Strona 3 z 3

: 2013-10-08, 15:27
autor: adriang92
kk84, Sprawdze to :-P Ale nawet najmniejszy ruch sie przekłada na koła :-x Ja to już powoli zaczynam myśleć że ten typ tak ma, bo wahacz z jednym punktem raczej idealnie sztywny nie będzie.. w b4 lepszy zawias był..

: 2013-10-08, 15:48
autor: gjom
Niedawno wymieniałem u ojca w Vento wszystkie gumowe elementy zawieszenia, jednak przy szarpaniu kierownicą w lewo i prawo słychać było stukot i odczuwalne luzy, tak samo podczas jazdy na nierównościach kierownica chodziła góra - dół - temu akurat winna była główna śruba trzymająca manetki. Luzy lewo prawo zniknęły gdy zajrzałem za pedały - były tam 2 łączniki po 2 śruby każdy, po dokręceniu na chama wszelkie luzy na kierze zniknęły - myślałem, żeby i u siebie tam zajrzeć.. U mnie natomiast przy szybkich ruchach w lewo i w prawo występuje odgłos stukania jakby przy maglownicy (nie mogę namierzyć dokładnego miejsca hałasu), jednak tak jak i u adriana najmniejszy ruch kierownicy widoczny jest na kołach. Z kolei pojawiła się kolejna sprawa - przy skrętach zaczyna mi coś trzeszczeć w okolicach górnego kielicha kolumny. Coraz bardziej myślę, że to wszystko to wina jednak łożyska kolumny. Zmiana tego łożyska to nie problem ale chyba są tam jeszcze jakieś "pierścienie", a żeby ich wymienić to trzeba całą kolumnę opuścić w dół.

: 2013-10-08, 15:55
autor: przemoprzem
Czyli do sprawdzenia (kolumna bez regulacji):
nr 6 - 4A0419525 przegub krzyżakowy (wycofany z produkcji)
a może te tuleje? nr 13 - 4A0419775A

Obrazek

: 2013-10-08, 16:18
autor: adriang92
gjom, Stuka listwa w magl u mnie też to jest, kilka c4 miałem i też to było, podobno one tak mają, jakiś luz między zębowy czy coś tak mi powiedział diagnosta na przeglądzie :-P Da sie to niby troche zniwelować dokręcając jakąś śrubę której dostrzec nie mogłem :-P

: 2013-10-08, 17:21
autor: kk84
adriang92 pisze: Da sie to niby troche zniwelować dokręcając jakąś śrubę której dostrzec nie mogłem :-P
:shock: toć ona Cie widzi i się z Ciebie śmieje co raz otworzysz komorę silnika :P. Na główce maglownicy środkowa śruba to kasacja luzu zębnik - zębatka.

Obrazek

: 2013-10-08, 17:53
autor: adriang92
kk84, lol a ja jej od spodu szukałem :lol: Wróce doma to dokręce może :mrgreen: Ale i tak za miękki układ mam, zbyt mocne ma wspomaganie a co dziwne pompa zmieniana na jakieś badziewie za niecałe 200zł :-P

: 2013-10-09, 21:50
autor: J.A.G
Stukać ci do końca nie przestanie, zęby na listwie i na rozdzielaczu tak łatwo się nie wyrabiają jeśli osłona była cała, na 99% stuka też pierścień prowadzący listwę w obudowie przekładni.
Przesadzisz z tą śrubą, to będzie gorzej pływać po drodze i koła przestaną wracać same do jazdy na wprost.
Te tulejki są tylko w kolumnie bez regulacji chyba, te z regulacją mają zespolony krzyżak jako element gumowy i nie ma tam raczej tulejek.

: 2016-02-27, 09:22
autor: mas0n
Czy to normalne że drążki przy maksymalnym skręcie są tak wykręcone?
Obrazek
Obrazek

: 2016-02-28, 08:38
autor: przemoprzem
A na prosto tak nie masz? Bo u mnie jak wymieniałem końcówki i drążki to starałem się tak zablokować kontrę żeby końcówka pod kątem prostym do osi sworznia. Ale w sumie nie patrzyłem czy po skręcie się zmienia. Lepiej chyba żeby było prosto - zawsze to gumowa osłona mniej pracuje - dłużej pożyje.

: 2016-02-28, 11:13
autor: Grzesiek_Cichy
mas0n, możesz zbić pierścień na końcówce drążka, poluzować kontrę i wyprostować.

: 2016-03-14, 13:29
autor: mas0n
Na prostych kołach jest dobrze. Czyli pewnie tak powinno być.
A czy stuki przy manewrowaniu na pełnym skręcie też są normalne? Przy manewrowaniu, słychać na śliskiej nawierzchni jak opony przeskakują, jak by geometria na skręconych kompletnie nie trzymała się kupy. W jednym z tematów ktoś kiedyś pisał że niestety tak te zawieszenie jest spierniczone. To prawda?

: 2016-03-14, 16:39
autor: Grzesiek_Cichy
mas0n, No raczej nie. Mając swoje C4 takich objawów na śliskiej nawierzchni nie miałem. Nie było żadnego stukania i przeskakiwania. Wskazywałoby raczej na łożyska i wtedy koło przeskakuje bądź magiel. Pozdrawiam!

: 2016-03-14, 17:27
autor: mas0n
Grzesiek_Cichy, łożyska na stówkę są ok. magiel jest sztywny bez luzu. zły kąt ustawili?

: 2016-03-14, 19:45
autor: Grzesiek_Cichy
mas0n, może być i zły kąt ale że aż tak? Patrzyłeś w poduszki amorków? Przeważnie są ślady jak były ułożone. U mnie w Brodnicy na sprawdzenie zbieżności i geometrii płaciłem 40zł? to nie pieniądze...Szkoda opon to raz, prowadzenie dwa, poczucie bezpieczeństwa trzy. Komputerowo ogarną Ci w szybkim tempie zwłaszcza w C4.