podnosiłem nadkole i te stuki z amorka słychać wyraźnie. Lewy amorek pomimo, że suchy też już widocznie się kończy bo zaczyna się kołysać i lekkie stuki dochodzą z niego.
Tu o górnym mocowaniu. W poście pablo90 jest link do A6klubu gdzie dokładnie opisane jest : http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=163&h ... +mocowanie
Ostatnio zmieniony 2012-03-01, 11:43 przez Zbyniek, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Czeladnik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
Bujali wczoraj w każdą stronę samochodem, nic nie stukałoZbyniek pisze:Proponuję sprawdzić jeszcze:
- łożysko i poduszkę górnego mocowania amortyzatora
Byłem jakiś czas temu na szarpakach, nic nie stukało, mimo to może być coś rozwalone?Zbyniek pisze: - sprężyny (może pęknięta)
Uwierz, że bujaliZbyniek pisze: - amortyzatory (pobujać mocno przodem)
Amorki by raczej wyszły na szarpakach, pojadę chyba jeszcze raz dla pewności ...Zbyniek pisze: Jeśli chodzi o amorki to u mnie właśnie kilka dni temu wylał się prawy przedni. I stuka konkretnie. Jest to taki przytłumiony dźwięk. Stuka na nierównościach oraz przy wjeździe/zjeździe z krawężnika. A do tego przód zaczął bujać się okropnie Na postoju mocno naciskałem i podnosiłem nadkole i te stuki z amorka słychać wyraźnie. Lewy amorek pomimo, że suchy też już widocznie się kończy bo zaczyna się kołysać i lekkie stuki dochodzą z niego.
Tu o górnym mocowaniu. W poście pablo90 jest link do A6klubu gdzie dokładnie opisane jest : http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=163&h ... +mocowanie
Jeżeli chodzi o górne mocowanie, to może być odpowiedzialne za stukanie na nierównościach ... podkreślam jeszcze raz, że nie mam strzałów przy zjeździe/wjeździe na krawężnik, progi zwalniające itd.
Wali mi jak gwałtownie ruszam na skręconych kołach i mocno hamuje ... w momencie hamowania słychać strzał.
[ Dodano: 2012-03-01, 17:41 ]
Naprawili!
Odkręcili z lewej strony mocowanie amortyzatora, coś tam pogrzebali w środku ... i przestało stukać, prawdopodobnie coś było niedokręcone, stuka dalej na nierównościach, ale podobno to górna poducha i mam jeździć aż będzie głośniej, bo narazie nie ma tragedii.
Jakby ktoś chciał zawiasy sprawdzić, to polecam Nagengast w Gdańsku ul. Malczewskiego 103, wszystko zajęło im 15 min
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin