[ALL] Gumka przy maglownicy:)

Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[ALL] Gumka przy maglownicy:)

Post autor: jacek2121 »

Witam. Chciał bym zapytać czym grozi zniszczona gumka przy maglownicy wyglądem przypominająca osłonę przegubu. Zauważyłem ostatnio, że jest ona zniszczona. Co z tym zrobić?? Jakie są zagrożenia??
Ostatnio zmieniony 2013-10-31, 15:47 przez jacek2121, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Skoro osłania przekładnię to raczej uszkodzeniu może ulec ta rzecz...
Masz popękaną to wymień, inaczej na własnej skórze przekonasz się o efektach zniszczonej osłony.
Woda z brudem, syf i piach - momentalnie skoroduje cie listwa przekładni, szybko zniszczą ci uszczelniacze, również ten ciśnieniowy na tłoczysku a wtedy dowiesz się co to cieknąca, stukająca z luzami przekładnia.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Też muszę u siebie wymienić tą osłonę, roboty trochę jest bo pewnie trzeba wyrywać przekładnię :-?
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Umiejscowienie przekładni w C4 jest względnie korzystne ponieważ mieści się dość wysoko zaraz za silnikiem co powoduje że jest tam w miarę ciepło i sucho ale mimo to efektem zniszczonej osłony będzie tak jak J.A.G, napisał. Sam się z tym borykam. Już od bardzo dawna stuka ale jeszcze nie cieknie. Naprawa/regeneracja nie należy do tanich...
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Aha a macie jakieś sposoby na to?? Jak najłatwiej wyjąć??
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Przez lewe nadkole stojąc przodem do frontu auta. Ja odkręcałem serwo hamulcowe dla lepszego dostępu (i je wymieniałem). Trzeba sobie trochę czasu wygospodarować bo robota nie łatwa.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Witam.A ja słyszałem że ponoć da sie wymienić osłone bez wyciągania maglownicy.Czeka mnie też operacja wymiany rozerwanej gumy,i niewiem dokońca jak sie zato zabrać,boje sie że sie rozcieknie i musze zrobić to jak najpredzej.Rok wcześniej z racji tego że miałem niski poziom płynu w układzie wymieniłem go na nowy,był czerwony i taki tez wlałem,ale mówią że ma być zielony???Co radzicie w takiej sytuacji??proszę o pomoc ;-)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

da sie wymienić gumę na maglu bez zdejmowania go.. robisz to przez prawe nadkole. U mnie mechanik tak wymienił. Pracy tyle, że trzeba rozłączyć całe drążki, nadkole out, i przewody hydrauliczne co idą do magla. Ja zalewam zawsze płynem Febie - zielony.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Czyli zalecasz zmienić ten płyn na zielony tak?a koła trzeba obydwa ściągać czy dostane sie od strony pasażera?rozumiem że te drążki trzeba przy maglownicy odkręcić tak?guma kosztuje ok.40zł lepiej ją wymienić niż całą przekładnie pozniej ;-)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

pawlo12 pisze:Czyli zalecasz zmienić ten płyn na zielony tak?
Powinno się tak zrobić, jednakże znam przypadki, w których zmiana z czerwonego płynu na właściwy ( zielony ) tylko dobiła przekładnię i wbiła gwóźdź do trumny.. Chodzi mi o to, że jeśli ktoś wlał zły płyn hydrauliczny ( czerwony ) a powinien być zielony minerał, to przekładnia szybko siadała. Wszystko zależy od tego ile czasu przekładnia chodziła na niewłaściwym płynie.
pawlo12 pisze:koła trzeba obydwa ściągać czy dostane sie od strony pasażera
Nie trzeba, dostaniesz się od strony pasażera.
pawlo12 pisze:rozumiem że te drążki trzeba przy maglownicy odkręcić tak?
Tak, odginasz 2 blaszki zabezpieczające śruby i odkręcasz dwie śruby na klucz 19mm.
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Dzięki chłopak.Dam znać jak już będzie po wszystkim :lol:
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

zrob fotostory :)
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Postaram sie fotki zrobić,ale niewiem czy dam rade bo nawet niewiem jak dodać główne zdjecie :oops:
Sprawdzałem jaki mam olej w przekładni;ATF IID-co onim sądzicie?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

GTR34 pisze:
pawlo12 pisze:Czyli zalecasz zmienić ten płyn na zielony tak?
Powinno się tak zrobić, jednakże znam przypadki, w których zmiana z czerwonego płynu na właściwy ( zielony ) tylko dobiła przekładnię i wbiła gwóźdź do trumny.. Chodzi mi o to, że jeśli ktoś wlał zły płyn hydrauliczny ( czerwony ) a powinien być zielony minerał, to przekładnia szybko siadała. Wszystko zależy od tego ile czasu przekładnia chodziła na niewłaściwym płynie.
Chyba wiem o kogo chodzi :lol: :lol: :lol: :lol:
()()()() Jedna rodzinka VW
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”