Strona 3 z 3
: 2013-10-08, 15:27
autor: adriang92
kk84, Sprawdze to
Ale nawet najmniejszy ruch sie przekłada na koła
Ja to już powoli zaczynam myśleć że ten typ tak ma, bo wahacz z jednym punktem raczej idealnie sztywny nie będzie.. w b4 lepszy zawias był..
: 2013-10-08, 15:48
autor: gjom
Niedawno wymieniałem u ojca w Vento wszystkie gumowe elementy zawieszenia, jednak przy szarpaniu kierownicą w lewo i prawo słychać było stukot i odczuwalne luzy, tak samo podczas jazdy na nierównościach kierownica chodziła góra - dół - temu akurat winna była główna śruba trzymająca manetki. Luzy lewo prawo zniknęły gdy zajrzałem za pedały - były tam 2 łączniki po 2 śruby każdy, po dokręceniu na chama wszelkie luzy na kierze zniknęły - myślałem, żeby i u siebie tam zajrzeć.. U mnie natomiast przy szybkich ruchach w lewo i w prawo występuje odgłos stukania jakby przy maglownicy (nie mogę namierzyć dokładnego miejsca hałasu), jednak tak jak i u adriana najmniejszy ruch kierownicy widoczny jest na kołach. Z kolei pojawiła się kolejna sprawa - przy skrętach zaczyna mi coś trzeszczeć w okolicach górnego kielicha kolumny. Coraz bardziej myślę, że to wszystko to wina jednak łożyska kolumny. Zmiana tego łożyska to nie problem ale chyba są tam jeszcze jakieś "pierścienie", a żeby ich wymienić to trzeba całą kolumnę opuścić w dół.
: 2013-10-08, 15:55
autor: przemoprzem
Czyli do sprawdzenia (kolumna bez regulacji):
nr 6 - 4A0419525 przegub krzyżakowy (wycofany z produkcji)
a może te tuleje? nr 13 - 4A0419775A
: 2013-10-08, 16:18
autor: adriang92
gjom, Stuka listwa w magl u mnie też to jest, kilka c4 miałem i też to było, podobno one tak mają, jakiś luz między zębowy czy coś tak mi powiedział diagnosta na przeglądzie
Da sie to niby troche zniwelować dokręcając jakąś śrubę której dostrzec nie mogłem
: 2013-10-08, 17:21
autor: kk84
adriang92 pisze: Da sie to niby troche zniwelować dokręcając jakąś śrubę której dostrzec nie mogłem
toć ona Cie widzi i się z Ciebie śmieje co raz otworzysz komorę silnika
. Na główce maglownicy środkowa śruba to kasacja luzu zębnik - zębatka.
: 2013-10-08, 17:53
autor: adriang92
kk84, lol a ja jej od spodu szukałem
Wróce doma to dokręce może
Ale i tak za miękki układ mam, zbyt mocne ma wspomaganie a co dziwne pompa zmieniana na jakieś badziewie za niecałe 200zł
: 2013-10-09, 21:50
autor: J.A.G
Stukać ci do końca nie przestanie, zęby na listwie i na rozdzielaczu tak łatwo się nie wyrabiają jeśli osłona była cała, na 99% stuka też pierścień prowadzący listwę w obudowie przekładni.
Przesadzisz z tą śrubą, to będzie gorzej pływać po drodze i koła przestaną wracać same do jazdy na wprost.
Te tulejki są tylko w kolumnie bez regulacji chyba, te z regulacją mają zespolony krzyżak jako element gumowy i nie ma tam raczej tulejek.
: 2016-02-27, 09:22
autor: mas0n
Czy to normalne że drążki przy maksymalnym skręcie są tak wykręcone?
: 2016-02-28, 08:38
autor: przemoprzem
A na prosto tak nie masz? Bo u mnie jak wymieniałem końcówki i drążki to starałem się tak zablokować kontrę żeby końcówka pod kątem prostym do osi sworznia. Ale w sumie nie patrzyłem czy po skręcie się zmienia. Lepiej chyba żeby było prosto - zawsze to gumowa osłona mniej pracuje - dłużej pożyje.
: 2016-02-28, 11:13
autor: Grzesiek_Cichy
mas0n, możesz zbić pierścień na końcówce drążka, poluzować kontrę i wyprostować.
: 2016-03-14, 13:29
autor: mas0n
Na prostych kołach jest dobrze. Czyli pewnie tak powinno być.
A czy stuki przy manewrowaniu na pełnym skręcie też są normalne? Przy manewrowaniu, słychać na śliskiej nawierzchni jak opony przeskakują, jak by geometria na skręconych kompletnie nie trzymała się kupy. W jednym z tematów ktoś kiedyś pisał że niestety tak te zawieszenie jest spierniczone. To prawda?
: 2016-03-14, 16:39
autor: Grzesiek_Cichy
mas0n, No raczej nie. Mając swoje C4 takich objawów na śliskiej nawierzchni nie miałem. Nie było żadnego stukania i przeskakiwania. Wskazywałoby raczej na łożyska i wtedy koło przeskakuje bądź magiel. Pozdrawiam!
: 2016-03-14, 17:27
autor: mas0n
Grzesiek_Cichy, łożyska na stówkę są ok. magiel jest sztywny bez luzu. zły kąt ustawili?
: 2016-03-14, 19:45
autor: Grzesiek_Cichy
mas0n, może być i zły kąt ale że aż tak? Patrzyłeś w poduszki amorków? Przeważnie są ślady jak były ułożone. U mnie w Brodnicy na sprawdzenie zbieżności i geometrii płaciłem 40zł? to nie pieniądze...Szkoda opon to raz, prowadzenie dwa, poczucie bezpieczeństwa trzy. Komputerowo ogarną Ci w szybkim tempie zwłaszcza w C4.