[ALL] Regeneracja pompy wspomagania
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Moja pompa też buczała, wspomaganie działało elegancko może 10-15s po odpaleniu na zimnym później już nie. Pompę kupiłem nową od Grzesiek_Cichy, polecam też założyć filterek na wężu powrotnym bo stara pompa wywala opiłki w maglownice i o ile jej to nawet nie przeszkadza to dla bezpieczeństwa żeby nie ubić nowej pompy. Przy zmianie warto po założeniu pompy do silnika i przed założeniem węży i paska wlać płynu zarówno na jej wyjściu i wejściu, i pokręcić nią ręką delikatnie żeby nie odpalić jej na sucho. Później oczywiście odpowietrzanie i można odpalić silnik.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Dworek
- Czeladnik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
- Imię: łUKASZ
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: WWA
- Płeć:
Płyn zmieniłem z zielonego na czerwony 5,5 roku temu, jak wymieniałem maglownicę - zamontowałem taką z V8, a że tam był płyn czerwony, to zalałem wsio czerwonym. Teraz magla regenerowałem minioną jesienią i zmieniłem znowu na zielony.
highzim, jak założyć ten filterek?
highzim, jak założyć ten filterek?
Ostatnio zmieniony 2016-04-12, 19:21 przez Dworek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Filterek kupisz na bodajże 12mm w każdym sklepie motoryzacyjnym. Założyć go trzeva na wąż powrotny który ma ok 50cm, idzie z chłodnicy płynu ( tej pozaginanej rurki ) do zbiornika. Ja taki z filtrona kupiłem w sklepie moto. Jeszcze go nie zamontowalem bo nie złożyłem silnika
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Dworek, układ wspomagania koniecznie zalewasz mineralnym zielonym płynem febi. Żaden żółty czy czerwony syntetyczny bo wykończysz i pompę i magiel....na oznaczeniu zbiorniczka nawet masz opis jaki olej( korek podpowiada kolor płynu) i napis "Mineral" po zalaniu całego układu z płukaniem warto podnieść cały przód na "kobyłki" i kręcisz od lewej do prawej po kilka razy ubytek uzupełniasz. Odpowietrzanie robi się na wyłączonej pompie i na nieobciążonym przodzie.
- Dworek
- Czeladnik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
- Imię: łUKASZ
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: WWA
- Płeć:
Taki sam, jak do gazu?
Grześku, płyn zmieniłem z zielonego na czerwony, bo zmieniałem magiel, który w V8 chodził na czerwonym płynie. Teraz magla zregenerowałem i zalałem z powrotem zielonym. Jeśli zalanie czerwonego płynu zarżnęło i pompę i magiel, to trwało to 5,5 roku (wcześniej śle napisałem że 7-8 lat temu, i oczywiście płyn nie na żółty, tylko na czerwony)
Grześku, płyn zmieniłem z zielonego na czerwony, bo zmieniałem magiel, który w V8 chodził na czerwonym płynie. Teraz magla zregenerowałem i zalałem z powrotem zielonym. Jeśli zalanie czerwonego płynu zarżnęło i pompę i magiel, to trwało to 5,5 roku (wcześniej śle napisałem że 7-8 lat temu, i oczywiście płyn nie na żółty, tylko na czerwony)
Ostatnio zmieniony 2016-04-12, 19:22 przez Dworek, łącznie zmieniany 2 razy.
- MaRuNiA
- Czeladnik
- Posty: 67
- Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
- Imię: Marek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: DOA/OŁAWA
- Płeć:
U mnie pompa wyje jak jest ciepło i po pprzejechani kilku km, jak się płyn zagrzeje poprzedni właściciel mowił że była wymieniana jakoś 2 lata wstecz. Mowił że po wymianie wyła tak samo jak przed( tylko jak jest ciepło lub jest juz płyn zagrzany i tylko przy skrecaniu ma np. parkingu). Nie wiem czy wymieniał płyn ale sądze że tak. Co proponujecie wymiane płynu? Jak chce skrecic stojąc w miejscu to aż czasem czuć duże wibracje na kiermanie i budzie. Podobno był regenerowany magiel. Może on już umiera?
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Nie kupujcie "nowych" pomp - chyba że oryginał. Te nowe dziady mają słabą wydajność właśnie jak się płyn zagrzeje. Wjeżdżasz na parking, dajesz luz, a tu nima wspomagania dosłownie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Dworek
- Czeladnik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
- Imię: łUKASZ
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: WWA
- Płeć:
Ja mam zregenerowaną Laubera 120bar i jest OK. Zregenerowaną, czy nowa, w sumie sam nie wiem, bo jak zamówiłem, to powiedzieli że "właśnie zeszłą z produkcji", ale czy to znaczy wyprodukowanie od nowości, czy regenerację, nie wiem. Obstawiam jednak regenerację.
Ostatnio zmieniony 2017-09-11, 09:59 przez Dworek, łącznie zmieniany 1 raz.