Witam panowie strasznie buczy mi pompa i leje chce wymienic na druga i mam pytanie obecnie mam zalany plyn czerwony chcial bym zmienic na zielony febi ..nic sie niestanie nieporoszczelnia?
CZESC
Pompa padla bo sie zatarla czy padly lozyska?? Audi zalewa zielonym uklady wspomagania a czerwony to atf 220. Jezeli chodzi o uklad to sie nie roszczeni
Sprawdziłem po specyfikacji i powinieneś mieć taki olej G 004 000 M2. Czyli wychodzi że zielony swag syntetyk. Jeżeli będziesz wymieniał olej to dobrze wypłucz bo te oleje nie lubią się mieszać i może się zrobić piana.
Lukaszz2369 umnie pisze na zbiorniczku wyrownawczym mineral g002000 i kupilem juz febi zielony o nr 06162 bedzie git? I jeszcze mam jedno pytanie w jaki sposob najlepiej ten plyn zmienic ?
Kolor płynu nie ma znaczenia. Ważne zeby był mineralny. U siebie na początku mialem płyn Febi 06162 "zielony", na którym wspomaganie chodziło ciężej. Teraz mam zalany Mobil ATF 220 "czerwony" mineralny. Mobil jest bardziej gęsty od Febiego. Wspomaganie działa lżej i nic się nie poci
Rafal200 pisze:Lukaszz2369 umnie pisze na zbiorniczku wyrownawczym mineral g002000 i kupilem juz febi zielony o nr 06162 bedzie git? I jeszcze mam jedno pytanie w jaki sposob najlepiej ten plyn zmienic ?
Ja u siebie mam zielony mineralny febi i jeżdżę kilka lat i jest ok. Co do wymiany to najlepiej podnieść przód żeby kola nie dotykały ziemi. Odkręcić przy zbiorniku wąż od powrotu żeby mógł olej zlatywać do jakiegoś pojemnika. Jedna osoba siedzi w samochodzie i kręci kierownicą w lewą i prawą stronę, a druga na bieżąco dolewa olej żeby pompa na sucho nie chodziła. Ja u siebie zużyłem 2l na przepłukanie układu i ok 1l weszło w układ. Metoda marnująca trochę płynu ale ma się pewność że ma się świeży olej.
Robic to na odpalonym silniku rozumiem ?? A nie lepiej jedna litre wymienic pojezdzic niech wyplucze i pozniej np za 2 dni znowu wymienic ?? A i olej zmieniac na uszkodzonej pompie czy zalozyc sprawna i dopiero wymieniac ?
Rafal200 pisze:Robic to na odpalonym silniku rozumiem ?? A nie lepiej jedna litre wymienic pojezdzic niech wyplucze i pozniej np za 2 dni znowu wymienic ?? A i olej zmieniac na uszkodzonej pompie czy zalozyc sprawna i dopiero wymieniac ?
Tak na odpalonym. W moim przypadku pozmieszaniu nie wielkiej ilości czerwonego oleju z zielonym wszystko się spieniło. Także musiałem cały układ dobrze wyczyścić. Możesz sprobowac wymieszać obydwa oleje w jakimś słoiku i zobaczyc czy nie będę się pienić. Jeszcze dochodzi kwestia opiłków skoro pompa już wyje to możliwe że jest przytarła. Możesz upuścić ze zbiorniczka płynu i zobaczyć czy na sitku nie ma jakiegoś syfu. Ja wymieniałem płyn na nowej pompie.
Spoko jutro biore sie za wymiane a przy zmianie pompy jest moze jakis patent bo mysile zrobic tak odkrecic stara pompe to zejdzie troche plynu zaloze nowa i odpale to ona bedzie przez chwile na sucho chodzic